Gå til innhold

Digital Dynax i sommer?

Anbefalte innlegg

Nå virker det endelig som det begynner å nærme seg lansering av (Konica)Minoltas første seriøse forsøk i dSLR-sektoren. Godt nytt for alle som fortsatt har god Minoltaoptikk!

Dynax 7 Digital ble bekreftet under utvikling på PMA 2004, nærmere detaljer skulle komme til sommeren og høsten.

DP Review fikk med seg dette den gang:

What we know so far (both told and observed)

Digital SLR based on Maxxum 7 / Dynax 7

Six megapixel APS sized CCD

Body integrated anti-shake, works with all lenses

White balance control button on rear of camera

ISO control button on rear of cmaera

Selectable AF modes (nine point AF)

Left dial exposure (-3 to +3 EV) and flash compensation (-2 to +2 EV)

Right dial exposure mode and drive mode

Dual command dials front and rear of camera

14-Segment honeycomb-pattern metering

ADI and Wireless flash support

AF/MF button

External PC Sync flash terminal

Three user memories

Large 2.0" LCD Monitor

Eye-start viewfinder proximity sensor (power on)

Available Fall 2004

Dette ser altså ut til å bli like overlegent på funksjoner i dSLR-klassen som A1 og A2 har vært i prosumer-klassen det siste knappe året..

Nå har imidlertid KoincaMinolta Europe lagt til Dynax 7 Digital på sine hjemmesider, og nå har det også dukket opp til forhåndsbestilling på en australsk nettbutikk.

Der er foreløpig pris 3 000 AUD, eller 15 700 NOK med dagens kurs, men hvis vi regner ut prisforskjellen mellom denne butikken og laveste pris i Norge, basert på andre kameraer, som f.eks KM Dimage A2, finner vi at kamerahuset vil koste mellom 14 000-, og 15 000,-.

Det ryktes forøvrig at en mer offisiell lansering vil komme snarlig, men når vi får se noe til kameraet i ferdig form er fortsatt usikkert.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ja det var på tide Konika Minolta kom på banen! For alle oss som sitter på Minolta optikk blir det en spennende tid framover. Jeg har ikke sett noen prisantydning enda, men hvis prisen blir det du antyder vi den legge seg godt over både Nikon D 70 og Canon 300D, ja også dyrere enn 10D. Her vil det nok først og fremst være de som i de senere år har fotografert med Dynax og bygd opp et utvalg av objektiver og utstyr som vil bli den store kjøpergruppen. Og det har etter hvert blitt mange, for Minolta har hatt stor suksess med mange av sine modeller, kanskje aller mest med den siste, Dynax 7.

Hvis du allerede ikke er ”medlem” - kan du registrere deg her - http://www.konicaminoltaphotoworld.com/ - og lese mye nytt om kameraet, det ligger også mange knakende gode bilder her.

Mvh

s-ki

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en A2, men sikler etter et dSLR pga fleksibiliteten mht utvalget av objektiver, samt muligheter til lange støyfrie opptak.

Har veldig lyst på en D70, men jeg må si at jeg har blitt veldig glad i bildestabilisatoren på A2, så jeg kommer til å finmyse på KM sin nye digitale Dynax 7.

Pentax kommer for øvrig med en ny dSLR til en pris til bare ca kr 6000,-.

Men Nikon ser ut til å være best på vidvinkeloptikk, så det blir et vanskelig valg for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...