Mathis Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg har to fujifillm kameraer, og begge bruker xd-card (noe jeg regner med at alle fujifilm kameraer gjør)... Det er ene er på 16MB og det andre er på 64MB - så jeg tenkte jeg skulle bytte de... Da jeg tok 64MB kortet og dyttet inn i det ene kameraet, fikk jeg beskjed om at "card has not been initialized" - og kortet kunne ikke brukes til noe.. noen som har noen idee om hva som har skjedd? håper det bare er meg som er dum, og at ikke noe er ødelagt.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har du brukt det du får feilmelding på? Mulig du må formatere kortet i det kameraet du skal bruke det i. Får du gjort det i kameraet? Hvis ikke, kan du prøve å koble kameraet til PC og formatere fra PC'n (hvis kortet kommer opp som egen harddisk i Windows Utforsker). Hvis du har kortleser, kan du prøve å formatere det ved hjelp av den. Evt. gå til en fotobutikk og spør om de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 takk for hjelp! Skal si ifra hvordan det går! Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Har du brukt det du får feilmelding på? Mulig du må formatere kortet i det kameraet du skal bruke det i. Får du gjort det i kameraet? Hvis ikke, kan du prøve å koble kameraet til PC og formatere fra PC'n (hvis kortet kommer opp som egen harddisk i Windows Utforsker). Hvis du har kortleser, kan du prøve å formatere det ved hjelp av den. Evt. gå til en fotobutikk og spør om de kan hjelpe deg. Puttet kortet i det nye kameraet, og formaterte fra pc'en - det funket! Men! Jeg kunne ikke bruke FAT32 som filsystem, men måtte formatere til FAT. Dette fører vel til at kortet blir litt tregere? Men det funker jo, da.. så det er ikke helt ille, bare litt irriterende at det går så tregt.. Noen forslag? PS! var på en fotobutikk (før jeg formaterte kortet selv) og spurte om de kunne hjelpe meg, men det kunne de ikke.. De sa at kortet var ødelagt, og at jeg måtte sende det inn.. det virker jo som at dette var en uttalelse basert på ikke-tilstede-værende faglig bakgrunn.. så det så.. Endret 22. mai 2004 av Mathis Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 PS! var på en fotobutikk (før jeg formaterte kortet selv) og spurte om de kunne hjelpe meg, men det kunne de ikke.. De sa at kortet var ødelagt, og at jeg måtte sende det inn.. det virker jo som at dette var en uttalelse basert på ikke-tilstede-værende faglig bakgrunn.. så det så.. Prøvde de i det hele tatt å putte kortet i ett annet kamera? Prøvde de å putte det i en kortleser? Hvis ikke, bør du velge en annen fotobutikk neste gang. Litt service må det da gå ann å gi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå