Gå til innhold

Lurer ATI benchmarks oss?

Anbefalte innlegg

Jeg var på megagames.com å så i går. Der sto det at ATI fikser på driverene sine sånn at de yter bedre i benchmark tester. Link

Viss det stemmer så må nVidia kort yte bedre enn ATI kort i virkeligheten(spill).

Da lønner det seg å kjøpe nVidia.

Jeg kjøpte Radeon 9800pro, men det angrer jeg på nå. At jeg ikke hørte på en bekjent datainsjernør som sa det samme som det står på megagamse :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia har jo cheat'a ?MYE? mer enn Ati (eventulelt) har gjort.

ATI beta drivers and the ati3duag.dll target specific applications. The latest information claims that the .dll file goes after SplinterCell.exe, SplinterCell2.exe, CT3.exe, pop.exe and RaceDriver.exe. The choice of games may make sense on some levels i.e. Prince of Persia and SC 2 but has experts puzzling as to the exclusion of some high profile titles such as Far Cry

Har det ikke falt noen inn at dette er bugfixes?

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

dette er poster som jeg liker svært dårlig, ikke at jeg holder med ati, men holder meg nøytral, noe som du og kunne gjort, istedet for å si noe så dumt som: "hadde jeg bare hørt på en bekjent dataingeniør..."

det er kun tull, og jeg tror det irriterer fler enn meg.

mulig ati gjør slikt i ny og ned de også, er nok ingen som er uskyldige i denne grafikkortjungelen...

Lenke til kommentar

Hvis man ser på rene spilltester/benchmarks, gir vel det en god pekepinn på hvordan kortet yter. Nå lager jo nVidia og Ati begge optimaliseringer for bestemte spill, men det kan vel ikke sees på som juks. Rene optimaliseringer i 3DMark f.eks, er vel litt mer humbug.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Har ikke dere med gfx kort merket etter 1.1 patchen til farcry og 60xx drivere merket banding og artifacts som økte ytelsen med 25 prosent . kom ikke å si at dette var en tilfeldig driverbug eller at patchen ødela shaderene på Farcry . patchen og driverene gjorde bare det var ment til å gjøre . og få nv40 til å se ut som et bedre produkt før sm3.0 støtte kommer til farcry

Lenke til kommentar
Nvidia har jo cheat'a ?MYE? mer enn Ati (eventulelt) har gjort.
ATI beta drivers and the ati3duag.dll target specific applications. The latest information claims that the .dll file goes after SplinterCell.exe, SplinterCell2.exe, CT3.exe, pop.exe and RaceDriver.exe. The choice of games may make sense on some levels i.e. Prince of Persia and SC 2 but has experts puzzling as to the exclusion of some high profile titles such as Far Cry

Har det ikke falt noen inn at dette er bugfixes?

Disse spillene har problemer med AA, så ATi gjør det umulig å enable AA for disse spillene.

Fra Cat 4.5 release notes:

Anti-Aliasing is not compatible with the following games:

· Prince Of Persia: Sands of Time

· Splinter Cell / Pandoras Box

· Race Driver (TOCA)

· Crazy Taxi 3

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...