Gå til innhold

Bygge selv og første boot,et par spm.

Anbefalte innlegg

Har lest bygge selv guiden her på hw.no men det etterlater emg med et par spm.

Hva er det man må Huske på første gang man booter en selvbygd pc?

Og mer spesifikt hva må man huske på når man booter en sn85g4 for første gang?

Hvordan instalerer man sata drivere?

Hva er de viktigste tingene man bør huske på når man skal bygge pc?

Hvordan bygge pc i 110% trygge omgivelser?

Håper på svar,og håper denne er posta i riktig katagori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ligg unna vegg til vegg tepper ;) ta i kabinettet så ofte som mulig, forsiktig med delene, ikke bryt. :)

:yes:

Kan være lurt å sette på så mange deler som mulig på hovedkortet før du setter det inn. Minsker skangsen for at du brekker Hk.

Bruk alle skruehullene på hk slik at det har god støtte

Lenke til kommentar

Har den shuttlen selv, og hadde MANGE problemer med oppstart, for det første, les brukerguidentil wh1te på "brukerguider", husk å koble ut minnekortleseren i BIOS, husk også å sette "floppy 1,44" som " istedenfor "drive A" i bios, for at datan skal finne diskettstasjonen, last derretter inn drivere for Sata RAID (silicondrivere, De følger med på en CD i shuttlen, men du må laste dem inn på disketten) sett også CDrom som "first boot device" , så fyrer du igang windows fra CDrom, husk for all del å trykk "f6" i starten, da installasjonen spør om du vil laste inn raid/scsi drivere, installer derretter driverene på maskinen slik at askinen finner S-ata disen. Deretter følger du bare installasjonsguiden, og hvis du har montert alt riktig (se i monteringsmanualen) og gjort nemnte instillinger i BIOS, skal alt fungere som normalt

MVH Erlend

PS: Ikke kjøp maxtor eller western digital S-ata disk! kjøp en stille seagate, angrer meg halvt i hjel på at jeg kjøpte maxtor, støyer som ett uvær!

Lenke til kommentar
Har den shuttlen selv, og hadde MANGE problemer med oppstart, for det første, les brukerguidentil wh1te på "brukerguider", husk å koble ut minnekortleseren i BIOS, husk også å sette "floppy 1,44" som " istedenfor "drive A" i bios, for at datan skal finne diskettstasjonen, last derretter inn drivere for Sata RAID (silicondrivere, De følger med på en CD i shuttlen, men du må laste dem inn på disketten) sett også CDrom som "first boot device" , så fyrer du igang windows fra CDrom, husk for all del å trykk "f6" i starten, da installasjonen spør om du vil laste inn raid/scsi drivere, installer derretter driverene på maskinen slik at askinen finner S-ata disen. Deretter følger du bare installasjonsguiden, og hvis du har montert alt riktig (se i monteringsmanualen) og gjort nemnte instillinger i BIOS, skal alt fungere som normalt

MVH Erlend

PS: Ikke kjøp maxtor eller western digital S-ata disk! kjøp en stille seagate, angrer meg halvt i hjel på at jeg kjøpte maxtor, støyer som ett uvær!

1000 takk alle sammen,for de gode tipsene,har ingen ullklær i garderoben så det ordner seg nok. Erlend:Jeg kjøpte meg en superstille samsung 160gb

:D Målet mitt er og få en stille,stilig og sprek shuttle.

Edit:forøvrig kan dere se oppsettet her

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Kjekt å kunne hjelpe, nå ble forøvrig mitt forige innlegg _GANSKE_ rotete og uklart, men hvis du lurer på noe kan du bare spørre!,

(PS: for å få på lyden, må du dra ut de to "spakene" bak på shuttlen!, du må også aktivere audio i bios, og installere chipset driverne som følger med)

EDIT: Noen byggetips: du må bruke endel makt for å feste minnet, men husk å presse hardt og jevnt over hele brikka, sett brikka i den innerste sloten for senere oppgradering, husk også at du må feste CPUen skikkelig, og ta på litt av den kjølepastaen som følger med, (en 8'del av pakken sånn CA) og smør det utover kjernen med et skrujern. Viftene i PCen bråker masse de første 3 sekundene etter boot + når du installerer windiws, senere hører du nesten ikke en lyd. Ett annet problem for meg var å få vekk det rangelet som fester kjøleribba til CPU, men bare press ned "spakene" og "vipp" ut, så funker det fint!

Husk for all del å ta kontakt hvis det oppstår noen problemer!

MVH Erlend

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...