maxmhz Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Ja, spm'et er ovenfor... Gidder ikkkje skru av Swiftechen... Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 skulle tro det går å lese ved hjelp av wcpuid? gidder ikke installere og prøve Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Tror nok Swiftec´en må til pers Steppingen må nok leses på core..... Lenke til kommentar
elysium Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Steppingen kan du lese av i wcpuid. Den kan du laste ned fra http://www.download.com. 99,9% sikker på dette. De 0,01% kommer fra at jeg sitter på skola og ikke kan sjekke. Wcpuid er for øvrig et veldig hendig program, som de fleste burde skaffe seg. elysium Lenke til kommentar
Gjest medlem-3583 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 (endret) Vel, hvis du er 99,9% sikker, så kan du kanskje vise meg hvor jeg finner det ? Sitter her med 3.0F og finner ingenting om stepping. Eneste måten er å pelle av vifta tror jeg. Endret 16. april 2014 av medlem-3583 Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: RaMoZ skrev (2002-04-10 14:07):Vel, hvis du er 99,9% sikker, så kan du kanskje vise meg hvor jeg finner det ? Sitter her med 3.0F og finner ingenting om stepping. Eneste måten er å pelle av vifta tror jeg. Tja, hvis du fjerner kjøleribba også så finner du det nok ut :razz: Du finner ikke ut steppingen på prossoren med noe slags pogram du kan finne ut identiteten eller no i den duren. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Galdurah skrev for lenge siden til meg: "Du kan skjekke steppinga med eit program som heiter wcpuid. Dersom du har : Family 6 model 4 steppingid 4 7 4 4 Skal du ha den nyaste athlon 1400 cpuen fra fabrikken." Jeg fyrte opp WCPUID og hadde akkurat disse verdiene. Derfor har jeg alltid trodd jeg hadde den nyeste steppinga... Ikke kom og si at dette ikke stemmer... Neeeeeeeeeeei! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Men i min versjon av dette programmet så kunne du ikke finne ut steppinga på XP-prosessorene. Støttet masse andre ting, P4, durongreier og Athlon+++ :smile: (les i readmefila...) Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Skal du se det stepping nummeret/bokstavene som alle snakker om i forbindelse med overklokking osv. så kan dette bare gjøres med å lese det av på coren. Det er ingen programmer som kan finne ut dette. Akuratt slik som er nevt lengre oppe i tråden. Lenke til kommentar
©-Man Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Vil det si at informasjonen som du finner under system sumary i computer manager (compmgmt.msc /s) ikke er til å stole på??. Disse tallene har vært riktig der jeg har sett. Snakker her om windows 2000 Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Det er vel rett at skal man se steppingkoden, så må kjøleren demonteres. Men det var vel ikke poenget til posteren av dette innlegget? Han ville bare vite steppingen. Og det kan han finne ut ved hjelp av WCPUID med mindre han har en prosessor som programmet ikke støtter da... Jeg brukte i hvert fall programmet og mener jeg har den nyeste steppinga. Det blir vel AHYJA-Y (er ikke helt sikker, må sjekk opp det senere...) Har jeg smugtittet på cpu-coren? Neida, gidder ikke ta av Alphakjøleren! Så da blir det vel litt feil å si at Swiftec´en til Maxmhz må til pers... (rett meg hvis jeg tar feil Byggern, men forklar i hvert fall hvorfor det ikke går an!) Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Eg las om steppinga til min prosessor på ei stepping side på athlonoc trur eg... Der stod det at du kunne finne ut (med ein tabell) kva cpu-modell du hadde. Eg var faktisk klar over at eg hadde AYHJA y stepping ved å lese av denne tabellen; før eg skifta kjølar og samstundes dobbel sjekka. Om denne siden var bullshit veit ikkje eg men det stemmte no for min prosessorar. Eg seier ikkje at det går an å finne det ut ved wcpuid men det gjekk no med meg..... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-11 23:19, havegg skrev:Jeg brukte i hvert fall programmet og mener jeg har den nyeste steppinga. Det blir vel AHYJA-Y (er ikke helt sikker, må sjekk opp det senere...)Har jeg smugtittet på cpu-coren? Neida, gidder ikke ta av Alphakjøleren!Så da blir det vel litt feil å si at Swiftec´en til Maxmhz må til pers... (rett meg hvis jeg tar feil Byggern, men forklar i hvert fall hvorfor det ikke går an!) Jeg gjør som du sier, og retter deg når du tar feil :smile: Har du sjekket nå? Den bokstavserien du refererer til over, er den bokstavserien som vi prater om (AHYJA-Y). Min prosessor er fra den "berømte" AXIA serien. Disse bokstavseriene er de som populært kalle stepping nummeret på prosessoren. Dette er gravert på coren på prosessoren, og kan ikke leses av v.h.a. noen programmer. Grunnen er muligens at de hører til forskjellige serier i produksjonen, og at det derfor må merkes på prosessoren etter at de er produserte. I WCPUID snakker de om "stepping ID" eller noe i den dur. Dette er ikke det samme, men forteller mer om modell osv. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Utifra det jeg har forstått nu så kan man lese steppingen utifra "stepping ID" pga at man bruker en tabell som identifiserer den!? Hvis det finnes noe slik som man skriver ovenfor så bøyer jeg meg å sier at jeg har feil! Men jeg kunne godt tenke meg å se en link så jeg kan prøve det ut :smile: Mvh Blackice Lenke til kommentar
vegge Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Her er litt artig lesing (scroll ned til litt under midten...) Ellers skulle jeg gjerne kommet inn på athlonoc.com, men jeg klarer ikke å laste siden. Der skal det i hvert fall tidligere stått sammenhengen mellom tallene fra WCPUID og steppingen. MEN, jeg er IKKE lenger sikker på om dette går an å gjøre! Det er jo mange kloke mennesker som har motargumentert bra i denne posten. Det må jo allikevel være lov å prøve og bevise/motbevise at WCPUID indirekte kan finne steppingkoden... :smile: Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Det tar jo 2 min. å ta av vifta... Det er jo kjappere en å laste ned og innstalere WCPUID..... JUST DO IT !!!! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg gir opp... Har letet en del på Internett etter tabeller som kan bruke verdiene fra WCPUID til å finne ut steppingkoden. Jeg har i midlertidig ikke funnet mye om dette emnet i det hele tatt... Kom inn på http://www.athlonoc.com ved hjelp av the-cloak, men det hjalp heller ikke. De har av en eller annen grunn fjernet informasjonen om dette emnet... Jeg går derfor med på at steppingkoden må leses fra cpu-coren. Jeg utelukker ikke at det finnes alternative måter å gjøre dette på, men disse er i alle fall ganske ukjente... :wink: Jeg gidder uansett ikke demontere kjøleren min! Hvilken betydning har det egentlig? Det er jo bare å klokke prosessoren så langt man kan - det sier til slutt stopp!? Beklager til alle som føler de trenger en unnskyldning. Jeg bøyer meg i støvet. Ellers må dere bare poste her hvis dere finner ut mer om saken. Inntil videre er nok demontering av kjøleren den beste, raskeste og eneste måten å finne ut steppingen på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå