Gå til innhold

Nytt socket478 hovedkort, hvilket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjempekort! Hadde et demokort fra Komplett som desverre døde etter tre måneder, men det klokket som et uvær! Men hvorfor ikke investere i IC7G-varianten, eller enda bedre, IC7Maxx3?

nytt kort i mellomtiden

derfor!

skal bare ha det midlertidig

Lenke til kommentar

men hvordan er dette kortet mht stabilitet? Og takler det høye FSB'er? Du sier det klokker som et uvær, hva greide du med hvilken cpu?

Dessuten, siden det finnes en IC7-G, hva er forskjellen mellom disse? Har tenkt å selge dette uansett når jeg får det gamle tilbake..

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom IC7 og IC7G er at G-varianten har gigabit nettverk (non-G har pluggen, men den fungerer ikke og er som oftest tapet over). Mener å huske at det var noen problemer med IC7 (alle varianter) ved ekstremt høye FSB-verdier, og ditto volt, men så høye verdier tror jeg ikke du kommer opp på uansett. Dessuten tror jeg disse problemene har blitt løst ved BIOS-oppdatering. Enkelte har også opplevd å få forstyrrelser i lyden ved bruk av mikrofon på disse hovedkortene. På Abits forum var visstnok konsensus at det var interferens fra PCI-bussen. Jeg opplevde ikke dette problemet på mitt kort. G-varianten har også fire S-ATA porter mens vanlig IC7 har to.

Med en Celeron 2.4 greide jeg 3.4 stabilt, og 3.5-3.6 max.

Med en P4C 2.8 greide jeg 3.6. Husker ikke volt på minne og CPU, men det var ikke justert spesielt mye opp.

EDIT: Luftkjøling. Zalman CNPS7000Cu på CPU, ellers alt normalt.

Hvis du sender meg en PM når du evt skal selge kortet, kan det hende jeg er interessert i å kjøpe det. Er ikke fornøyd med det kortet jeg har nå, og vurderer å kjøpe IC7 om en stund.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...