Ferchie Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har fått innkalling til førstegangstjeneste. Det er flaut å innrømme det, men jeg aner ikke hav jeg er kommet inn på. Det står: hsty/styrkeproduksjon/artilleribataljon. For de som lurer: Jeg har ikke engang søkt på artilleritjeneste, men har derimot søkt på kavaleriet. Men for alld el, de som aner hav dette er kom med forslag! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Samme her, en kamerat fikk "HSTY-Hærens styrkeproduksjon". Hva i huleste er det liksom? Selv skal jeg i kavalariet Synes det var dårlig med info man fikk tilsendt. Endret 20. mai 2004 av akzj0n Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 hehe ja! Men tror faktisk det er kavaleriet. Hva stod det på din svarlapp etter styrkeproduskjon? Lenke til kommentar
total Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 ring vernepliktsverket på hamar... de vet mer om deg enn deg selv... Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) I følge en kamerat som var i artilleriet skal du til Setermoen. Fikk også vite at styrkeproduksjon bare er et annet ord for at du skal inn på rekruttskolen, man velger nok videre etter dette. Endret 21. mai 2004 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ring vernepliktsverket på hamar... de vet mer om deg enn deg selv... Sto heller ikke noe nummer til dem på lappen. ellers hadde jeg ringt dem for lenge siden. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Du skal inn på rekruttskole. Da brukes mange rare enhetsnavn. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 hehe ja! Men tror faktisk det er kavaleriet. Hva stod det på din svarlapp etter styrkeproduskjon? På min lapp stod det bare kavalariet. På kameraten min sin lapp stod det HSTY-Hærens styrkeproduksjon. Hørtes rart ut at det bare betyr rekruttskole, vil det si at man enda ikke er plassert i en avdeling da? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) må det være så jævli avansert dritt dette? RARGH! Endret 21. mai 2004 av Rasch Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Alle skal på rekruttskole til å begynne med. Rett og slett for å lære seg de grunnreglende reglene i militæret (You piss when I tell you to piss, osv..). Du får ha lykke til i tjenesten forresten. Glad jeg er ferdig. Mer info: Nyheter om organisering i Forsvaret (Inkl. HSTY) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Huff jeg skal også til HSTY/Styrkeproduksjon... skal til CSS da... blir sikkert jævli kjedelig i finnmark/troms heh Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Logistikk? Huff... ja, vet... søkte marinen på samband, men neida Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hey, jeg hadde samband i Marinen! Gikk totalt 9 uker på FSR-kurs på Haakonsvern. Hadde totalt 10 eksamener i tillegg til prøvene, så det var verre enn på skolen. Men var en god tjeneste med mye ansvar (du får blant annet klarering Strengt Hemmelig). En del privilegier følger også med. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hva er det som skjer på styrkeproduskjon, sånn helt eksakt? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hva er det som skjer på styrkeproduskjon, sånn helt eksakt? Styrkeproduksjon er bare rektruttskolen såvidt jeg vet... du skal jo på artilleribataljonen... altså tankser og annet moro Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Japp, har fått det med meg , men det var en kar som sa i ste her at det er noe regel opplegg. ''du pisser når vi sier det''.. osv. lurer på eksakt hva det går ut på. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Japp, har fått det med meg , men det var en kar som sa i ste her at det er noe regel opplegg. ''du pisser når vi sier det''.. osv. lurer på eksakt hva det går ut på. Hehe er vel helt standard militærgreie... du gjør det du får beskjed om og holder kjeft ellers . Var nok bare en spøk det der. edit: altså.. du lærer hvordan du skal oppføre deg og hvilke regler som gjelder på basen osv. Endret 21. mai 2004 av SBS Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) You piss when I tell you to piss! Ja, det var kødd fra min side. Poenget er at de første ukene i militæret går ut på at rekruttene (dere) skal lære korrekt militær oppførsel. Det innebærer flere ting, men først og fremt: Korrekt hilsen Korrekt tiltale til befal Korrekt antrekk til enhver tid I tillegg skal dere på skytebanen og i gassbua. Der får dere prøve å innånde såkalt CS-gass (som blant annet ble brukt under Stavanger-ranet). Svir som juling. De som skal til Sjøforsvaret må også lære flåtevelt og diverse i svømmebassenget. En ting til: Befalet vil gjerne sette seg i respekt, og kommer derfor til å være litt "nazi" i begynnelsen. Det vil dere merke i form av munnbruk og et utall armhevinger. De med lavest rang er verst; de lider av såkalt stripefeber. Lykke til! Endret 21. mai 2004 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå