peet-79 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Hei eg har et kjedeligt orginal kabinett fra Chieftech som er blått. Da eg kjøpte d brukt så blei dama sur for d passet jo ikke inn noen plass (jenter) Nå er d gått snart et år og nå er eg oxo lei av det blåe. Hmm va skal eg gjøre da? Jo eg modder det om til svart med en del finesser. Oppdateringer: Side 1 -24 Bilder Side 2 -12 Bilder Side 3 -28 Bilder Side 4 -23 Bilder Side 7 -21 Bilder Side 8 -18 Bilder Side 9 -13 Bilder Her er noen bilder til å starte med. Slik var den orginalt Slik så døra ut rett etter eg startet (litt sein med kamera) Fronten uten dør Venstre side (har bytta vifte til thermaltake) Bak (har bytta vifte her oxo til thermaltake regulerbar) Høyre side Døra etter eg har kappet vekk en del Alt i en hau Slik er pcen nå (må jo bruke den oxo) Bak etter eg har kappet vekk vifte gitterne Fronten etter eg har kappet vekk vifte gitterne og litt til Ja ja dette er bare begynnelsen på den absolutt første moden min Planer: Kabinettet skal lakkes inni og utpå, svart utpå inni er eg usikker. Det skal lages hull i bunn for vifte som suger luft inn. Alle de 5 andre viftene skal oxo suge inn. Skal ha en eller to 120 vifter i topp til å suge ut. usikker om eg trenger mer en en. Eg har rustfri plater som skal brukes til div pynt. Plexi skal i sidene Usikker hvilken form vinduene skal være. Skal oxo ha en vifte i høyre side som skal suge inn Det skal kappes en del vekk av hovedkortbrettet. Det er det eg har i hodet nå men mye kan forandre seg underveis. Håper dere liker ideen og håper på masse komentarer og hint underveis. PeeT Endret 15. januar 2005 av peet-79 Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Komentar: Dette blir extremt fint! Hint: Dette blir extremt fint! Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Glømte å si at eg har fått taki en 120x120x38 vifte på 230V som skal brukes i toppen. Den heter Papst typ 4650n. Noen som har hørt om den? Kan den ene og alene dra ut luft fra syv 80 vifter? Eg fant ut at du ikke måtte putte fingeren inni når den går da bladene er av stål. Au en blå og blodig fing!! Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Dette var dårlig respons Jaja i dag skal eg lakkere en del. Har kjøpt svart matt til utvendigt og signalgul innvendigt. Eg tengte å ha UV katode inni så signalgul blir nok tøft Oppdatering senere i kveld. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Stå på , responsen kommer i takt med oppgraderingene . Prosjektet kan bli meget bra det Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ser ut til at dette kan bli bra. Hva er det du skal ha der du har kuttet hull i front døra? Lykke til videre. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Ser ut til at dette kan bli bra. Hva er det du skal ha der du har kuttet hull i front døra? Lykke til videre. Eg skal ha børsta stål plate, nede blir det hull plate begge rustfri Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ser og høres fett ut dette her Stå på videre Lenke til kommentar
Novec Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvis Papst-vifta di er noe av det samme som de to jeg reiv ut av et serverskap for noen år sida er det bare å kjøre på. Jeg har malt over merkelappen, så jeg veit ikke hvilken modell de er, men det er fem stålblader som lager orkan og støy i Delta-klassen. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Tok den fra et server skap eg oxo Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Kan eg lodde meg inn på inntaket i stømforsyningen på 230V??? Noen ideer ? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kan eg lodde meg inn på inntaket i stømforsyningen på 230V???Noen ideer ? Hvis du lurer på det må du la være! Kun elektrikere får lov å leke med 220V. Vi andre får greie oss med svakstrøm.. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kan eg lodde meg inn på inntaket i stømforsyningen på 230V???Noen ideer ? Hvis du lurer på det må du la være! Kun elektrikere får lov å leke med 220V. Vi andre får greie oss med svakstrøm.. ufaglærte har egentlig ikke lov å gjøre ting som er over 50 Volt selv.. men.. WHO CARES? jeg har da grunnkurs elektro (ferdig om et par uker), det burde jammen meg være nok.. kan det jeg trenger syns jeg Så lenge det funker, og ikke er brannfarlig så er det vel ikke noe problem? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kan eg lodde meg inn på inntaket i stømforsyningen på 230V???Noen ideer ? Blir bare eeeeen liten ting da... da vil jo vifta stå på enten dataen er på eller ikke I tilfelle bør du ha et 12 V-relé eller noe til å skru av og på djævelskapet... Men vifte ut må du i allfall ha... med så mange inn blir det rene kompressoren ellers Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Kan eg lodde meg inn på inntaket i stømforsyningen på 230V???Noen ideer ? Hvis du lurer på det må du la være! Kun elektrikere får lov å leke med 220V. Vi andre får greie oss med svakstrøm.. Har pratet med søskenbarnet mitt han er elektriker han sa at siden viften trekker så lite gjekk det fint å lodde den på inntaket Tåler 220V eg ja lol Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Oppdatering Nå har eg lakket delene og her er resultatet. Klar til kapping i hovedkortbrettet Har Kappet vekk Front klar til lakkering 1 strøk ferdig 3 strøk holder Slik ble det etter montering av div. Her åpen Pus bryr seg lite om modding Ferdigt lakkert inni og montert litt Fronten Innvendigt Front med døra åpen Front med døra igjen Vel fant ut at eg ikke er en lakkerer lol Den signalgule inni er for svak og alt riper og streker etter markeringer viser igjennom. Så eg må nok gjøre de omigjen men denne gang med solid grunning Vel det var det for denne gang Endret 4. juni 2004 av peet-79 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Så jo bra ut det der, men om du har oppmerkinger som syns så bør dem fjernes ja. Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Fy flate dette blir bra. likte fargen du valgte på rammen. den var stilig. lykke til videre. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Do the hdd trays! Gidd ha de i samme gamle gråe, med resten av rammen i den tøffe gule! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå