Gå til innhold

Skal kjøp subwoofer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye mer trøkk vil en sub skape?

(Kommer jo selvfølgelig ann på hva slags sub du har)

Ikke bare ved film men også musikk avspilling.

Hvor mye trøkk er jo avhengig av mange faktorer, men et større element flytter mer luft enn et lite, og kan da gå dypere og sånn sett riste bedre i interiøret ditt.

 

En mindre sub kan derimot være raskere, om enn ikke gå like dypt.

 

Men man merker klart forskjell i kvalitet på forskjellige prisklasser.

 

Jeg kjøpte først en Dali AW10, men byttet den i en SWA12, som yter vesentlig bedre.. Nå rister alt jeg har i rommet..

Lenke til kommentar

Jeg personlig tror jeg ville gått for Yamaha. da deres produkter høster lovord flere steder.

 

YSTSW subbene til yamaha (for å prøve å lage en gruppe av dem) vet jeg flere som har, og de er forøyde.

 

Tror ikke du vil bli skuffet over den.

 

Eltax har jeg hørt skal være hardtslående, men gi fra seg litt kabinett ressonans og andre ulyder hvis den blir presset litt..

Lenke til kommentar
Utseendet er også et pluss på yamaha'n :) . . .

 

Men vil jeg få et bedre lydbilde med en slik sub ?

Ja helt klart.

 

Og du vil ikke ville bytte tilbake til ingen sub!

 

Musikk får mer fylde, og filmer blir mye mer realistiske.

Endret av moho
Lenke til kommentar

Eltax Millenium 400

Eltax Millenium 100

Eltax Millenium Center

Jvc Receiver RX 5020R 5*100w

Playstation 2 dvd spiller

Pc'n til musikk via en http://www.monstercable.com/monstergame/ps...S2.asp?pin=1300 og Audigy 2 zs.

 

Forresten... Jeg fant ut at jeg hadde plass til denne ( http://www.yamaha-hifi.com/products.php?la...ivset=&newsset= ) subben inni slåutsofan min.

Endret av Alieu
Lenke til kommentar
Yamahaen strekker seg også i følge papir-specs lenger ned i frekvens registeret, noe som er et pluss..

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med min yst-sw1500.

 

Finishen er upåklagelig. Den strekker seg ikke like langt ned i frekvens som er lovet, men den går fortsatt dypere enn det meste annet. Jeg synes også dette er meget brukbart i musikk, da den høye effekten klarer å svinge elementene hurtig. Jeg ville kjøpt Yamaha sub!

Lenke til kommentar
Yamahaen strekker seg også i følge papir-specs lenger ned i frekvens registeret, noe som er et pluss..

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med min yst-sw1500.

 

Finishen er upåklagelig. Den strekker seg ikke like langt ned i frekvens som er lovet, men den går fortsatt dypere enn det meste annet. Jeg synes også dette er meget brukbart i musikk, da den høye effekten klarer å svinge elementene hurtig. Jeg ville kjøpt Yamaha sub!

Ossen ser/høres resten av anlegget ditt ut?

 

edit: så hjemmesiden din. :dribble: Det låter bra eller ? Den subben må jo være syk!

Endret av Alieu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...