Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kl. 1500 til 2400 = elendig ping på spill

Anbefalte innlegg

Hei. Har et Chello Pluss abon. med 1024 kbps linje. Likevell har jeg ping som varierer noe voldsomt mellom 50 og 999 ved nettspilling etter ca kl 15.00. Jeg spiller kun CofD, og hvis jeg trykker refresh på mine favoritt servere 3-4 ganger etter hvereandre kan pingen ligge stabilt på ca 50, for så plutselig vise feks 500. Tar jeg en enkelt oppdatering og får 50 ping som resultat, hjelper dette lite da jeg logger meg til serveren og pingen begynner å variere voldsomt. Den spretter opp og ned under spilling, og det betyr i praksis at det er umulig å spille. Dette problemet ser ut til a forsvinne mere eller mindre helt mellom kl 2400 - 1500, men da sover jeg eller er på jobb ! Jeg har kjørt ITavisens speedometer test, og da viser den som regel halvparten av den hastigheten jeg skal ha på dagtid, og litt over 1024 midt på natta. En tracert av linja viser varierende propper for hver gang. De fleste veikryssene ligger på ca 45-50 mens enkelt er helt oppe i 1100. Er det noen andre (fortrinnsvis Chello abon.) som har liknende erfaringer. Er dette normalt, og bare noe man må godta ? Setter pris på all tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har NGT ADSL og spiller litt Tactical Ops på Boomtown. Min ping ligger rundt 80 på ettermiddag/kveld og går ned mot 60 en time eller to etter midnatt.

Du skriver ikke om du har ADSL modem med innebygget router eller ikke. Heller ikke hvor lang linje du har. Deler du ADSL linjen med andre, har du WLAN som noen kan tappe ?

Har du innebygget router kan du installere programmet Paessler Router Traffic Grapher (www.paessler.com) som viser deg trafikken inn/ut av ADSL linja di.

Du kan også kontakte ADSL leverandøren din for å få sjekket at linja di virkelig er koblet opp til 1024kbs som den skal være. Linjdefeil/lang linje ol kan redusere denne mye....

Du kan også test ping med windows : Start - Run - skriv cmd (W2000/XP)

Skriv: ping www.vg.no eller en ip adresse. Her burde du ha rundt 30 i ping

Du kan også trace deg frem til spill-serveren for å se hvor signalene går og hvr lang tid det tar:

tracert ip-adr

Håper dette var til litt hjelp

Hilsen Morten

Lenke til kommentar

Hei igjen

tracet hadde du jo testet ser jeg...

Det kan se ut som din internettleverandør har solgt for mange ADSL abb. i forhold til fiber (eller link) ut fra telefonsentralen du er tilkoblet. Det kan også være at de ikke har skikkelig routing av trafikken, eks. at de ikke fordeler trafikken jevnt til alle kundene. Spill trenger som kjent små datapakker ofte.

Jeg ville vurdert om en slik linje er verd penga, spesiellt om du vurderer nettspill som viktig fremfor annen bruk.

mvh

Morten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Takk for svar. Det har blitt mye bedre etter at jeg lot de "generic host" greiene få litt friere tøyler. Har ikke anelse hva de gjør eller hvorfor de er der, men det er Wxp selv (Microsoft) som vil ha disse kjørende, så jeg stoler på dem.

Har ikke noe skummelt å skjule på maskinen uansett. :-)

Har fremdeles stengt ute spooler, men vurdere å "slippe løs" denne også. Foreløpig er hastigheten 80-100 ping på det verste og 50-60 på det beste.

Disse hastighetene er helt ok. Tracert viser også bedre respons hastigheter og mindre propper. mvh, Dapre.

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...