StianHerdal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hei! Ny bruker her på forumet.. regner med jeg blir her endel fremover.. Ihvertfall.. Jeg tenker veldig på å kjøpe Nikon d70 m 18-70mm objektivet.. Er dette noe som kan anbefales? Har lest masse om det på nettet, men så her at det var flere som brukte det.. kan dere si noe.. Har fra før et Canon Ixus v2, som jeg har tatt masse bilder med og lært utrolig masse av. Dette er et relativt greit kamera, men det har veeeldig lite å by på når ting blir mer avansert og manuellt. Synes at d70 passer fint for meg, både for økonomien og for det det har å by på.. Men er det noe ekstra ting jeg burde ha? Hvor mye burde jeg betale? På forhånd takk! Peace Lenke til kommentar
Annika Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hey.... Jeg køpte i Marts D70. Jeg havde aldrig prøvet spejlrefleks før, men den er super go' til 'begyndere'. Den er let at finde rundt i, og tager SUPER GODE BILLEDER !! Jeg er yderst tilfreds. Da jeg køpte den, kostede den 12.999danske kr. Det var med 18-70. Om det var for lidt eller meget - ved jeg ikke - men den er helt sikkert pengene værd !!!! Kan ANBEFALES !!!! Mvh Annika Lenke til kommentar
StianHerdal Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 takk for svar! Har litt erfaring med speilrefleks.. (har et ganske fet kamera fra 70-tallet.. ) Men vil over til dslr.. Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 takk for svar! Har litt erfaring med speilrefleks.. (har et ganske fet kamera fra 70-tallet.. ) Men vil over til dslr.. Hvilket fabrikat er det gamle kameraet ditt? Hvis du har (gode) linser til det, så anbefaler jeg deg å holde deg til merket, så sant det er f.eks Nikon eller Canon. Har du gamle og gode linser du kan bruke, så vil det spare deg en forume Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hvis du har Canon objektiver fra 70 tallet kan du bare glemme å bruke de på et digitalt canon kamera i dag. Nikon objektiver fra 70 tallet kan brukes på digitale kameraer i dag, dog med noen unntak. Lenke til kommentar
StianHerdal Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Har fuji objektiver.. Kamerahuset skal visstnok være av høy kvalitet ifølge min far, som kjøpte kameraet.. Lenke til kommentar
the_c Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg tenker veldig på å kjøpe Nikon d70 m 18-70mm objektivet.. Er dette noe som kan anbefales? Har lest masse om det på nettet, men så her at det var flere som brukte det.. kan dere si noe.. Hei. Jeg har nettopp kjøpt Nikon D70 med 18-70 linsa. Dette er mitt første speilreflekskamera, hadde fra før et Nikon Coolpix 2500. Pga av eksamenslesning har jeg ikke rukket å prøve kameraet så mye enda, men noen bilder har det da blitt. - Det første som slo meg med kameraet var hvor raskt det var. Oppstartstid eksisterer praktisk ikke, det er klart for bildtakning umiddelbart når du vrir bryteren på 'on'. - For en som er vant med et middels kompaktkamera, så er autofokusen på dette kameraet som en helt ny verden. Meget rask. - Bildekvaliteten har jeg ikke noe å utsette på. Pene og klare bilder. Så langt har jeg bare benyttet meg av autofunksjonen på kameraet, da jeg ikke har hatt tid til å sette meg inn i kameraets andre funksjoner. Synes autofunksjonen har tatt bra bilder i de fleste tilfellene. Som sagt har jeg ikke satt meg ordentlig inn i kameraets funksjoner og muligheter enda, men er så langt meget fornøyd. Det eneste jeg har stusset litt på når det gjelder kameraet, var at batteriet ikke varte så lenge etter første oppladning. Tok kanskje et par hundre bilder før det måtte lades på nytt. Det tar kanskje et par oppladninger før man får kapasiteten opp på maks..? Hvis du er int. så kan du ta en titt på noen "testbilder" som jeg har lagt ut på hjemmesiden min. Ha i bakhodet at disse bildene er tatt av en glad amatør med autofunk. Når det gjelder ekstrautstyr kan du ta en titt i tråden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Batteriet må lades helt opp og ut noen ganger før det når maks kapasitet ja. Det skal vare mye lenger enn ett par hundre bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå