Pollux Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Mulig å lage kort? Ja Blir det bra? Nei Er det lønnsomt? Nei Er det moro? Helt sikkert! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Tror nok man må definere hvilken type skjermkort man snakker om. Det finnes kretser som driver enkle LCD-paneler til avanserte profesjonelle multi-GPU skjermkort. De er alle skjermkort, men kompleksiteten er milevis forskjellig. Snakker vi om å bygge opp skjermkort som sitter i dagens moderne PC'er fra grunnen av (inkl. design av GPU), så tviler jeg sterkt på om noen i dette forumet har kompetanse til dette. Dette er arbeidet til store utviklingsavdelinger. I den andre enden, enkle LCD-paneler, har jeg sett noen få (uten at jeg vil nevne navn) som jeg kan tenke meg kan sitte kompetanse til å gjøre dette fra grunnen av. Men man kan jo "henge" litt i elekronikkategorien (under overklokking), så får man kanskje en viss ide om hvem jeg snakker om. Hmm, tråden burde egentlig vært postet der. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Det vil jo innebære å utvikle egne drivere også! Om man ikke da benytter en eksisterende GPU da. Men utstyr til å lage dobblet og trippel lag printkort er vel ikke i prisklasse privat... Good luck! Endret 20. mai 2004 av sm1pea07 Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Disse bitboys kara drev jo med det en stund.... ble vel ikke store tinga av men. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Mulig å lage kort? JaBlir det bra? Nei Er det lønnsomt? Nei Er det moro? Helt sikkert! Det er vel det beste svaret hittil, støtter den! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 For å utviklet et nytt kort a-la NV40 trenges dette. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 For å utviklet et nytt kort a-la NV40 trenges dette. Tror nok det trengs mye mer enn det hvis man skal starte fra scratch. Både nVidia og ATI har teknologi som de bygger videre på. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Og når du er ferdig med og utvikle selve kortet, så må du begynne med og først og fremst skrive drivere, optimalisere, tune og tweake helt til du blir grønn i øya.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå