Gå til innhold

Skarpere bilde?

laneZ

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Hercules radeon 9700 pro kort her , jeg spiller endel cs. Syntes nvidia kort har "skarpere" bilde på cs? Virker sånn. Noen som vet om noen tips for skarpere bilde ? Noen innstillinger?

Mvh Daniel L .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, bildet blir ikke skarpere av 32 bits fargedybde. Edit: Detaljene i teksturene kan vel bli skarpere, men jeg tenker meg at det er bildets generelle skarphet du snakker om her. Korrekt?

Det er ingenting som heter "hertzen" - og selv om det er oppdateringsraten du mener, så vil heller ikke denne gjøre bildet skarpere.

Se i driverinnstillingene, og ta en degauss på skjermen.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Degaus= avmagnetisering av skjermen, du finner det i OSD-menyen på skjermen din.

Eller som egen knapp ;) Når du finner den (om du har den) så vil skjermen "filmre" og bli "normal" etter noen sekunder.

Nå vet jeg hva degauss er til :p:)

Som sagt, Anisotropisk Filtering vil nok gjøre bildet skarpere :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Eller som egen knapp ;) Når du finner den (om du har den) så vil skjermen "filmre" og bli "normal" etter noen sekunder.

Nå vet jeg hva degauss er til :p:)

Som sagt, Anisotropisk Filtering vil nok gjøre bildet skarpere :)

..og hvordan setter man på "Anisotropisk Filtering"? Er det noe som bare er på noen skjermer kanskje? Finner ikke noe sånt på OSD'en min. Har prøvd degauss osv. men...

Lenke til kommentar

Anistropisk Filtering (AF) er ikke noe som er innebygd i skjermen. Men mer en "del" av skjermkortet..

Du skal kunne aktivere AF og AA (anti allising) i driverinnstillingene til skjermkortet, og i billedinnstillingene til spillet du spiller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...