Gå til innhold

Trenger en skikkelig god CPU-kjøler til maks 250,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fulgte med pasta til min thermaltake silent boost.

 

Er ikke så veldig fornøyd med den tho, skal skifte vifte på den, den går veldig uregelmessig (opp og ned i RPM akkurat nok til at det er irriterende).

Kjølepastaen som følger med Silent Boost er ikke så bra. Bruk heller AS5.

 

På min Silent Boost er turtallet jevnt rundt 2600-2700rpm

Lenke til kommentar

Den Vulcano 12 vifta, kommer den til å bråke så sinnsykt hvis jeg har en xp2500+ uten å klokke den og med airduct med friskluft fra uttasida kabinettet?

 

Og hvor mye tåler HK av vekt? :dontgetit: Når vi snakker om at jeg flytter PC'en ganske ofte i bil.... og kabinettet har hjul, så den blir trillet en del....?? :( Er de 760 grammene FOR MYE da?? :scared:

Lenke til kommentar
Den Vulcano 12 vifta, kommer den til å bråke så sinnsykt hvis jeg har en xp2500+ uten å klokke den og med airduct med friskluft fra uttasida kabinettet?

 

Og hvor mye tåler HK av vekt? :dontgetit: Når vi snakker om at jeg flytter PC'en ganske ofte i bil.... og kabinettet har hjul, så den blir trillet en del....?? :( Er de 760 grammene FOR MYE da?? :scared:

de fleste produsentene av hk anbefaler ikke vekt over 500g ... over den vekten sier de transport av kabinett horisontalt (liggende) er best

Lenke til kommentar

Så sannsynligheten for at den ryker er altså stor hvis den trilles bortover gulvet over .... ledninger og LAVE dørkarmer (mer en tynn alu-list...). Hvis jeg da også tar av vifta og lar den henge i noe annet??

En ting til: hvor finner jeg kompitablitetsliste med hovedkort... med tanke på kondensatorer ++

Lenke til kommentar
Jeg bruker Vulcano 12 på min xp2400 Mobil som er klokket til 2400MHz.

Kjører på lavest turtall 2070 RPM med 38 c idle og er jo så stille.

Ligger på ca 43 c når jeg spiller BFV.

Instilling : Xp-2400-M @ 12,5*200 . 2500 mhz

Volcano 12 @ 3500RPM 39C idle(v/rom = 20C)

 

 

Min begynner å bli hørbar fra ca. 3500-4000 RPM .

Lenke til kommentar

QUOTE (tor_erik @ 21/05/2004 : 01:03)

48 dB, er det så forferdelig høyt da?

 

 

48 dB er sykt høyt.

Nesten like høyt som vanlig snakking, og det er jo ikke akkurat festlig at en PC lager så mye støy.

 

Er ikke 48 desibel høyere enn man snakker da? Jeg har iallefall en deltavifte i min(52 dB), og jeg hører så vidt meg selv tenke.

 

BTW. Hvordan får jeg til at det står hvem jeg quoter :D ? Er første gang jeg quoter.

Lenke til kommentar

Det skal jo litt klokking til for å være NØDT til å ha Vulcano 12 på bånn pinne. Etter det folk sier her kan de klokke flere hundre MHz og allikevel nesten ikke høre den!

Dessuten skal man jo ha høy lyd fra høyttalere når man spiller og ser på divx og foruten det trengs jo ikke så veldig mye datakraft....

Lenke til kommentar
Det skal jo litt klokking til for å være NØDT til å ha Vulcano 12 på bånn pinne. Etter det folk sier her kan de klokke flere hundre MHz og allikevel nesten ikke høre den!

 

Det er ikke bare mhz som teller, vcore er nok litt viktigere + xp2500 barton lager en del mer varme enn xp-m prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...