Gå til innhold

Ekstern hd - løst ut - og er borte?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Western Digital Caviar 40 GB - 7200 (WD400BB), i en Zynet diskkab. Det er en av/på knapp som jeg har brukt hver gang jeg slo av/på. Jeg pleide ikke i starten å løse ut via ikonet ”Løs ut”. Nå har jeg imidlertid brukt ”løs ut” og resultatet er at jeg får ikke kontakt med stasjonen. Feilmelding: Driverne for denne enheten er ikke installert. Utropstegn i gult felt. Hvordan installerer jeg da driverne på nytt. På cd en som fulgte med var det drivere kun for win 98.

Har en bærbar Compaq Evo N600c, med windows 2000, OS er fullt oppdatert. Grunnen til at jeg vil slå ekstern hd av etter dataoverføring er at enheten avgir en plagsom høyfrekvent lyd, sanns fra vifta. Kan man ikke slå av/på en ekstern hd i likhet med andre enheter tilkopla via USB, som mitt digitale kamera. Har også restarta maskina etter at hd er løst ut, men maskinen finner fortsatt ikke den eksterne harddisken. Har lett under kontrollpanel- diskbehandling.

Noen som vet hvordan riktig prosedyre er for å slå av hd-en når en har fått nok av viftesusen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil skru av HD-en uten å bruke "løs ut" eller "kople fra" i windows så må du passe på å skru av skrive-caching. Hvis ikke kan du miste data.

Selv pleier jeg å bruke "kople fra" uansett. Og her kommer den opp igjen så fort jeg kopler til USB-kabelen igjen. (Har en 160GB WDC-HD i et sånn USB2 ICE-cube kabinett fra microplex.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...