OlaML Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Kjøpsloven og importlover Men ikke hele dokumentet på en side. Sett opp vanlige problemstillinger og spørsmål ved kjøp, bytte, retur og import av hardware, kom med en liten forklaring og link til den aktuelle delen i den relevante loven. Mye arbeid kanskje? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Dette stemmer jeg for! En kjempegod idé. Man presenterer lovene med tolkninger og anvendelsesområder med fokus på hardwarekjøp. Ta kontakt med noen som studerer juss på universitetet eller forbrukerrådet så får dere kanskje hjelp? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kjøpsloven og importlover Men ikke hele dokumentet på en side. Sett opp vanlige problemstillinger og spørsmål ved kjøp, bytte, retur og import av hardware, kom med en liten forklaring og link til den aktuelle delen i den relevante loven. Mye arbeid kanskje? Et bra forslag. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Støtter dette. Vet det finnes mange misforståelser rundt angrerett, returett, garantiordninger fra selger/leverandør ++++ Hadde ikke skadet med en liten rettesnor i "kaoset" Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hadde vært flott med en guide angående dette! Kjøpsloven er ikke alltid like lett å forstå Spesielt dette med rettigheter rundt retur/bytte av varer hadde vært intressant for meg i disse tider. (hinter til en viss tråd ) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Har dere lest denne? I tillegg har proffene hos Forbrukerrådet mye mer. Finnes forklaringer på det meste av relevante lover, til og med en guide for hvordan man klager! Når det gjelder import, så har Tollvesenet det meste du trenger som privatperson. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jada, men det er mye grums som ikke omhandler datautstyr. Så en samling av informasjonen med referanser til originalkilden, samt tolkninger/bruksområder spesifikt om datautstyr vil være et bra tilskudd. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg tror det meste av det dere etterspør allerede er gjennomgått i HW.no sin jussguide skrevet av Martin Wirak som såvidt meg bekjent er utdannet jurist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå