Gå til innhold

x-box vs gamecube


Anbefalte innlegg

Pastor da, du ber en GC-mann om å ramse opp X-box-spill :hrm:

 

Og må nesten le litt når du skal legge til spill på lista...så kommer du med Dead or Alive Extreme Beach Volleyball :D Eneste grunnen til at folk skulle kjøpe det spillet, er for å installere nude-patch :laugh:

Er ikke det god nok grunn da? :p

Hehe... Synes heller ikke dette er noe bra spill til xbox :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill i PC sjangere sier du?

F.Eks: Halo, Splinter Cell, Max Payne 2, Counterstrike, Brute Force, Morrowind, Thief 3, Deus Ex 2, Knights of the Old Republic, Return to Castle Wolfenstein, Unreal Championship, Jedi Academy....

Hei hei, vent litt. Vi snakker om EKSKLUSIVE Xbox spill her. Eller som du selv sa i en tidligere post, spill merket med "Only on Xbox". Ikke PC-ports.

 

Takk, det var vel HELE oversikten over "ekslusive" X-box topp titler som ikke er i PCsjangere eller PC-ports.....

 

Et portet spill er ikke eksklusivt, da det finnes på et annet format. Rams opp de eksklusive Xbox-spillene som er typisk PC-sjanger, da.

Alle de spillene jeg nevnte er merket "Only on X-box".

 

Og... det jeg har sagt hele tiden er at X-boxen har altfor mange PCspill OG spill i PCsjangere. Så DA er du vel ferdig med dette tullete forsøket på å bortforklare hvordan ting egentlig er.... eller?

 

Men... På den andre siden må jeg si meg enig i at Dead Or Alive Extreme Beach Volleyball er et topp spill. Både et glimrende volleyball spill, og en super Barbiesim, for dem som liker å kjøpe klær og sminke og sånn. Tipp topp. Og jeg har ingen interesse i nudepatchen engang.

Lenke til kommentar

Holder dere på med denne diskusjonen enda? :hmm:

 

Jeg må bare si en personlig mening om en liten ting her;

Jeg synes at disse x-box spillene dere ramser opp som også er på PC egner seg ganske bra på X-box og at det blir en annerledes følelse å spille de på X-box iforhold til PC. fordi jeg har mesteparten av dem :) Spill som har blitt portet fra PC til X-box er bra portet synes jeg. :)

 

Men så må jeg si meg enig i at det er ganske dumbt når det både er PC og på X-box , for da kan det være vanskelig å bestemme seg for hvilket jeg skal skaffe meg.... men da får jeg se litt reviews og slik , og finne ut hvilken versjon som er best :)

Men det blir ofte X-box spillet i det tilfelle , fordi jeg synes det er kjekkere å spille på konsoll enn på Pc faktisk :)

 

Og en annen ting, hvilke RTS spill er på X-box? Bare lurer jeg :)

Lenke til kommentar
Vanskelig og si, Xbox har lite utvalg av spill, og gode spill. Playstation2 harb et godt utvalg med BRA spill, og tusenvis av dritt titler. GameCube,derimot har et variert spill valg, ikke mange titler, men mange ekslusive og sterkte titler.

Pluss GameCube er liten og søtt :p

Xbox har lite utvalg av spill? HAHAHAHAHAHA! Xbox har masse vis av spill! Best grafikk, mest muligheter! ja... for å si d sånn, Playstation is going DOOOOOOOWN! :laugh:

Lenke til kommentar
Ærlig talt tror jeg ikke mange har så mye respekt for en fanboy uansett så.......

Første bud: Ikke flame

 

Og for ja.. motflame

Du virker som en PS2 fanboy selv, så du burde passe bedre på hva du sier...

Å si at vedkommende der er xbox-fanboy er rett og slett ikke å flame.

Vedkommende motsier seg selv i et makabert forsøk på å drit ut 2D -> 3D portering av spill.

 

Er slettes meg ingen PS2 fanboy. Personen som skriver dette ville jeg egentlig heller kalle nintendo fanboy. (NES,SNES,N64,GC, PS2 og gjett hva ? Jeg har xbox også. Den er fin til sitt bruk men av spillene som kommer dit er det egentlig få gode. Er vel et spille jeg venter på, hvis tittel er Fable.)

Syns også at PS2en får en del unødvendig "juling" av folk som kommer å sier "xbox har to ganger så bra spesifikasjoner, "hundrevis" av eksklusive spill med über-grafikk (Stort sett har ikke spillet mer enn det.) og senere også disser en konsoll de ikke har testet.

 

Robin Hood out- :ermm:

Hvor mye konstruktivt kommer det ut fra å si at si at noen andre er en fanboy.

 

Jeg beklager forøverig også at jeg kalte deg en ps2 fanboy.

Lenke til kommentar
Hvor mye konstruktivt kommer det ut fra å si at si at noen andre er en fanboy.

 

Jeg beklager forøverig også at jeg kalte deg en ps2 fanboy.

Egentlig ikke noe særlig. Vil bare bemerke at gutten er svært godt inne i det som kalles å være fanboy. Greit for meg, men det blir jo helt latterlig til tider. "Fra 2D til 3D portering blir alltid dårlig. Ops. Ninja Gaiden som jeg har rost opp i himmelen var visst et tideligere 2D-spill."

 

Unnskyldning godtatt. :)

Lenke til kommentar
Og må nesten le litt når du skal legge til spill på lista...så kommer du med Dead or Alive Extreme Beach Volleyball :D Eneste grunnen til at folk skulle kjøpe det spillet, er for å installere nude-patch :laugh:

Samboeren min har faktisk spilt rundt 40 timer med DOA Extreme Beach Volleyball, og det uten noen nude-patch. Minnes i sin tid at spillet fikk 8/10 i det respekterte spillbladet Edge.

Lenke til kommentar
Og må nesten le litt når du skal legge til spill på lista...så kommer du med Dead or Alive Extreme Beach Volleyball  :D  Eneste grunnen til at folk skulle kjøpe det spillet, er for å installere nude-patch  :laugh:

Samboeren min har faktisk spilt rundt 40 timer med DOA Extreme Beach Volleyball, og det uten noen nude-patch. Minnes i sin tid at spillet fikk 8/10 i det respekterte spillbladet Edge.

Akkurat.

Lenke til kommentar
Alle de spillene jeg nevnte er merket "Only on X-box".

Nå lyver du, det tar seg ikke bra ut når du ellers argumenterer bra:

 

Knights of the Old Republic Cover

 

Max Payne 2 Cover

 

Splinter Cell Cover

 

Counter-Strike Cover

 

Morrowind Cover

 

Wolfenstein Cover

 

Deus Ex Cover

 

Jedi Academy Cover

 

Og... det jeg har sagt hele tiden er at X-boxen har altfor mange PCspill OG spill i PCsjangere.  Så DA er du vel ferdig med dette tullete forsøket på å bortforklare hvordan ting egentlig er.... eller?

 

Blant de eksklusive Xbox-spillene finnes det svært få spill som du insisterer på tilhører PC-sjangeren. Ellers finnes det en god del konverterte PC-spill. At det er en ulempe for forbrukerne å få et enda bredere utvalg av spill å velge blant gjennom å få disse konverterte spillene til sin konsoll, er en gåte for meg.

 

Men... På den andre siden må jeg si meg enig i at Dead Or Alive Extreme Beach Volleyball er et topp spill. Både et glimrende volleyball spill, og en super Barbiesim, for dem som liker å kjøpe klær og sminke og sånn. Tipp topp. Og jeg har ingen interesse i nudepatchen engang.

 

Hei, vi er enige om noe! Slutt opp, det er ikke 1. april i dag.

Lenke til kommentar
Alle de spillene jeg nevnte er merket "Only on X-box".

Nå lyver du, det tar seg ikke bra ut når du ellers argumenterer bra:

 

Knights of the Old Republic Cover

 

Max Payne 2 Cover

 

Splinter Cell Cover

 

Counter-Strike Cover

 

Morrowind Cover

 

Wolfenstein Cover

 

Deus Ex Cover

 

Jedi Academy Cover

Merkelig. Jeg har ikke sett ALLE de spillene med "Only on Xbox" merket, men jeg har I ALLE FALL sett Wolfentsein, Splinter Cell, Morrowind, KOTOR, og Jedi Academy med merket. GARANTERT!

 

Men utenom det bringer du ikke noe nytt til diskusjonen. Blant Xbox sine ekslusive "topp" titler er det VELDIG mange spill som passer bedre på PC, og langt flere enn på Ps2 og Gamecube. Det egentlig ikke noe diskutere engang, det er bare slik det er.

Lenke til kommentar
Vanskelig og si, Xbox har lite utvalg av spill, og gode spill. Playstation2 harb et godt utvalg med BRA spill, og tusenvis av dritt titler. GameCube,derimot har et variert spill valg, ikke mange titler, men mange ekslusive og sterkte titler.

Pluss GameCube er liten og søtt :p

Xbox har lite utvalg av spill? HAHAHAHAHAHA! Xbox har masse vis av spill! Best grafikk, mest muligheter! ja... for å si d sånn, Playstation is going DOOOOOOOWN! :laugh:

...Og ellers går det bra??

Lenke til kommentar

Grafikk har ikke noe med hvor god en konsoll er. Og grafikk kommer ikke av kraft, men hvordan spillet er kodet for å utnytte maskinvaren. GameCube er den konsollen som har flest spill som er ekslusive for bare for GameCube. Den er den raskeste konsollen innen loading, det eneste maskinen som slår GC i loading er x-box versjonen av Turok Evolution. GC kan også loade baner osv mens den viser grafikk og animasjoner, ja selv mens du spiller uten at du merker det.

 

edit: skrivefeil

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg har ikke sett ALLE de spillene med "Only on Xbox" merket, men jeg har I ALLE FALL sett Wolfentsein, Splinter Cell, Morrowind, KOTOR, og Jedi Academy med merket. GARANTERT!

 

Jeg har forøvrig Wolfenstein, Kotor, Splinter Cell, Counter-Strike og Morrowindig stående i hylla ved siden av meg her, og ingen av de har "Only on Xbox" stemplet på coveret. Og alle de fikk jeg tak i da de var splitter ny hele gjengen, så jeg stusser litt over observasjonsevnen din. Sikker på at du ikke har drømt? Eller eksperimentert med rusmidler?

 

Og den låten om "hva som passer på PC og konsoll" har vi danset til i forumet her før, og er egentlig bare en subjektiv mening. At FPS-spill må styres med mus og tastatur er også bare tull, kontrollmetoden er en integrert del av spillet, og et FPS-spill laget for håndkontroll blir dermed en annen spillopplevelse enn et FPS-spill laget for mus og tastatur, og nærmest ikke sammenliknbart. At opplevelsen blir dårligere av å spille med den ene eller andre kontrollmetoden er 100% subjektivt, men min oppfatning er at de spillene som er laget for håndkontroller faktisk er svært spillbare, jamfør Goldeneye, Metroid Prime, Perfect Dark og Halo. Og argumentet om at disse ville vært mye bedre på PC holder ikke, da spillstrukturen må tilpasses det nye kontrollsystemet, og dermed vet vi ikke noe om hvordan den alternative spillopplevelsen ville blitt.

Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg har ikke sett ALLE de spillene med "Only on Xbox" merket, men jeg har I ALLE FALL sett Wolfentsein, Splinter Cell, Morrowind, KOTOR, og Jedi Academy med merket. GARANTERT!

 

Jeg har forøvrig Wolfenstein, Kotor, Splinter Cell, Counter-Strike og Morrowindig stående i hylla ved siden av meg her, og ingen av de har "Only on Xbox" stemplet på coveret. Og alle de fikk jeg tak i da de var splitter ny hele gjengen, så jeg stusser litt over observasjonsevnen din. Sikker på at du ikke har drømt? Eller eksperimentert med rusmidler?

 

Og den låten om "hva som passer på PC og konsoll" har vi danset til i forumet her før, og er egentlig bare en subjektiv mening. At FPS-spill må styres med mus og tastatur er også bare tull, kontrollmetoden er en integrert del av spillet, og et FPS-spill laget for håndkontroll blir dermed en annen spillopplevelse enn et FPS-spill laget for mus og tastatur, og nærmest ikke sammenliknbart. At opplevelsen blir dårligere av å spille med den ene eller andre kontrollmetoden er 100% subjektivt, men min oppfatning er at de spillene som er laget for håndkontroller faktisk er svært spillbare, jamfør Goldeneye, Metroid Prime, Perfect Dark og Halo. Og argumentet om at disse ville vært mye bedre på PC holder ikke, da spillstrukturen må tilpasses det nye kontrollsystemet, og dermed vet vi ikke noe om hvordan den alternative spillopplevelsen ville blitt.

enig med deg !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...