Gå til innhold

x-box vs gamecube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At X-box har en del spill som også er på PC er vel ikke viktig? Og du skriver at spill til X-box av og til passer best til PC. Jeg må bare si deg at alle spill til X-box er jo tilpasset X-box og X-box consollen. Spill som først var PC-spill og etterpå ble X-box spill har blitt tilpasset X-boxen selvfølgelig.

At spill er ekslusive er vel ikke viktig spør du meg...

Klart der viktig at spill er eksklusive. Tidlig i diskusjonen argumenterer noen for at x-box er best pga spilla, mens det er et faktum at GC har de beste spillene. Og siden de fleste X-box spill også er på PC, er det litt vannvidd å anbefale X-box til en som allerede har pc.

Lenke til kommentar
At X-box har en del spill som også er på PC er vel ikke viktig? Og du skriver at spill til X-box av og til passer best til PC. Jeg må bare si deg at alle spill til X-box er jo tilpasset X-box og X-box consollen. Spill som først var PC-spill og etterpå ble X-box spill har blitt tilpasset X-boxen selvfølgelig.

At spill er ekslusive er vel ikke viktig spør du meg...

Klart der viktig at spill er eksklusive. Tidlig i diskusjonen argumenterer noen for at x-box er best pga spilla, mens det er et faktum at GC har de beste spillene. Og siden de fleste X-box spill også er på PC, er det litt vannvidd å anbefale X-box til en som allerede har pc.

Å for .. ja slutt og si at alle spillene til XboX er på pc.

Det er ikke sant, det burde du ha sjekka før du argumenterte vettu ;)

 

60 og noe % av spille til Xbox er eksklusive.

 

Det er smak og behag hvilke spill som er best vet du?

 

Jeg liker flere spill på XboX enn på GC (selv om jeg savner Zelda så inderlig).

 

Det er heller ikke vanvidd å anbefale XboX til en som har pc, enkelt nok fordi XboX er en flyttbar spillekonsoll som også enkelt kan brukes som mediasenter.

 

Så, kom men skikkelige argumenter her da!

Lenke til kommentar

Pastor Lorentzen: Beklager meget utsagnet mitt.. Skjønner at jeg såret deg dypt, derfor vil jeg meget gjerne at vi legger denne hendelsen på is.. Hvis det er greit for deg da? Du skal få lov å refse meg mer hvis du vil det, jeg tar meg ikke så lett nær av ting ;) Du er en kløpper i GC-spill ser jeg, derfor skal jeg ikke en gang motsi deg! :) Det riktige å si her er vel egentlig at jeg ikke bryr mer enn ræven min i GC og de ikke så gode spillene der, og så konsentrerer jeg meg heller om min xbox... Denne koser jeg meg myyyye mer med :D

Takker for i dag Pastor Lorentsen... Vi snakkes vel igjen! Kanskje LIVE? Eller vil du ikke ha bank personlig? :)

 

Keep up the good work :thumbup:

Håper du ikke har mistet respekten for meg nå da... Det hadde vært meget besynderlig :(

 

 

BTW: Fanta Boy - Det er MASTER D ikke tåpelige dårligsnakkende engelsk Masta D :mad:

Lenke til kommentar
Å for .. ja slutt og si at alle spillene til XboX er på pc.

Det er ikke sant, det burde du ha sjekka før du argumenterte vettu ;)

 

60 og noe % av spille til Xbox er eksklusive.

 

Det er smak og behag hvilke spill som er best vet du?

 

Jeg liker flere spill på XboX enn på GC (selv om jeg savner Zelda så inderlig).

 

Det er heller ikke vanvidd å anbefale XboX til en som har pc, enkelt nok fordi XboX er en flyttbar spillekonsoll som også enkelt kan brukes som mediasenter.

 

Så, kom men skikkelige argumenter her da!

Har fint lite å si om 60% av spillene er eksklusive, når ingen av de andre konsollene vil ha dem. Vet ikke om noen spill på X-box som jeg har irritert meg over at ikke er på GC. Før ville jeg gjerne hatt Halo, men så kom det jo på PC...også var Metroid Prime bedre uansett. PS2 har GTA 3 som jeg kanskje skulle sett på GC, men har du sett! Det er jo på pc jo!

 

X-Box kan brukes som mediasenter? Foruten dvd-spilleren, har ikke normale mennesker noe større nytte av den enn til å spille på. "Alle" har dvd-spiller i dag...og hvis ikke, så koster det 399,- for den på Rimi, og selv den er bedre enn den som sitter i x-boxen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en helt annen opplevelse å spille på en konsoll iforhold til å sitte med PC. Konsoller er jo laget til spilling , og du sitter med en joystick i hånda og ikke mus og tastatur. Pluss det er så kult å invitere et par kammerater til multiplayer på en konsoll. Det er noe helt annet enn og sitte på pcen.

 

 

Denne "diskusjonen" tar aldri slutt allikevel! Som jeg skrev en gang før i denne tråden :

"Vel spørsmålet hvilken konsoll som er best , er vel for hver individuelle person å bestemme. Smak og behag folkens "

 

:hmm:

Endret av Hermans
Lenke til kommentar

Enig med deg, Hermans, men det er som oftest slik en diskusjon er...man blir ikke enige. Men vi kan bli enige om at vi er uenige :)

 

Syns bare et fakta bør ligge på bordet, når det gjelder hva GC har som X-box ikke har, og vice versa. Den ene parten bør ikke skryte på seg noe den ikke har...

Lenke til kommentar
Å for .. ja slutt og si at alle spillene til XboX er på pc.

Det er ikke sant, det burde du ha sjekka før du argumenterte vettu  ;)

 

60 og noe % av spille til Xbox er eksklusive.

 

Det er smak og behag hvilke spill som er best vet du?

 

Jeg liker flere spill på XboX enn på GC (selv om jeg savner Zelda så inderlig).

 

Det er heller ikke vanvidd å anbefale XboX til en som har pc, enkelt nok fordi XboX er en flyttbar spillekonsoll som også enkelt kan brukes som mediasenter.

 

Så, kom men skikkelige argumenter her da!

Har fint lite å si om 60% av spillene er eksklusive, når ingen av de andre konsollene vil ha dem. Vet ikke om noen spill på X-box som jeg har irritert meg over at ikke er på GC. Før ville jeg gjerne hatt Halo, men så kom det jo på PC...også var Metroid Prime bedre uansett. PS2 har GTA 3 som jeg kanskje skulle sett på GC, men har du sett! Det er jo på pc jo!

 

X-Box kan brukes som mediasenter? Foruten dvd-spilleren, har ikke normale mennesker noe større nytte av den enn til å spille på. "Alle" har dvd-spiller i dag...og hvis ikke, så koster det 399,- for den på Rimi, og selv den er bedre enn den som sitter i x-boxen.

For det første.

Når du har satt chip eller hva du nå har gjort med boxen, blir xbox sonefri og spiller nesten alt.

 

Du kan vel ikke si at det er dårlig i en spillkonsoll kan du vel?

 

 

Halo på pc ja....

Hehe den er morsom du. Halo på pc er dårlig porta.

Kontrollene er ganske uresponive der også.

 

 

"Metriode prime bedre uansett"

 

Det er vel hva du tror er det ikke?

 

Egne meninger er ikke alltid så smarte og bruke som argument da..

Lenke til kommentar
At X-box har en del spill som også er på PC er vel ikke viktig? Og du skriver at spill til X-box av og til passer best til PC. Jeg må bare si deg at alle spill til X-box er jo tilpasset X-box og X-box consollen. Spill som først var PC-spill og etterpå ble X-box spill har blitt tilpasset X-boxen selvfølgelig.

At spill er ekslusive er vel ikke viktig spør du meg...

Det som har noe å si er om kontrollen er ment for raske og presise(First-Person Shootere og noen RTS spill), eller om man trenger mye informasjon på skjermen for å spille dem, og derfor liten tekst og små bilder(RTS spill, Strategi spill, manager spill, OSV), eller om spillet krever keyboard. Disse type spill vil alltid være bedre på PC. Det at Halo ble dårligere på PC hadde med at det var en dårlig port. Alle slike spill som lages for PC og konsoll samtidig blir bedre på PC'en.

 

Og ekslusive titler HAR noe å si. De fleste spill kommer på alle konsollene, eller bare på Ps2. Men grunnen til at jeg liker GC'en best er at der er det flest spill som jeg digger som jeg ikke kan få tak i på andre konsoller eller på PC'en min. Hvis jeg hadde hatt X-box ville jeg valgt å kjøpe mange av spillene på PC i stedet for på X-boxen min, og jeg ville valgt å spille DVD'er på DVD spilleren min i steden for på X-box, og spille musikk på stereoanlegget. X-boxen ville da bli brukt til Halo, Panzer Dragoon, Ninja Gaiden, og kanskje Grabbed by the Ghoulies. Og kanskje noen multiplatform spill. På GC'en har jeg nå over 20 spill, og rundt 10 av de tar jeg fram med jevne mellomrom for å spille, selvom jeg er ferdig med de. Likevel har jeg en LANG liste med eksklusive titler som jeg bare MÅ ha. For ikke å snakke om multiplatform titlene(Som jeg nesten ikke har noen av).

 

Og Zindre: Hvis du liekr CS best på konsoll er du rar. Hadde man spillt en kamp med konsoll mot PC så hadde PCspillerne sparket rumpen på konsollspillerne.

Lenke til kommentar
Hvem var det som brukte argumentet at "alle xbox spill kommer til pc."

 

Jeg husker ikke hvem, men en eller annen på dette forumet laget en liste over hvor mange spill på xbox som var eksklusive.

 

Det var over halvparten.

 

Tror den som lagde listen var Pastoren du gitt...

Det var nok jeg som brukte det argumentet, og jeg må si at jeg ikke syntes listen var særlig overbevisende. X-boxen har langt flere PC titler enn de andre konsollene, og blant de største titlene(Blant annet de merket "Only on X-box") så er det en stor andel med PC-titler og spill i sjangere som passer best på PC(Spill som er avhengig av mus, og liten skrift).

Det var jeg som lagde oversikten, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at de eksklusive Xbox-titlene som Amped 2, Project Gotham Racing 2, Kung Fu Chaos, Gun Valkyrie, Panzer Dragoon Orta, Otogi, Top Spin, Jet Set Radio Future, etc. er "Typiske PC-spill eller PC-sjangere", men deg om det.

Lenke til kommentar
Og Zindre: Hvis du liekr CS best på konsoll er du rar. Hadde man spillt en kamp med konsoll mot PC så hadde PCspillerne sparket rumpen på konsollspillerne.

Det har faktisk ingenting med å være rar å gjøre, og sammenligningene din er tåpelig da CS på PC og CS på konsoll er to helt forskjellige spillopplevelser.

 

Hadde Petter Solberg med sin Subaru kjørt om kapp med en Formel 1 bil i Monaco, så ville Solberg fått juling av Formel 1-bilen. Hva beviser det? At det ikke er mulig å ha det moro med en rallybil fordi en formel 1-bil går mye fortere? Slett ikke.

 

CS på Xbox er et helt annet spill enn PC-versjonen. PGA at man må styre med kontroller gjør at man må spille spillet på en annen måte enn PC-spillet, og dermed er de ikke sammenlignbarer. Jeg har snakket med flere som har spilt PC-spillet i mange år, gått lei av juksing og fjortiser, og føler at de får mer igjen av å spille Xbox-versjonen en gang i blant.

Lenke til kommentar
Det var jeg som lagde oversikten, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at de eksklusive Xbox-titlene som Amped 2, Project Gotham Racing 2, Kung Fu Chaos, Gun Valkyrie, Panzer Dragoon Orta, Otogi, Top Spin, Jet Set Radio Future, etc. er "Typiske PC-spill eller PC-sjangere", men deg om det.

:lol: Takk, det var vel HELE oversikten over "ekslusive" X-box topp titler som ikke er i PCsjangere eller PC-ports..... utenom at et par er møkka spill og og en er en dreamcast-port. Godt jobbet! :lol:

Lenke til kommentar
Det var jeg som lagde oversikten, og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan mene at de eksklusive Xbox-titlene som Amped 2, Project Gotham Racing 2, Kung Fu Chaos, Gun Valkyrie, Panzer Dragoon Orta, Otogi, Top Spin, Jet Set Radio Future, etc. er "Typiske PC-spill eller PC-sjangere", men deg om det.

:lol: Takk, det var vel HELE oversikten over "ekslusive" X-box topp titler som ikke er i PCsjangere eller PC-ports..... utenom at et par er møkka spill og og en er en dreamcast-port. Godt jobbet! :lol:

Vil du ha flere? Ninja Gaiden, Steel Battalion, Grabbed by the Ghoulies, Dead or Alive Extreme Beach Volleyball, Dead or Alive 3.

 

La meg se, jeg har listet opp tretten eksklusive spill til Xbox som ikke er typiske PC-spill eller PC-sjangere. Kan ikke du liste opp tretten eksklusive Xbox-spill som faktisk er typiske PC-spill eller PC-sjangere, så kan forumbrukerne selv få se denne "store andelen" spill du snakker om?

 

Forøvrig ingen av de spillene jeg har ramset opp som er portet fra Dreamcast. Det er en oppfølger til et Dreamcast-spill der, men det er noe annet. Eller mener du at en oppfølger av et spill fra et annet format må regnes som en port?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Ærlig talt tror jeg ikke mange har så mye respekt for en fanboy uansett så.......

Første bud: Ikke flame

 

Og for ja.. motflame

Du virker som en PS2 fanboy selv, så du burde passe bedre på hva du sier...

Å si at vedkommende der er xbox-fanboy er rett og slett ikke å flame.

Vedkommende motsier seg selv i et makabert forsøk på å drit ut 2D -> 3D portering av spill.

 

Er slettes meg ingen PS2 fanboy. Personen som skriver dette ville jeg egentlig heller kalle nintendo fanboy. (NES,SNES,N64,GC, PS2 og gjett hva ? Jeg har xbox også. Den er fin til sitt bruk men av spillene som kommer dit er det egentlig få gode. Er vel et spille jeg venter på, hvis tittel er Fable.)

Syns også at PS2en får en del unødvendig "juling" av folk som kommer å sier "xbox har to ganger så bra spesifikasjoner, "hundrevis" av eksklusive spill med über-grafikk (Stort sett har ikke spillet mer enn det.) og senere også disser en konsoll de ikke har testet.

 

Robin Hood out- :ermm:

Lenke til kommentar
Vil du ha flere? Ninja Gaiden, Steel Battalion, Grabbed by the Ghoulies, Dead or Alive Extreme Beach Volleyball, Dead or Alive 3.

 

La meg se, jeg har listet opp tretten eksklusive spill til Xbox som ikke er typiske PC-spill eller PC-sjangere. Kan ikke du liste opp tretten eksklusive Xbox-spill som faktisk er typiske PC-spill eller PC-sjangere, så kan forumbrukerne selv få se denne "store andelen" spill du snakker om?

 

Forøvrig ingen av de spillene jeg har ramset opp som er portet fra Dreamcast. Det er en oppfølger til et Dreamcast-spill der, men det er noe annet. Eller mener du at en oppfølger av et spill fra et annet format må regnes som en port?

Jet Set Radio Future var en oppgradert port, ikke en full oppfølger. Ikke forskjellig fra f.eks Sonic Adventure DX. Og å kalle Gun Valkyrie og Kung Fu Kaos for topptitteler er ganske drøyt.

 

Spill i PC sjangere sier du?

 

F.Eks: Halo, Splinter Cell, Max Payne 2, Counterstrike, Brute Force, Morrowind, Thief 3, Deus Ex 2, Knights of the Old Republic, Return to Castle Wolfenstein, Unreal Championship, Jedi Academy.... Nå har jeg ikke tatt med manager spill, siden de kommer på Ps2 også, og ikke tatt med spill som Chronicles of Riddick, ikke fordi det nettopp kom ut i USA, men fordi etter reviewene så virker det faktisk som om det gjør noen ting som funker best på konsoll. Ingen av disse er på andre konsoller, så vidt jeg vet, utenom Splinter Cell serien da, men den er såpass mye bedre på X-box og har hele tiden vært markedsført som "Only on X-box". Alle spillene jeg nevner har fått gjennomsnittlig bedre kritikk enn Kung Fu Chaos, Gun Valkyrie, og Grabbed by the Ghoulies.

Visst er det en del ekslusive gode konsoll spill på X-boxen, og en del gode multiplatform spill og. Og mange av av de spillene jeg nevnte er tipp-topp forsøk på å lage PC spill på konsoll. Men faktum er at ALLE disse spillene hadde vært bedre om de var laget KUN for PC(Det betyr da at Halo, selvom PC-porten var dårligere en originalen, HADDE vært bedre om de hadde fortsatt å ha de KUN til PC og Mac som opprinnelig planlagt).

 

INGEN annen konsoll har like stort antall PC-titler som X-boxen. Punktum.

 

Så der fallt det argumentet ditt i grus.

Lenke til kommentar
Spill i PC sjangere sier du?

 

F.Eks: Halo, Splinter Cell, Max Payne 2, Counterstrike, Brute Force, Morrowind, Thief 3, Deus Ex 2, Knights of the Old Republic, Return to Castle Wolfenstein, Unreal Championship, Jedi Academy....

Hei hei, vent litt. Vi snakker om EKSKLUSIVE Xbox spill her. Eller som du selv sa i en tidligere post, spill merket med "Only on Xbox". Ikke PC-ports.

 

Takk, det var vel HELE oversikten over "ekslusive" X-box topp titler som ikke er i PCsjangere eller PC-ports.....

 

Et portet spill er ikke eksklusivt, da det finnes på et annet format. Rams opp de eksklusive Xbox-spillene som er typisk PC-sjanger, da.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...