Gå til innhold

x-box vs gamecube


Anbefalte innlegg

Man kan aldri stole på Microsoft og den NERDEN Bill Gates. Så akkurat på en film om WIN98 da dne crasha på live TV da dreit han seg :p . Og GC har verdens beste spill. 91% av spilla til gamecube er Xclusive! Derfor får du mange spill som BARE DU har i DIN vennegjeng(Hvis dine andre venner har PS2 og Xbox)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Eh, det er vel en litt drøy påstand? Både mario 64 og Super Mario Sunshine er kongespill med god historie og passer til alle som greier å mestre en håndkontroll. Du kan ikke regne med at et hvert gjensyn med Mario blir som å spille Super Mario Bros. første gang på Nintendo 8-bits når man aldri før hadde spilt noe tv-spill i det hele og store.

 

Skal ikke krangle med deg om X-box har noen gode spill, for det MÅ den jo ha...men den kommer til kort hvis du setter den opp mot GC. Er en grunn til at Nintendo bærer høyest forventningspress foran et hvert E3. X-box har liksom Halo, noen rollespill, en del bilspill, noen sportspill osv, men ingen knusende titler i noen av sjangrene. Og hvis de i så fall skulle få det, ja så måtte det være et spill som har vært på pc et halvt år først. GC har Mario Kart, Mario Party, Super Monkey Ball m.fl. som de beste multiplayerspilla, Metroid Prime som beste fps blandt konsoller, Zelda som beste adventure, Resident Evil-serien som beste grøssere, Soul Calibur som beste slåssespill, F-Zero som beste racer++ Det eneste de mangler er et skikkelig bra bilspill som er eget. Har dog selvsagt Burnout 2, som er på både ps2 og x-box. Men tror du skjønner hva jeg mener. Vil ikke slakte x-box på noen måte. Skjønner godt at mange kjøper den siden den har hd, dvd osv. Mener bare et GC takler selve spilleopplevelsen bedre.

Lenke til kommentar

Bare for å illustrere litt:

Jeg har allerede PS2, men om jeg skulle kjøpe en konsoll til, GC eller Xbox, så ville jeg helt klart velge GC.

Grunnen? Jo, for det jeg ser etter, er mange, og gode spill. Og spillmessig, så ligger CameCube LAAANGT over Xbox. På GC ser jeg mange interessante spilltitler som jeg kun kan få spille om jeg har en GC. Fordi de ikke finnes på andre konsoller. På Xbox derimot, så ser jeg bare et fåtall interessante spill.

DERFOR velger jeg GC.

Lenke til kommentar
X-box har liksom Halo, noen rollespill, en del bilspill, noen sportspill osv, men ingen knusende titler i noen av sjangrene.

Novikana tøffen:

Racing/bilspill - Project Gotham Racing 2/Rallisport Challange 2

FPS - Halo(snart Halo 2, Doom 3, Half Life 2)

Action/Adventure - Ninja Gaiden

Adventure - (snart BC)

Rollespill - (snart Fable)

 

Vær så snill å si meg noen spill som knuser disse på GC :cry:

 

Edit: Soul Calibur 2 er ikke bedre på GC enn xbox! Hvor får du dette fra?? :dontgetit:

Endret av Master D
Lenke til kommentar
Tror du drømmer nå tøffen! Vet om 2 bra spill til GC.. Zelda og Metroid Prime..

 

Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Gratulerer. Du vinner herved prisen for månedens beste selvmotsigelse, og det til tross for at det er nesten fire uker igjen av juni.

 

Du påstår at alle spill som går fra 2D til 3D blir dårlig, samtidig som du mener at Zelda og Metroid er bra? Stokk litt på tunga di neste gang.

Lenke til kommentar
Tror du drømmer nå tøffen! Vet om 2 bra spill til GC.. Zelda og Metroid Prime..

 

Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med  gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Gratulerer. Du vinner herved prisen for månedens beste selvmotsigelse, og det til tross for at det er nesten fire uker igjen av juni.

 

Du påstår at alle spill som går fra 2D til 3D blir dårlig, samtidig som du mener at Zelda og Metroid er bra? Stokk litt på tunga di neste gang.

Eller du må lese hva jeg skriver... Spillene som jeg tidligere har spilt på SNES i 2D,(som JEG har spilt) synes jeg ikke blir noe bra i 3D... Dette vil da si at jeg ikke har spilt Metroid Prime eller Zelda, derfor kan jeg ikke bedømme akkurat dette..

Men etter det jeg vet har vel aldri Zelda vært i 2D, eller hur? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med  gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Da mener du at Ninja Gaiden også er dårlig da?

Lenke til kommentar
Eller du må lese hva jeg skriver...

Jeg leser jo hva du sier:

 

Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

 

Det er ikke så mye feilmargin i tolkingen av det utsagnet.

 

Spillene som jeg tidligere har spilt på SNES i 2D,(som JEG har spilt) synes jeg ikke blir noe bra i 3D...

 

Eh, det er jo noe helt annet enn det bastante utsagnet du kom med opprinnelig, men ganske uinteressant for leserne her, da vi ikke har tatt del i din barndom og vet hva du har og ikke har spilt. Vi må jo gå ut fra at du uttaler deg fra en bred kunnskapsplattform.

 

Dette vil da si at jeg ikke har spilt Metroid Prime eller Zelda, derfor kan jeg ikke bedømme akkurat dette..

 

Nei, du har vel ikke det, så da får du være forsiktigere når du uttaler deg bastant i fremtiden om du vil bli tatt seriøst. Du vet at spill som Metal Gear og Grand Theft Auto også en gang var 2D-spill, forresten?

 

Men etter det jeg vet har vel aldri Zelda vært i 2D, eller hur? :dontgetit:

 

Det kom fem Zelda-spill i 2D på fire forskjellige plattformer før Ocarina of Time dukket opp på N64.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Eller du må lese hva jeg skriver...

Jeg leser jo hva du sier:

 

Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

 

Det er ikke så mye feilmargin i tolkingen av det utsagnet.

 

Spillene som jeg tidligere har spilt på SNES i 2D,(som JEG har spilt) synes jeg ikke blir noe bra i 3D...

 

Eh, det er jo noe helt annet enn det bastante utsagnet du kom med opprinnelig, men ganske uinteressant for leserne her, da vi ikke har tatt del i din barndom og vet hva du har og ikke har spilt. Vi må jo gå ut fra at du uttaler deg fra en bred kunnskapsplattform.

 

Dette vil da si at jeg ikke har spilt Metroid Prime eller Zelda, derfor kan jeg ikke bedømme akkurat dette..

 

Nei, du har vel ikke det, så da får du være forsiktigere når du uttaler deg bastant i fremtiden om du vil bli tatt seriøst. Du vet at spill som Metal Gear og Grand Theft Auto også en gang var 2D-spill, forresten?

 

Men etter det jeg vet har vel aldri Zelda vært i 2D, eller hur? :dontgetit:

 

Det kom fem Zelda-spill i 2D på fire forskjellige plattformer før Ocarina of Time dukket opp på N64.

Masta D: er ikke mer du kan si mer er det?

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Var ikke mye saklig i posten din var det vel?

 

Eneste jeg kan finne er en dårlig dvd-spiller.

 

Er litt enig, men den er helt grei.

Så ikke klag på den.

 

BTW: Stakkars meg som kan ha filmer og musikk på XboXen.

Alle de skumle ekstra funksjonene, kanskje de kommer og tar meg. :cry:

Lenke til kommentar

Hvem var det som brukte argumentet at "alle xbox spill kommer til pc."

 

Jeg husker ikke hvem, men en eller annen på dette forumet laget en liste over hvor mange spill på xbox som var eksklusive.

 

Det var over halvparten.

 

Tror den som lagde listen var Pastoren du gitt...

Lenke til kommentar

Sier bare thumbs up til X-box jeg!!! :thumbup::thumbup::thumbup:

Sånn overall kommer det spill jeg liker bedre til X-box enn til game(gay:P)cube. Pluss X-boxen har et hakk bedre grafikk.... (Ifølge det jeg har sett og hørt)

 

Vel spørsmålet hvilken konsoll som er best , er vel for hver individuelle person å bestemme. Smak og behag folkens :)

Lenke til kommentar
Hvem var det som brukte argumentet at "alle xbox spill kommer til pc."

 

Jeg husker ikke hvem, men en eller annen på dette forumet laget en liste over hvor mange spill på xbox som var eksklusive.

 

Det var over halvparten.

 

Tror den som lagde listen var Pastoren du gitt...

Det var nok jeg som brukte det argumentet, og jeg må si at jeg ikke syntes listen var særlig overbevisende. X-boxen har langt flere PC titler enn de andre konsollene, og blant de største titlene(Blant annet de merket "Only on X-box") så er det en stor andel med PC-titler og spill i sjangere som passer best på PC(Spill som er avhengig av mus, og liten skrift).

Lenke til kommentar

At X-box har en del spill som også er på PC er vel ikke viktig? Og du skriver at spill til X-box av og til passer best til PC. Jeg må bare si deg at alle spill til X-box er jo tilpasset X-box og X-box consollen. Spill som først var PC-spill og etterpå ble X-box spill har blitt tilpasset X-boxen selvfølgelig.

At spill er ekslusive er vel ikke viktig spør du meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...