Gå til innhold

x-box vs gamecube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen fordel i å ha masse filmer, musikk og annet crap i konsollen, det har man dvd-spiller/cd-spiller/pc til. Hva som avgjør hvor god en konsoll er, må jo være kvaliteten på spillene å gjøre, og hvor bra spillopplevelse man får ut av saken. For min del er jeg mest glad i adventure-spill når det gjelder konsoll, derfor er GC mitt valg. En kamerat av meg foretrekker sport-/bilspill, og foretrekker derfor ps2 og x-box.

Lenke til kommentar

Må bare henge meg på Nisgivara (virker som en fornuftig kar :D )

 

Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Akkurat det der var meget treffende sagt.. :D

Lenke til kommentar
Må bare henge meg på Nisgivara (virker som en fornuftig kar :D )

 

Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Veeeeeldig bra sagt. :p

Lenke til kommentar

Av de to har jeg ikke noen særlig favoritt, men jeg har Xbox da så jeg bør vel holde med den.

Xbox er mest for de over 16.

Gamecube er mest for de under 16.

 

Om folk vil spille kvalitets spill, må de ha Xbox eller PS2 må jeg si.

Det nye Zelda spillet kommer til Gamecube, så jeg synest ikke den er dårlig, men Xbox er bedre enn den boksen der. :)

Lenke til kommentar

Det er vel heller slik at X-boxen er for de mellom 13 og 18, mens GC'en er for de under 13, og over 18, men ikke så mye for tenåringsgutter som lengter etter å være voksen bare vil spille G.I.Joe simulatorer. Av mine venner kjenner jeg vel et par med Ps2, 1 med X-box(Men han har også en GC som han spiller mest på), og mange med GC. Og vi er alle mellom 20 og 30.

 

OK, egentlig er det teit å sette alderskategorier på konsoller..... MEN.... uansett så er det mer en nok "voksne" spill på GC'en, og mest gode spill på GC'en. X-boxen har flest FPS spill og PC rollespill, og et godt utvalg bilspill. Ps2'en har flest spill, og gode spill i alle sjangere. Men GC'en har ganske så mange av denne generasjonens aller beste spill, i mange sjangere.

Lenke til kommentar
Må bare henge meg på Nisgivara (virker som en fornuftig kar  :D )

 

Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Veeeeeldig bra sagt. :p

:yes:

Lenke til kommentar
Det er vel heller slik at X-boxen er for de mellom 13 og 18, mens GC'en er for de under 13, og over 18, men ikke så mye for tenåringsgutter som lengter etter å være voksen bare vil spille G.I.Joe simulatorer. Av mine venner kjenner jeg vel et par med Ps2, 1 med X-box(Men han har også en GC som han spiller mest på), og mange med GC. Og vi er alle mellom 20 og 30.

 

OK, egentlig er det teit å sette alderskategorier på konsoller..... MEN.... uansett så er det mer en nok "voksne" spill på GC'en, og mest gode spill på GC'en. X-boxen har flest FPS spill og PC rollespill, og et godt utvalg bilspill. Ps2'en har flest spill, og gode spill i alle sjangere. Men GC'en har ganske så mange av denne generasjonens aller beste spill, i mange sjangere.

Nja.. Det er mest sånne over 18 som spiller på live.

I allefall fra USA er det flest over 18 som spiller Xbox og andre under foretrekker GC eller noe annet.

Lenke til kommentar
Må bare henge meg på Nisgivara (virker som en fornuftig kar :D )

 

Hvis man vil ha en spillkonsoll, så kjøper man selvsagt GameCube. Er man ute etter en stor dass med musikk, filmer, en dårlig dvd-spiller og konsollhistoriens største og minst ergonomiske kontroll, ja så värsågoda, kjøp et Microsoft-produkt.

Hvis du vil ha en liten boks, med et par-tre kule spill, veldig liten lagringsplass på memory-cardene så kan du jo også vær så god kjøpe en GC.. :dontgetit:

 

Eller man bare kan kjøpe et Microsoft produkt med et spill som kalles Halo, og allikevel få mer for pengene! ;) Er ikke det en bedre idè kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar
Nja.. Det er mest sånne over 18 som spiller på live.

I allefall fra USA er det flest over 18 som spiller Xbox og andre under foretrekker GC eller noe annet.

I Canada var det GC som hadde det eldste publikum av alle konsollene leste jeg for en stund siden. Vet ikke hvordan det er i Norge. Tipper at X-boxen ligger ganske sterkt her, siden vi elsker alt som er stort og stygt.

 

Men uansett... X-boxen er i stor del designet for et Amerikansk publikum, og alle vet jo at voksne Amerikanere har hjernekapasiteten til en 4 åring. :p

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha en liten boks, med et par-tre kule spill, veldig liten lagringsplass på memory-cardene så kan du jo også vær så god kjøpe en GC.. :dontgetit:

 

Eller man bare kan kjøpe et Microsoft produkt med et spill som kalles Halo, og allikevel få mer for pengene! ;) Er ikke det en bedre idè kanskje? :hmm:

Ummmhhh..... Et par spill? Super Monkey Ball alene er god nok grunn til å ha en GC. Og det vil gi flere ganger så mye glede som Halo noensinne, og du vil få en Gamecube me SMB billigere enn du kan få en X-box uten noe. Faktisk har jeg spillt det med mange folk som ikke likte slike barnslige spill og heller ville ha skytespill, og de ble alle hektet.

I tillegg til det har man Legend of Zelda: The Wind Waker, Metroid Prime, Super Smash Bros Melee, Resident Evil serien, Viewtiful Joe, Metal Gear Solid:The Twin Snakes, Mario Kart:Double Dash, Final Fantasy:Crystal Chronicles, Pikmin, 1080:Avalanche, og fullt av andre spesielle og kule spill.

 

Og så har du alle multiplatform spillene. F.eks Timesplitters 2, som sparker rumpen til Halo kraftig. Eller Soul Calibur 2, som er kulest i GC utgaven.

 

Og så har du alle spillene som kommer.... Resident Evil 4? Pikmin 2? Wario Ware Inc? Star Fox 2? Legend of Zelda: Four Swords Adventures? Det nye Zelda spillet? Tales of Symphonia? Animal Crossing? Baten Kaitos? Mario Tennis? Alle disse er mer eller mindre garantert å være alt fra veldig bra til tidløse klassikere.

 

Også har man GBA playeren, og alle spillene på den, hvis man liker slikt.

 

Hvis du skal prøve å reklamere for X-boxen, gjør på grunnlag av de positive sidene den har. Som f.eks Moddingen, X-Box Live, DVD spilleren, og en del kule spill i framtiden. Ikke gjør det på grunnlag av et flere år gammelt spill som ikke lenger er det beste i sin sjanger.

Lenke til kommentar

Jeg synes størrelsen er ganske fin på Cuben jeg da.

Igår hadde jeg med cuben ut på terassen for å spille og da bare tok jeg i håndtaket og bar cuben i den ene hånda og tv'en i den andre. Ganske praktisk egentlig, og med Xbox måtte jeg gått flere ganger ettersom den er så jævla diger =)

Lenke til kommentar
Jeg synes størrelsen er ganske fin på Cuben jeg da.

Igår hadde jeg med cuben ut på terassen for å spille og da bare tok jeg i håndtaket og bar cuben i den ene hånda og tv'en i den andre. Ganske praktisk egentlig, og med Xbox måtte jeg gått flere ganger ettersom den er så jævla diger =)

Du klarer vel å bære xbox-en i en hånd? På tide å pumpe litt jern lille gutt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg synes størrelsen er ganske fin på Cuben jeg da.

Igår hadde jeg med cuben ut på terassen for å spille og da bare tok jeg i håndtaket og bar cuben i den ene hånda og tv'en i den andre. Ganske praktisk egentlig, og med Xbox måtte jeg gått flere ganger ettersom den er så jævla diger =)

Du klarer vel å bære xbox-en i en hånd? På tide å pumpe litt jern lille gutt? :dontgetit:

Det går nok det, men det er litt lettere med Gamecube.

De små cd-ene er litt dumme.

Jeg vil heller si at Xbox er litt bedre enn Gamecube.

Lenke til kommentar
Hvis du skal prøve å reklamere for X-boxen, gjør på grunnlag av de positive sidene den har. Som f.eks Moddingen, X-Box Live, DVD spilleren, og en del kule spill i framtiden. Ikke gjør det på grunnlag av et flere år gammelt spill som ikke lenger er det beste i sin sjanger.

:w00t: Kunne ikke sagt det bedre selv. Alle vet (ja, selv Master D innerst inne) at GC har de beste spillene. Kom gjerne å reklamer med dvd-spiller, harddisk og live-spilling, selv om dette ikke er ting som avgjør om en spillekonsoll er bra. Det er fortsatt en spillekonsoll...en Nintendo 8-bits i nyere utgave. X-boxen blir for meg et vagt forsøk på å lage en entertainmentbox av et eller annet slag. Syns rett og slett den faller gjennom når man skal måle underholdningskvaliteten på spillene, go den generelle gjennomførelsen av hele boksen.

Lenke til kommentar

Det som er med X-box er at den sin styrke er at den har mange pc aktige funksjoner, men de fleste som har jo en pc som man kan bruke til det. :)

Nesten alle spillen til X.box er jo til PCen også.

X-box er jo bare pc på tv. :tease:

Hvis man skal spille på internett så bruker man jo pc.

Fordelen med Gamecube er jo at den har mange spill som bare er for GC. (Metroid Prime, Zelda, Mario og mer)

 

GC > X-box

Endret av Marvin the Machine
Lenke til kommentar
Hvis du skal prøve å reklamere for X-boxen, gjør på grunnlag av de positive sidene den har. Som f.eks Moddingen, X-Box Live, DVD spilleren, og en del kule spill i framtiden. Ikke gjør det på grunnlag av et flere år gammelt spill som ikke lenger er det beste i sin sjanger.

:w00t: Kunne ikke sagt det bedre selv. Alle vet (ja, selv Master D innerst inne) at GC har de beste spillene. Kom gjerne å reklamer med dvd-spiller, harddisk og live-spilling, selv om dette ikke er ting som avgjør om en spillekonsoll er bra. Det er fortsatt en spillekonsoll...en Nintendo 8-bits i nyere utgave. X-boxen blir for meg et vagt forsøk på å lage en entertainmentbox av et eller annet slag. Syns rett og slett den faller gjennom når man skal måle underholdningskvaliteten på spillene, go den generelle gjennomførelsen av hele boksen.

Tror du drømmer nå tøffen! Vet om 2 bra spill til GC.. Zelda og Metroid Prime..

Jeg har ikke xbox p.g.a moding eller dvd spilleren.. Xbox HAR geniale spill, og det vil xbox fortsette med å gi ut!

 

Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Lenke til kommentar

Akkurat dette jeg mener også. Jeg sier ikke at Xbox er dårlig, men den er liksom litt "wannabe-PC". Og en PC kan gjøre alle de ekstratingene som Xbox kan, så hvorfor kjøpe en Xbox da.

Jeg står altså fortsatt på mitt om at ved en konsoll så teller kvalitet og utvalg på spill veldig mye.

Lenke til kommentar
Min mening om GC-en er at den har ødelagt alle de gode gamle Super Mario spillene med gi de ut i 3D.. Liker ikke dette.. Samme gjelder med Worms-spillene til PC. Alt som er orginalt 2D og blir gjort om til 3D blir dårlig! Sånn er det!

Mario 64 er simpelt hen genialt akuratt slik som de fleste andre Mario spillene. Å si at spillet som introduserte 3D-spilling for fullt er dårlig er vel også en tanke drøyt.

Nintendo er, som alltid, geniale og fornyende.

Microsoft pumper ut med at de har mer kraft og flere muligheter. Hvis MS konsollene er så til de tusen grader bedre som MS og fan-boys sier så vil jeg se det. Si meg også; er det noen sinne kommet noe fornyede spill til xbox ?

Det eneste jeg har sett er gammle spill pakket inn i en fin grafisk innpakkning med hjerneløs historie, ingen "sjel" og intet nytt på gameplay fronten. Hvis spillene har en eller annen ny gameplay løsning byr ofte spillet på et av de andre problemene jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...