Gå til innhold

Beste Simpsons-episode

Anbefalte innlegg

Dette emnet har sikkert vært oppe et par ganger før, men her kommer det igjen: Hvilken episode med The Simpsons liker du best og hvorfor?

Personlig har jeg disse for mine favoritter:

(er ikke 100% sikker på at tittlene stemmer nøyaktig med episode-listen)

-Medical Mariuhana

Homer blir stukket i øyet av en vill fugleflokk og får hasj som "medisin" av legen..

-Treehouse of Horror V

Episoden der Homer bygger brødristeren om til en tidsmaskin og kødder med evolusjonen er og festelig. "No donuts? -ÆÆÆÆÆh"

-Fat disability Homer

Homer finner ut at han ved å legge på seg noen ekstra kilo kan få hjemmekontor. Dette for imidlertid fatale følger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er nok medical mariuhana.

Er så mye som skjer i denne episoden, og homer på sitt beste! Er så bra når han barberer seg! :laugh:

De du listet opp er faktisk av de aller aller beste ja.

Vanskelig å gi en 2. plass siden alle er så ubeskrivelig bra.

"We have a kitchen!?!?!"

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Treehouse of Horror (et eller anna årstall) - The Raven

Der James Earl Jones (stemmen til Darth Vader bl.a.) er forteller av Edgar Allen Poe's klassiske gothic horrordikt 'The Raven', og alle Simpsons-folka er med som karakterer som siterer ordrett fra diktet. Bart er ravnen som skriker "Nevermore!". Alt med en slags "ond" klassisk harpsichord-musikk i bakgrunnen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er en episode der han lager en hjemmeside og legger ut alt fra sladder til løgn om alle i springfield, Han kaller seg "Mr.X" i den episoden.

Tror episoden faktisk heter det, "Mr.X".

Jeg digger alle begynnelsene på simpsons :D

Best den der, familien er sofa'n og sofan er familien simpsons :p

Lenke til kommentar

Den episoden der Homer blir leder for den hemmelige ordenen "The Stonecutters". Det er virkelig ubetalelig da han går fra å måtte dra på "The Stone of Shame" til å dra på "The Stone of Triumph" eller hva de nå het. Den siste var ihvertfall større enn den første... stakkars Homie.

Lenke til kommentar

Tror jeg liker episoden der Homer besøker New York best.... Eller så er det så ufattelig mange gode episoder at det er litt vanskelig. Ikke uten grunn at den ble kåret til verdens nest beste serie (iflg. dagbladet noen måneder tilbake).... Alle vet jo selvfølgelig at Simpsons hadde vært nummer 1 dersom det ikke hadde vært for at det er tegnefilm i stedet for live, noe som gjør serien litt "for de spesielt interesserte". Jeg har lyst til å denge folk skikkelig når dem sier dem ikke gidder å se på noe fordi det er tegnefilm eller for grovt for dem eller derigården.

Lenke til kommentar

Ja her blir det sannelig vanskelig å velge :hmm: ....Det er jo 335 episoder...

Mye bra som er nevnt her.

Av de jeg kommer på i farta er:

- Tree House of Horror XI- Der Homer leser i horoskopet at han skal dø og unngår alle mulige farer helt til han spiser broccoli og dør.

Når han kommer ned på jorden for å gjøre en god gjerning spiser han broccolien igjen...Når han omsider gjør en god gjerning så gadd ikke gud å se på... :laugh:

- The Great Money Caper- Der Homer og Bart lurer til seg penger, for så å bli lurt selv, det hele var bare en set-up for å gi dem en lærepenge, Episoden slutter med at de drar å surfer...skikkelig weird episode

- 22 Short Films About Springfield - Her skjer det mye, blant annet at Lisa får tyggegummi i håret og nesten hele byen er innom med rare forslag for å få ut tyggegummien. Scenen avsluttes med at Capital City Goofball kommer inn og tuter med hornet :wow: ...Absurd morsomt

Men ikke minst den episoden der Bart skal på speider båttur og han vil ikke ha med Homer. Homer vil heller ikke være med, men siden begge sier motsatt av det de vil, blir Homer med likevel. Her skjer det mye funny ettersom de havnet på samme båt som Flanders....

Nå gidder jeg ikke mer, men det er mange andre kule Simpsons episoder!

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...