Gå til innhold

ATI radeon 256mb eller 128

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være framtidsrettet, som du sier:

Nå er X800 like rundt hjørnet, og ser etter all formodning ut til å kunne skaffes for ca. 3500 kr. Hvis du skal kjøpe et Radeon med 256 MB nå, må du uansett ut med nesten 3000 kr. Det mest framtidsrettede i dette tilfellet ville nok vært å ventet et par uker og lagt i 500-600 kroner og kjøpt et X800.

Hvis det absolutt skal være et Radeon kort likevel, så er det mest "framtidrettede" valget 256MB, det er ikke til å komme fra. Men jeg er redd at hvis du gjør det betaler du vel mye i forhold til det du får utav det.

Har spekulert på akkurat det samme selv, og kommet fram til at jeg vil vente, legge noen få ekstra 100-lapper i det, og få noe som er top notch nå, og vil holde en ganske lang stund.

Endret av MrCrool
Lenke til kommentar

for å få utnyttet 256MB minne på kortet skal du da kjøre et spill i over 1280x1024 oppløsning med 8x antialiasing og 8x anisotropisk. Da hakker det det grusomt uansett. Kun gimmick. På X800 derimot kan det nok være en fordel. (ikke sikker på om de kommer med 128MB)

Lenke til kommentar

Det perfekte kjøpet nå er et 9800 Pro med 128 MB. Det koster deg ikke mer enn omtrent 1900,- og det er et supert kort. Jeg synes i alle fall det, har bare gode erfaringer med mitt PowerColor 9800 Pro 128 MB.

Og så kan man si at 256 MB er mer framtidsrettet, men da må du kjøpe den nye generasjonen. 9800 Pro med 256 MB er et meget dårlig kjøp!

Skal du absolutt ha 256 MB, vent til 6800- og X800-kortene er blitt testet skikkelig mot hverandre. :thumbup:

Lenke til kommentar
for å få utnyttet 256MB minne på kortet skal du da kjøre et spill i over 1280x1024 oppløsning med 8x antialiasing og 8x anisotropisk. Da hakker det det grusomt uansett. Kun gimmick. På X800 derimot kan det nok være en fordel. (ikke sikker på om de kommer med 128MB)

Nå støtter R9800 opptil 6xAA og det er forskjell i enkelte tilfeller allerede ved 4xAA og 1280x1024.

AF bruker ikke ekstra minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...