Gå til innhold

Skjermkort på bærbare

Anbefalte innlegg

Hvordan yter bærbar-skjermkortet ATI 9600 64MB? Sammenlignet med stasjonærkortet Radeon 9700 128MB non-pro feks.

Dette kortet virker jo temmelig standard på de "spill-bærbare" for tiden..

Hvordan vil neste generasjons spillene som Half-Life 2, Doom 3 etc kjøre på dagens bærbare maskiner til rundt/oppunder 15000? Selvsagt vil de ikke gå veldig bra på maks grafikk, men om man kjører med litt over moderate detaljer derimot..

Har sett det fins ATI 9700-kort til bærbare. Hvordan er dette i forhold til 9600? Ytelse, energiforbruk etc..

Når blir 128MB-kort mer standard på bærbare? Og hvilke kort ventes å regjere på moderat prisede "spill-bærbare" om et halvt års tid? Stor ytelsesforskjell?

Fins det overhodet muligheter for å bytte CPU og skjermkort på bærbare? Det hadde jo gjort det hele mye mer interessant.

Driver nemlig og sonderer bærbar-markedet litt, kanskje jeg kjøper meg en nærmere høsten/vinteren.

Jeg kommer nok garantert til å bruke min stasjonære som primærmaskin fortsatt, og skal jeg være ærlig blir nok hovedbruksområdet til den bærbare kanskje å gjøre det litt mer aktuelt å samles med noen kamerater for litt nettverksspilling i blant (ikke _veldig_ ofte), noe som er temmelig utelukket nå med så stor PC..

Dette gjør jo at jeg kommer oppi et lite dilemma;

-På den ene siden vil den eventuelle bærbare nok bli en (noe støvete) sekundærmaskin, og dermed ønsker jeg ikke bruke så mye penger på den. Og lav pris ≈ lavere ytelse.

-På den andre siden blir det blant annet nettopp relativt krevende spill som kommer til å kjøre på den, og dermed kreves ytelse og høyere pris følger.

Ja, dette var jo egentlig bare en offentlig lufting av mine tanker, men ønsker gjerne innspill på spørsmålene om grafikk-kort etc. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du venter til mtm eller var det mxm kommer (det er et geforce kort!)

MXM er ikke et skjermkort, men heller en løsning på utskiftbare skjermkort basert på PCI-Express. Med MXM sitter skjermkortene som innstikksmoduler, og disse kan man enkelt ta ut og skifte med en ny.

Det store spørsmålet er om det slår ann ... Er litt i tvil på om ATI kommer til å kjøre MXM, siden det ble utviklet av nVIDIA :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...