Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt ADSL fra NGT


Anbefalte innlegg

nettopp installert ASDL fra Nextgentel, alt virker men det er en ting som irriterer meg! Plutselig mens jeg surfer så "faller " liksom internettforbindelsen ut.. Så går det et minutt så virker atl igjen, dette skjer med 15 minutters mellomrom.

 

Har en Netopia router forresten, er det noe jeg kan gjøre med den?

Vil det virke hvis jeg bytter ut denne, med en annen?

 

Håper på svar fort :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, de homoene fra bravida ødela hele telefon linja til huset når de installerte bredbån i august. Da hadde jeg dette problemet. Modemet virket i 1 min så døde det, 10 sek etter på var det oppe igjen.

 

Men dette var jo fordi linjen var ødelagt..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 23:33, Corn skrev:

Hmm, de homoene fra bravida ødela hele telefon linja til huset når de installerte bredbån i august. Da hadde jeg dette problemet. Modemet virket i 1 min så døde det, 10 sek etter på var det oppe igjen.


Men dette var jo fordi linjen var ødelagt..


 

Hvordan fant du ut at linja var fucka??

 

Hva ble gjort for å fikse dette??

Lenke til kommentar

Alt tyder på at de med Cisco-modemet fra nextgentel ikke har så store problemer som de med netopia.

Så dere med netopia har vel bare hatt uflaks med hvilket modem dere fikk. Send mail til nextgentel med anmodning om at de skal ringe deg, og da gjør de det etter noen dager, bare du husket å oppgi nr. ditt.

Tar du sjansen på å ringe, skal du være tålmodig, og ikke bli overrasket når linjen blir brutt av seg selv etter 10minutter. Da må du prøve igjen.

Jeg anbefaler mail. Og kommer du først i kontakt med de, så får du den hjelpen du trenger!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 22:57, crewlar98moffe skrev:

nettopp installert ASDL fra Nextgentel, alt virker men det er en ting som irriterer meg! Plutselig mens jeg surfer så "faller " liksom internettforbindelsen ut.. Så går det et minutt så virker atl igjen, dette skjer med 15 minutters mellomrom.


Har en Netopia router forresten, er det noe jeg kan gjøre med den?

Vil det virke hvis jeg bytter ut denne, med en annen?


Håper på svar fort :smile:



 

Ring NGT og feilmeld linja di... De vil da feilsøke på linja. Tipper det er mye støy på linja di eventuelt på nabo-linja. Kjenner ikke til netopia routern, men du kan alltids logge inn på den og sjekke linja for støy.

 

I cisco routeren er det sh int wan0

sjekk der det står dB, bør være mellom 3 og 20 hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Jeg har null og niks problemer med min ADSL-linje, og jeg har en Netopia-ruter. Og hvis folk tror at Cisco 667 er en "Cisco" så får de tro om igjen. Cisco kjøpte opp et firma (jeg kommer ikke på navnet i farten), la inn ny software og dermed ble det en Cisco-ruter. Modellen har også hatt sin skare med problemer, og er nå også ute av produksjon. Synes personlig at Netopia-ruteren er helt på høyde med Ciscoen, kanskje med unntak av kommandolinja og forwarding av alle porter med dynamisk IP.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 22:54, Zenit skrev:

Jeg har null og niks problemer med min ADSL-linje, og jeg har en Netopia-ruter. Og hvis folk tror at Cisco 667 er en "Cisco" så får de tro om igjen. Cisco kjøpte opp et firma (jeg kommer ikke på navnet i farten), la inn ny software og dermed ble det en Cisco-ruter. Modellen har også hatt sin skare med problemer, og er nå også ute av produksjon. Synes personlig at Netopia-ruteren er helt på høyde med Ciscoen, kanskje med unntak av kommandolinja og forwarding av alle porter med dynamisk IP.


 

Cisco 677 er forresten gått ut av produksjon.

 

Det at du ikke har problemer med din linje og andre har problemer med sin linje, har lite med hvilken router som stå og jukker... Det er snakk om kobberkvaliteten og koblingene fra dslam til kontakten i veggen. Her er det 1000-vis av feilkilder. Tro meg...

 

Kjente feilkilder er Feilkobling i kronblokk (kron-plint). feilkobling i HK, feilkobling i endefordeler, dårlig kvalitet på kobber, dårlig kobling i HK, kronblokk, endefordeler og internt i huset. Irr på koblingene, at du har 4mm kobber i stedet for 6mm. (eller var det 4 kabler i stedet for 6 kabler) eller kort og greit støy fra nabo-kabel osv osv osv osv osv

 

En router er en router, og de gjør samme nytten uansett hvilket merke det er. Cisco har en bug med at de ikke vil lagre nye nat entries, men ny cbos hjelper på slikt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-13 23:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...