Gå til innhold

Anarchy Online.. bra?

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg fristet til å prøve det spillet, men enten så er det jeg som misforstår helt, eller så er det ganske tregt..

Instalerte det, lagde min egen figur, og nå går jeg rundt i en hage og ser på rotter eller no....

Fant knappen for å angripe etter hvert, men personen står jo bare å imiterer Bruce Lee til han faller om av rottebitt.... ? Mao du styrer ikke selve kampen selv? Er ikke det ganske tregt?

Finner heller ingen våpen..... Også må du holde inn Q-knappen hver gang for å angripe?

Spørsmålene er mange, og en bruksanvisning på norsk hadde sikkert gjort seg, men tolmodigheten min er dessverre svært liten, og når jeg blir bare ståendes å glane...... Noen som kan gi meg noen nybegynner-tips før tastaturet fly ut av vinduet?

Skal teste det mest mulig ut disse 7dagene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I starten har du ikke fått utviklet karakteren din i noen stor grad, hvilket betyr at du blant annet er litt treg. Det er helt riktig at du angriper og starter kampen mot fienden med Q, men ikke forvent noe voldsomt slagsmål i Training Area. Dette er et rollespill og ikke førsteperson skytespill.

Riktignok blir det vesentlig heftigere etterhvert når du kommer opp i levlene, men i Training Area er det ikke all verden. Fight noen monstre der, før du går ut i Back Yard. Der kan du ta missions som gjør at du får mer penger og etterhvert begynner å få bedre level. Da kan du kjøpe deg litt våpen og skills, alt ettersom hvilken profession du har valgt. Det foreligger såvidt jeg vet ingen god bruksanvisning på norsk. Men hvis du kan lese engelsk er det en bra PDF-manualwww.anarchyonline.com.

Det er mye å finne ut de første dagene du tester AO. Egentlig er det alltid noe å lurer på med AO, en blir liksom aldri 100% kjent med spillet ettersom det er så stort. Foreslår at du leser den manualen litt grundig. Men du er selvsagt velkommen til å spørre her hvis det er noe du lurer på. Men det kan være bedre å bruke et offisiellt AO forum hvis det blir mange spørsmål. :smile:

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-04-09 23:04 ]

Lenke til kommentar

Spør meg :smile:

Jeg var en stor og mektig Kung-fu martial artist i spillet. En såkalt twinker. Så det er ikke noen sånn skill i spillet, q knappen trykker du en gang for å starte også sloss fyren din selv, men det er også noen andre spesial-knapper for forskjellige saker og ting.

Den virkelige skillsen kommer hvis du skal twinke. Jeg måtte bruke uttalige timer med å regne på den beste implants sammensetningen og aller beste mulige rasen og beste ip-sammensetning.

Ble litt sur etter å ha startet på nytt for andre gang, da var jeg erfaren, ved å finne ut at traderen var bedre i player vs player, som jeg fokuserte på (nye patcher kommer, vet ikke helt stillingen siden jeg ikke spiller mer)

Uansett, la meg bare si det sånn, med absolutt beste implants sammensetning og tull kan en trader på lvl 20-25 bruke en ql 105 superhagle (husker ikke hva den heter)

Men ja det er et bra spill, selv om det er ubalansert. Er du god (les sleip) forretningsmann som meg så kan du tjene penger ganske enkelt med litt list. Husker når jeg først begynte å få stash og cash.

En uviktig historie som ikke har noe om hvor godt AO er følger:

Siden jeg kjøpte spillet fra realease dato fikk jeg og alle andre som kjøpte før 7.july eller.no i november en gave. The pioneer backpack. Denne ryggsekken hadde noen små ability-boost, egentlig ganske store... Det er jo mange totalt AlOkoholikere inne i spillet som startet etter 7. july, så jeg solgte den packen for 2mill på lvl 30, det var cash det :smile:)

Etter på løp jeg rundt i byer og skrek "I'll buy 100'000! for a pioneer backpack" og vips 2 nye packer :smile:)

(bare så dere vet det så gjorde jeg opp for meg da jeg sluttet, de fikk packene tilbake og masse stæsh.)

PS det var kanskje det kuleste når jeg sluttet, da fikk jeg endelig showed of alt det jeg hadde.

Lenke til kommentar

Det var det med at det tar helt av jeg var litt redd for i en tråd i hw.no sitt forum "er dataspill farlig"

Kort oppsummert så mener jeg at mmmorpgs er farlige i den forstand at du blir sugd opp.

Uansett, ja det er mange highlvl'er som donerer til smålvl folk. Men, ikke gå rundt å be gi meg penger, gi meg mere penger, det er lamt. Jeg har sikkert donert en 2mill av min tja, 10mill totale forume, til vennner og til guild.

Selvsagt delte jeg jo ut en haug med cash og stæsh til n00bs når jeg sluttet. Prøv å skaff en vennlig venn kanske kjapt på shoppingchannel. (Du kan chatte i den når du kommer utenfor beskyttelsesgreiene)

Eller på clan 0-15 og spør litt rundt om saker du lurer på.

Jeg må jo bare legge til, VELG CLAN :smile:

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer i starten tror jeg du kan skriv /petition for å få en såkalt ARK til å hjelpe deg litt i gang.

Hvis du har litt manglende engelsk kunnskaper, kan det være lurt å styre unna Anarchy Online, samtlige MMORPG er basert på kommunikasjon med dine medspillere, eller motspillere. Og det er viktig å leve seg inn i rollen man tar på seg hvis det skal være gøy.

Du må også huske på at det ikke er Quake, dette er et rollespill.

Lenke til kommentar

Tror et Rubi-Ka døgn er ca. to timer eller deromkring i virkeligheten..

Jeg spiller en ingeniør i AO, og har nådd level 73 til dags dato. Skal gjerne immrømme at jeg ikke bruker hele dagene mine der, da jeg har nok med to jobber for tiden. Jeg ber om forståelse for dette. :smile:

Det som er moro med å være ingeniør eller en handelsmann(Trader) er tradeskills - ferdigheter man bruker for å lage ting, sette sammen deler til nye ting, forbedre enkelte våpen osv.

Det jeg klart har tjent mest penger på er å selge robot-hjerner til agenter og andre som gjerne vil ha litt ekstra prossessorkraft innabords. :smile: Dvs. at hvis man 'tar på seg' en slik hjerne får man en bonus til Sense, og dette er det faktisk ikke få som er villige til å betale for. Riktignok kreves dette at du har investert rikelig meg Improvement Points (IP) i ferdighetene, men det har sin belønning.

Rubi-Ka er en flott verden, men også den har sine farer. Så pass på, og husk på å forsikre deg med jevne mellomrom slik at du ikke mister for mye hvis du skulle slumpe til å dø..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...