Gå til innhold

Eldre CF kort

Gjest Slettet-5Fco6l2a

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-5Fco6l2a

Jeg skal kjøpe meg et nytt Ixus kamera. Fra før har jeg en Ixus 300 med 2x128 MB CF kort.

Har hastigheten endret seg på CF kortene de siste årene?

Bør jeg kjøpe nye kort slik at den nye Ixusen ikke blir treg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan lønne seg å kjøpe nytt CF kort, men høyhastighetskort har liten misjon ettersom slike små digitale kompaktkamera er flaskehalsen selv når det kommer til skrive og lesehastighet. Det nye Ixus kameraet ditt er raskere til å skrive å lese enn Ixus 300, så spørsmålet er om det er CF kortene eller Ixus 300 kameraet som er flaskehalsen nå.

Men prøv først med de du har. Blir du fornøyd med hvor raskt de skriver (og leser), så klarer du deg jo med de. Hvis ikke, kan du spørre i en butikk om du kan få prøve ett nytt kort for å se om det er kjappere.

En annen ting er at nye kort kan være mer stabile, og føre til mindre fare for at du mister bilder. Sandisk og Lexar er de to mest stabile kortene (Lexar er visst aller mest stabilt, mener noen her på forumet). De koster litt mer, men det er en billig forsikring.

Hvilket Ixus kamera tenker du på å kjøpe? Ikke alle nye Ixus kamera bruker CF. Ixus II og Ixus i bruker SD, men Ixus 400, 430 og 500 bruker fortsatt CF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...