Gå til innhold

Problemer med explorer.exe

Anbefalte innlegg

Først av alt: Dette gjelder ikke det samme som Vapor postet for ;p

Jeg sliter litt med tiden (startet for et par-tre dager siden) at maskinen henger, og jeg får samme effekt som hvis man avslutter explorer.exe i Task Manager.

Start Meny-linjen forsvinner, og maskinen henger noen sekunder. Deretter kommer alt tilbake, men en del av programmene som lå i System Tray-feltet(?) (nederst til høyre, med klokken) er borte.

Mulig jeg bare innbiller meg det, men jeg synes hele systemet er tregere etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ligger eventlogen?

Har forresten kjørt NAV Full System Scan, Spybot S&D og Ad-aware. Alt med siste oppdateringer.

Edit: Tror jeg fant den (Norsk XP-pro), under Kontrollpanel->Administrative verktøy->Hendelsesliste.

Takk. Får sjekke den neste gang det skjer, og evt. poste det jeg finner her hvis jeg ikke finner ut av det.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Ser at jeg var for treig å edit'e den forrige posten min.

Fant denne event'en her:

Feilende program explorer.exe, versjon 6.0.2800.1221, feilende modul ntdll.dll, versjon 5.1.2600.1217, feiladresse 0x00007ec4. Hvis du vil ha mer informasjon (...)

Noen som får noe ut av det?

Lenke til kommentar

Hmm.. Det samme skjedde nå, men fikk ikke det samme i Event Log'en. Noen som har en idé om hva dette kommer av?

Hendelsestype: Informasjon

Hendelseskilde: Winlogon

Hendelseskategori: Ingen

Hendelses-ID: 1002

Dato: 21.05.2004

Klokkeslett: 19:48:43

Bruker: I/T

Datamaskin: PC-2

Beskrivelse:

Skallet stoppet uventet og Explorer.exe ble startet på nytt.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet og fant ut at det kan være 1000 ting som kan forårsake dette. Hos meg var det Siemens Datasuite (programvare til Siemens overføringskabel) som fikk explorer/shell til å klikke/restarte.

Ellers var det veldig mange som snakka om en bug i XviD codecer, DivX-player og at man trengte en bestemt explorer-oppdatering hos microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...