Zitronballong Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har tenkt til å overklokke en p4 cpu som er en 2,4 ghz.. Men i bios så går det ikke ann å stille på fsb og mp. Har en mistanke om at den kan være låst, eller kan det være pga en veeeldig gammel biso versjon? Lurer på hvordan men låser opp cpu slik at jeg kan overklokke mer. Håper på raske svar MvH Eirik Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Med min P4 2.4b(?) (Northwood hvertfall) kan jeg klokke rimelig høyt, med tanke på at jeg ikke har noe annet enn standard kjøling. Kjører vel på 2.7Ghz nå, og jeg kan få den greit mye høyere uten spesielle problemer. Hadde den oppi rundt 3GHz i vinter, med vindu n shit på vidt gap. Det ble både ustabilt og kaldt Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Som et lite prosjekt jeg hadde gående for et år siden, hadde jeg en 2,4GHz "b" utgave Intel P4. Luftkjølt hadde jeg den på 3,2GHz stabilt over tid, men har den ikke lengre. Der var det bare å stille litt her og der i BIOS, på FSB primært, så øke spenningen til prosessoren for å få alt stabilt. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det skal ikke være noe problem og nå 3Ghz med den. Er du sikker på at du har gjort det rett i bios. Jeg kan i allefall garantere deg at fsb ikke er låst på cpu. Lenke til kommentar
Zitronballong Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 jeg er ikke intressert i å høre hvor langt dere har klokket da.. Jeg lurer på om det er fordi jeg har en gammel bios versjon ?? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) jeg er ikke intressert i å høre hvor langt dere har klokket da..Jeg lurer på om det er fordi jeg har en gammel bios versjon ?? Det skader jo aldri å ha nyeste versjon av BIOSen. Du har ikke ferdig-PC? Endret 20. mai 2004 av Complexion Lenke til kommentar
Zitronballong Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 har ikke ferdig pc nei.. HK er Abit i845E Foresten Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 er i845E navnet på selve hovedkortet, eller bare Chipsettet? Jeg har Abit BD7-II og det har i845E chipset. Der kan jeg lett stille FSB, Vcore CPU:RAM ratio etc. (Har forresten samme CPU som deg også.) Tenker du på å låse opp multiplyer på CPU så kan du desverre bare glemme det. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Klarer du å skaffe mere info om HK er det bra Sitter her med et ABIT BH7 med i845PE chipset (Kortet ble omtalt som overklokkerens beste ven når det kom) Har også en P4 2.4GHz "b" Har hatt den på 3GHz med Vcore på +5% (1.56v) Husker ikke temp da, men de var ikke faretruende høye, og deltaen ligger UTENFOR kabinetet. Den var også DØN stabil. I sommer skal jeg kansje på "teraselan". Da skal jeg hive inn deltaen, og klokke som en gal midt på natta. forum.overklokking.no er en bedre plass for spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det er teknisk mulig å låse opp en P4 CPU, THG har sagt de har utstyret til det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå