Gå til innhold

Fra pc til Xbox

Thewiz

Anbefalte innlegg

Varierer 5-600,- for Xecuter, men hvis du skal ha lodde varianten så ville jeg ha valgt Aladdin Advance + og bare oppgradert den med BIOS oppdateringen til Xecuter, så har du det samme bortsett fra fargen på selve chippen.

Det er endel å finne på QXL...Aladdin koster ca 300,- forresten.

Til deg som er lei av å høre om Xbox uten chip er dritt...MED chip kan du gjøre så utrolig mye mere, du får en multimedia maskin. Du kan emulere andre spillemaskiner, samle MP3'er og filmer, lagre spillene på harddisk så du slipper å slite på CD/DVD'ene, Streame fra PC gjenom nettverk...etc etc osv

Uten chip så kan du jo bare spille DVD filmer, musikk CD og Xboks spill

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koster vel rundt 400 kroner inkludert frakt fra console corner

Du kan ko evt. vurdere å kjøpe deg en 4 generasjonschip istedenfor, slike som Xenium, smartXX eller Xecuter 3 når den siste kommer ut (kan bli en stund til..)

Edit: Ville også si at det er tull at en umoddet xbox er skrap!

Og til slutt bare si at jeg gir blaffen om det er "uloveig" versjon eller ei, sier bare at av og til kan det være fornuftig å kjøpe filmen med tanke på kvalitet :)

Ingen vits å kjøpe nye chip'er, de er beregnet for Xbox 1.5 og 1.6 spesielt, de er nemlig bygget på en litt annen måte og må moddes litt annerledes.

Xecuter 3 kommer ikke før de er ferdige med å utforske 1.6, de jakter enda på Xbox 1.6 som de kjøper fra folk for en god sekk med penger fra de som har vært heldige å få tak i en.

Og du trenger ikke kjøpe chip fra utlandet, skal være endel i norske webshops også, let litt.

Lenke til kommentar

Enig med hoax at hvis du skal ha den versjonen du må lodde så ville jeg like så godt gått for den rimeligere alladin chippen.

Hvis du vurderer å kjøpe den loddefrie xecuter chippen vil jeg kanskje like så godt anbefale x-bit som er bittelitt billigere og har 2mb minnebank istedenfor 1mb som er på xecuter chippene (dette spiller egentlig ikke noe stor rolle men...) og den har i tilleg usb flashing.

Har selv x-bit og er knallfornøyd med den selv, gikk veldig greit å innstalere!

Koster vel 420-430 inkl. frakt hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar

Ble mange poster dette...

Joda det er nok av norske butikker som selger chipper, problemet er bare at det koster mer også. F.eks. koster en x-bit chip i norge 800 kroner + frakt (hvis du ikke kan hente den da..), mens denne koster fra USA 430kroner INKL: frakt...

Det som kan være skummelt med å handle utenlands er jo at noen svindler deg fro chippen (er ikke alle butikker man burde stole på...), personlig har jeg ikke hatt noen problemer med console corner, divineo vil jeg derimot råde deg til å holde deg borte fra hvis du handler utenlands...

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha loddet: Alladin advance 64 (eller alladin +)

Ser mange som lodder på alladin chipper for 800 kroner inkl. chip.

Hvis du er en erfaren lodder (med andre at du tar sjangsen på å lodde selv...) blir det jo noe billigere da, forutsatt at ikke noe galt skjer...

Ellers kan du kjøpe chip som du selv skrur fast til xbox hovedkortet, her vil jeg personlig anbefale x-bit, ettersom den har noe bedre spesifikasjoner og koster noe mindre enn xecuter sin loddefrie variant. En x-bit kan du som sagt få for rundt 430 kr inkl. frakt fra console corner evt. kan du kjøpe den for 800 kroner i norge. Har sett at det av og til blir lagt ut auksjoner på qxl på x-bit som da koster rundt 600 fra starten på auksjonen.

Ellers kan det av og til lønne seg og se om det er noen som selger billige chipper på qxl, men ville ikke kjøpt en veldig mye eldre chip...

Lenke til kommentar
Hvis du har umoddet xbox kan du fint spille brennte DVDer på den.  :)

??? Det funker nok ikke nei...

Den aladin chippen ser ser bra ut den, men den må loddes da!

Jo.

Det fungerer helt fint.

Har selv gjort det. :roll:

:roll: Kommer litt ann på hvilken DVD spiller du har fått...

Kjøp Aladdin Advance+ til 300,- Det koster ikke mye å få den montert av en proff, 100 lapp...Det er pirkearbeid så det går fort en halvtime fra du setter loddebolten i kontakten, såpass timesbetaling er akseptabelt.

Som sagt, har du ikke harddisk så bør du absolutt invistere i en stillegående 120GB, spiller veldig liten rolle om det er en 5400rpm eller 7200 og om den har 2 eller 8mb cache, finn no billig og bra.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...