Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve å lage et delskjema i et hovedskjema i access. Delskjemaet skal være bundet til et tomt skjema, men jeg skal ha flere knapper i hovedskjemaet som åpner nye skjemaer i delskjemaet.

F.eks åpner knapp 1 skjema 1 i delskjemaet, mens knapp 2 åpner skjema 2 i delskjemaet.

Noen som vet hvordan man får til dette, og kan forklare enkelt hvordan det gjøres?

Takker til alle som hjelper!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

i koden til knappen bruker du .sourceObject til delskjemaet som er ubundet. F.eks

Delskjema1.sourceobject = "mittskjema".

Takker så mye! Funket nesten smertefritt. Eneste dumme var a når jeg trykker på knappen kommer følgende melding:

"Du må angi et skjemanavn-argument for handlingen eller metoden"

Men skjemaet som skulle åpnes i delskjemaet kom! Bare litt plagsomt med den meldingen hver gang jeg trykker på knappene..

Lenke til kommentar
Rart.. jeg har access 2003 og får ingen feilmeldinger. En anna ting du kan gjøre er å opprette alle delskjemaene koblet til sine skjemaer og bruke .visible propertyen for å skjule/vise det rette skjemaet..

Merkelig.. Kunne du laget en knapp, satt inn koden, og kopiert koden inn her? Slik at jeg kan se om jeg har gjort alt rett(satt inn koden på rett plass).

Bruker selv Office 2003 med access 2003.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...