Rupert_ Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Av og til, når maskinen min har en del uptime, så jobber den til tider monster tregt, når jeg sjekker Windows Task Manager ser jeg helt nederst system idle process og den bruker i gjennomsnitt 80% av CPU'en hvis jeg har forstått rett. Hva er denne prosessen? Er det trygt å bare trykke "end process" på den? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 lol seriøst, system idle prosess er jo bare en tom loop som ikke gjør noe, med andre ord bare la den være. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 "System Idle Process" viser hvor mye CPU-tid/"prosessorkraft" som er ledig. Og får du avslutta den så er du flink. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Spørsmålet hans er faktisk ikke så helt på jordet... Ja, det stemmer at System Idle er en skinnprosess som ikke gjør noe, men hvis denne ligger på 80% når systemet ikke kjører programmer betyr dette antagelig at noe er galt. Hvis du ikke kjører andre programmer bør den ligge på godt over 95%. Lenke til kommentar
Rupert_ Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 joda, men da har jeg gjerne oppe msn, mirc, ventrilo, et par mozilla browsere osv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det er jo bare å sjekke hvilke andre programmer som bruker de resterende prosenta. (sorter etter CPU-usage). Hos meg ligger idle-process på 98-99 når jeg ikke gjør noe (bortsett fra å høre på MP3/OGG). Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ja, det stemmer at System Idle er en skinnprosess som ikke gjør noe, men hvis denne ligger på 80% når systemet ikke kjører programmer betyr dette antagelig at noe er galt. Tja, Windows har jo en del interne prosesser som den kjører på måfå. Noen av den krever mye ressurser, men kjører ikke over lengre tid. Hvis maskinen har mange tjenester aktivert kan dette kreve sitt. Men dette er ting som ikke vanlige brukere trenger å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå