Gå til innhold

Si din mening om elektronisk musikk HER

Xanitra

Anbefalte innlegg

Trådstarter speaks:

:p

jeg hører nå stort sett på warp artister jeg da. Aphex Twin, gamle Autechre, ok døgnflue artister derfra.

Trance er også en favoritt selvfølgelig, og noe electro, fra røyksopp, Daft Punk, og lign.

Men herregud, jeg hører da på annen musikk også, men mesteparten av det har noe med elektronisk musikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Electronica er neste generasjonsmusikk... Ser ikke folk at vi er på vei inn i digital alderen? ;)

Hvis jeg ikke skal si trance, så må jeg si at Ugress, ralph myers, og xploding plastic er ganske nice... Ugress - Queen of darkness, eller Trigger 22 :D

Aphex twin? Come to daddy... come to daddy... :innocent: Haha, syns nesten synd på hun gamle damen i videoen... Bra han ikke er SÅ hardcore hele veien.. :)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Electronica er neste generasjonsmusikk... Ser ikke folk at vi er på vei inn i digital alderen? ;)

Hvis jeg ikke skal si trance, så må jeg si at Ugress, ralph myers, og xploding plastic er ganske nice... Ugress - Queen of darkness, eller Trigger 22 :D

Aphex twin? Come to daddy... come to daddy... :innocent: Haha, syns nesten synd på hun gamle damen i videoen... Bra han ikke er SÅ hardcore hele veien.. :)

ikke så hardcore?

hehe

http://www.discogs.com/release/205467

fantastisk vakker plate!

En av mine favoritter i denne musikkverdenen...

Lenke til kommentar
Septikkslam er mer interessant enn Trance.

Nå skal vi da ikke overdrive heller?

Jeg sier svært sjelden noe som helst i slike diskusjoner, men siden denne tråden var laget eksklusivt for oss som ikke liker sjangeren så føler jeg meg kallet.

For meg så dreier musikk seg om to ting. Det ene er tekst og det andre er melodi. Problemet med mye av dette dance/trance/xxance dillet er at tekstene suger kølle, samt at melodien (det lille som er) er stjålet fra en eller annen klassiker. Dermed står det hele igjen som en radbrekking av fin musikk med bompibomp rytme oppå. Klassifiserer ikke til de helt store premier i mine øyne.

Når da enkelte foretrekker en ødelagt versjon av en gammel klassiker (i mine øyne), så får det være deres sak. Men problemet slik jeg ser det er at slike bompibompelskere digger å sette anlegg på størrelse med PAen på Rockefeller inn i små biler for så å fise rundt og høre på "Absoloute SmurfeTrance vol. 23" på bånn gass midt på natta når jeg skal sove. Ingenting gjør meg så inni eitrende forbanna som å våkne av en oppgæssa Knut Børresen på heliumgass med tonnevis av synth og bompibomp i bakgrunnen.

Sånn rent bortsett fra dette har jeg det fint her i den lille bobla mi....

-KJ

DU har i hvert fall ikke peiling på hva du snakker om! :thumbdown: Jeg vil råde deg til å gjøre en ting; les (hoved)innlegget jeg skrev tidligere i denne debatten, bruk DC++, finn tak i en hub der man finner trance, og last ned disse låtene ->

Ava Mea - In The End

Bakke & Ljungqvist - Fanatic

Foreign Force - Ozone

Phynn - Lucid

Primer - Everlast (Original Mix)

Det er låter som oser av musikalsk kvalitet! Vet du forresten at mesteparten av all hiphop/rapp lages "elektronisk"?

Endret av Calcuta
Lenke til kommentar
det finnes bra elektronisk musikk.  det er ikke trance.  det er ikke techno.  det er:

Jaga Jazzist

fin miks mellom spilling av instrumenter og programmering.

Kan du nevne en trance-produsent, en DJ og en låt innen trance-sjangeren for meg? *Og det uten å lete opp noe* :ermm:

Endret av Calcuta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...