Gå til innhold

Si din mening om elektronisk musikk HER

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen som helst sjanger som ikke har søppel-artister?

Tror ikke det nei ;)

Når det gjelder elektronisk musikk, så er jeg ærlig talt ikke den som hører aller mest på trace, dance og lignende. Men må innrømme at det faktisk finnes en del bra innimellom der også.

Ellers liker jeg veldig godt Faithless og Enigma. Samt en del andre som jeg ikke kommer på nett nå :p

Det blir litt feil å fordømme hele sjangrer. Det finnes så ufattelig mye bra rundt omkring, og jeg er sikker på at de fleste som oppfører seg helt tulling når det gjelder slikt egentlig bare har problem med å la seg selv akseptere at de liker noe av det. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og vanlige band som speler rock, har aldri covra en gammal låt og gjort den til sin egen?

Metallica - Whiskey in the jar

Metallica - turn the page

no doubt - it's my life

Cradle of filth - Fear of the dark

and the list goes on and on...

Mange av cover låtane er meget bra...andre ikkje fullt så bra... og sånn er det overalt... innenfor alle genrar...

Hadde det enda bare vært snakk om å gjøre en coverlåt?

Ta for eksempel "Gangsta's Paradise" av Coolio. Noen som har hørt denne i en annen versjon? Hva med "Hard knock life" med Jay Z? Jeg kan sikkert lage en laaaaang liste over slike direkte blåkopier med endret tekst, men det er ikke det som er poenget her.

Det er stor forskjell på å gjøre en coversang og det å bruke melodilinja eller refrenget som sitt eget slik mange av artistene i disse sjangrene gjør.

-KJ

Lenke til kommentar
Röyksopp er digg...

Ugress er digg...

Det der hørtes bare feil ut fra en person som kaller seg "buddah" :p

Har du ikke hørt om Buddha Bar? Er jo en av de mer kjente lounge/trippy barene i verden (frankrike) og en av de mest ettertraktede cde'ne. Det er også fordi de kun har kommet ut i et veldig begrenset antall.

...

Frks Tupac - Changes er jo egentlig en coverlåt.

Lenke til kommentar

poenget er at hvis jeg hadde likt musikken så hadde den antageligvis havnet under en annen kategori, og ja jeg har hørt mye rart og det hender jeg hører noe som kan være greit å høre gjennom en gang.

Men som sagt synes jeg mesteparten går dit: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er enig med kiske, jeg liker ikke trance, ferdig med det ;)

Så får dere trance-fans (rimer og gitt..) kalle meg trangsynt eller hva dere vil. Heldigvis har vi mange musikksjangre, det er ikke meninga alle skal like alt, sånn er det bare.

Bare fordi hjernen min spyr når jeg hører elektronisk musikk, betyr ikke at alle hjerner spyr av det. Så kan man jo kanskje ta diskusjonen om hvorfor noen liker rock, noen rap og noen elektronisk musikk og andre pop. Er det miljø eller arv (gener)? Greit, jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skulle kunne likt den musikken, og jeg har hatt nok som har prøvd å pusha meg i den retningen, men det gjør bare ikke noe for meg.

Jeg liker rock, og kommer nok alltid til å gjøre det, men det er bra ikke alle liker rock, det betyr at det blir lettere å få tak i billetter til de banda jeg vil se ;)

Lenke til kommentar
Er enig med kiske, jeg liker ikke trance, ferdig med det ;)

Så får dere trance-fans (rimer og gitt..) kalle meg trangsynt eller hva dere vil. Heldigvis har vi mange musikksjangre, det er ikke meninga alle skal like alt, sånn er det bare.

Bare fordi hjernen min spyr når jeg hører elektronisk musikk, betyr ikke at alle hjerner spyr av det. Så kan man jo kanskje ta diskusjonen om hvorfor noen liker rock, noen rap og noen elektronisk musikk og andre pop. Er det miljø eller arv (gener)? Greit, jeg klarer ikke å forstå hvordan jeg skulle kunne likt den musikken, og jeg har hatt nok som har prøvd å pusha meg i den retningen, men det gjør bare ikke noe for meg.

Jeg liker rock, og kommer nok alltid til å gjøre det, men det er bra ikke alle liker rock, det betyr at det blir lettere å få tak i billetter til de banda jeg vil se ;)

Elektronisk musikk er så mangt, trance er en liten del...

Lenke til kommentar

Nei, når det gjelder meg (trådstarter) så hørte jeg ikke på musikk før jeg oppdaget elektronisk musikk..

2Unlimited, Prodigy, og derfra>

Aphex Twin

Autechre

osv osv.

dermed var jeg solgt.

Det var gjennom elektronisk musikk jeg oppdaget at jeg likte musikk og kunne like andre sjangere.. men hadde ikke vært for elektrinisk musikk hadde jeg vært en mye kjedeligere person..

Jeg tror virkelig at musikk; rett musikk til rett person helbreder sjelen... Jeg sleit skikkelig med livet en stund, og hadde det ikke vært for elektronisk musikk i kombinasjon med dans, tror jeg ikke jeg hadde levd den dag i dag. :love:

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...