Gå til innhold

Si din mening om elektronisk musikk HER

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

elektronisk musikk er bra det.. med røyksopp, ralph myerz, ugress i spissen.. må si at jeg synes electronica er bra.. men liker ikke så veldig dunk dunk trance/techno.. men liker drumnbass og electronica.. mange har litt fordommer mot elektro music pga data mekket.. bl.a ralph myerz spiller live med trommesett og perkusjon,, dj duden gjør resten live med andre elektro instrumentsaker,, Ralph Myerz er jo kjent for sitt "heidundranes" live show..

Lenke til kommentar
Du har kanskje rett, Fragle. Går vel under prog-rock, men mye av det har mange elektronika-elementer...

Er ikkje NIN industrial rock ? er det ikkje det det blir kalt? :hmm:

ilag med skinny puppy blant anna?

har et vagt minne til en sjangerdiskusjon på folkehøgskulen eg gikk på om akkurat dette... :)

Lenke til kommentar
...Problemet med mye av dette dance/trance/xxance dillet er at tekstene suger kølle, samt at melodien (det lille som er) er stjålet fra en eller annen klassiker...

Og vanlige band som speler rock, har aldri covra en gammal låt og gjort den til sin egen?

...

Nå er vel ikke coverlåt og 'sampling' akkurat det samme da.

Det som er bra er at jeg noen ganger hører en kul sample i en trance/techno låt, og leter opp originalen, som viser seg å være en bra sang. Det jeg hater er når de ikke oppgir hvilken sang som er samplet, og dermed tar æren for hele sangen. Det gjelder forsåvidt også coverlåter da.

Lenke til kommentar
Du har kanskje rett, Fragle. Går vel under prog-rock, men mye av det har mange elektronika-elementer...

Er ikkje NIN industrial rock ? er det ikkje det det blir kalt? :hmm:

ilag med skinny puppy blant anna?

har et vagt minne til en sjangerdiskusjon på folkehøgskulen eg gikk på om akkurat dette... :)

Skinny Puppy er Industrial Synth. I slekt med EBM-sjangeren.

Lenke til kommentar
Litt synd at NRK mpetre ikke viser noe annet enn bare sånt trance om kvelden :(

no shit! Trance er ikke alt, men det virker som NRK har en tendens til å promotere shiten.

DOn't get me wrong, trance er helt fett, men det er deilig med variasjon så ikke folk tror elektroniske hjerner er helt på trynet.

Lenke til kommentar
Litt synd at NRK mpetre ikke viser noe annet enn bare sånt trance om kvelden :(

no shit! Trance er ikke alt, men det virker som NRK har en tendens til å promotere shiten.

DOn't get me wrong, trance er helt fett, men det er deilig med variasjon så ikke folk tror elektroniske hjerner er helt på trynet.

eg er nok folk som tror det :p;)

Lenke til kommentar
misliker egentlig elektronisk musikk, men det finnes faktisk noe bra som f.eks enkelte faithless og moby sanger.

Den er jeg med på..

Edit:

Var på Röyksopp konserten på Quart'03, og det er den kjipeste konserten jeg noensinne har vært på.. Helt fantastisk elendig. Men det er min smak da. :p

Endret av aero^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...