jevel Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Siden barneskolen med ett hoppet inn i tråden, ser jeg ingen vits i å diskutere det videre. Kos dere.. Jaha? Hva mener du med det? Kan man ikke få ironisere over en sjanger uten å bli kalt barnslig? Jeg uttalte meg ikke om elektronika under ett, men mer om dance/trance/xxance sjangeren. Et veldig godt eksempel er hun derre blonde puppedama som var så voldsomt pop for en stund siden. Tror hun het Tine eller Trine, og sangen var "Vil ha deg." (Tror jeg.) Sett deg ned, hør gjennom teksten, og kom tilbake med en liten analyse her. -KJ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Bra elektronisk/ industriell musikk: Autechre, Aphex Twin, Squarepusher, Spring Heel Jack, Xploding Plastix, Biosphere/ Deathprod. Subgud, Anja Garbarek, The Third and The Mortal, Nils Petter Molvær, Naked City, Tangerine Dream, Edgar Froese, Klaus Schulze, Merzbow, Brian Eno, Einsturzende Neubauten, Faust, Neu, Kraftwerk, Can, Ash Ra Tempel, Quarkspace, Ministry, Old, Phantomsmasher, The Young Gods, Front Line Assembly, Future Sound of London, Bill Laswell, Iannis Xenakis, Arne Nordheim, Iancu Dumitrescu etc... Trance derimot Edit: Tilføyde enda flere artister, sikkert glemt noen. Endret 21. mai 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 For meg så dreier musikk seg om to ting. Det ene er tekst og det andre er melodi. Problemet med mye av dette dance/trance/xxance dillet er at tekstene suger kølle, samt at melodien (det lille som er) er stjålet fra en eller annen klassiker. Dermed står det hele igjen som en radbrekking av fin musikk med bompibomp rytme oppå. Klassifiserer ikke til de helt store premier i mine øyne. Og vanlige band som speler rock, har aldri covra en gammal låt og gjort den til sin egen? Metallica - Whiskey in the jar Metallica - turn the page no doubt - it's my life Cradle of filth - Fear of the dark and the list goes on and on... Mange av cover låtane er meget bra...andre ikkje fullt så bra... og sånn er det overalt... innenfor alle genrar... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tror egentlig de fleste på musikkforumet vet hva jeg mener om elektronisk musikk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Bra elektronisk/ industriell musikk: Autechre, Aphex Twin, Squarepusher, Spring Heel Jack, Xploding Plastix, Biosphere/ Deathprod. Subgud, Anja Garbarek, The Third and The Mortal, Nils Petter Molvær, Naked City, Tangerine Dream, Edgar Froese, Klaus Schulze, Merzbow, Brian Eno, Einsturzende Neubauten, Faust, Neu, Kraftwerk, Can, Ash Ra Tempel, Quarkspace, Ministry, Old, Phantomsmasher, The Young Gods, Front Line Assembly, Future Sound of London, Bill Laswell, Iannis Xenakis, Arne Nordheim, Iancu Dumitrescu etc... Skinny Puppy, Tujiko Noriko, Kiyo, Cybotron, Jazzkammer, Muslimgauze + + + Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Nå er innslag av elektroniske melodier svært vanlig i all musikk i alle(de fleste) sjangre. Trance er ikke annet enn en form for elektronisk musikk. Jeg vil ikke si at jeg er en stor fan av Trance ganske enkelt fordi det finnes så utrolig mye søppel der ute. Det ligger noen trance-album i hyllen her hjemme, og på hver plate er det som regel ikke mer enn 2 låter som er bra. Btw. så heter en av albumene "Goliath 9 - DJ Blackmail"... Maken til dunkedunk-piss har jeg aldri hørt Sjarmen ved elektronisk musikk, uansett slag, er lyden. Det finnes mye C64-musikk som jeg synes er bra (Instant Remedy, anyone? :-D ). Og som det ble kommentert tidligere er det melodien som gjelder i Trance, ikke syngingen. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Generelt sett er jeg ikke noe glad i å høre på helelektronisk musikk. Det blir bare enten for kjedelig, for masete eller for sært for min smak. Arne Nordheim-type "lydspor" blir for eks. alt for sært for min del. Å eksperimentere med elektronikk for å få det lille ekstra "krydderet" i en sang sier jeg derimot gjerne ja takk til. Er det noen jeg synes putter bra inn med synthesizere og gøy, så er det gamlingene fra Pink Floyd. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 syntes det blir kjedelig med syntetisk lyd, og trommeslag og lyder som blir spilt helt perfekt hele tiden... syntes det er bedre med musikk som spilles av mennesker. som f.eks. Syntes det er mest underholdene å se band live, da er det ikke masse forarbeid som ligger foran for at låta skal bli spilt helt perfekt. kunne sikkert forklart meg litt bedre, men dere skjønner sikkert hva jeg mener... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Vel, andesam, det er mye electronica som er "live". Se f.eks på Xploding Plastix eller ralph Myerz. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hører veldig lite på pur elektronisk musikk, men jeg liker Dargaard veldig godt og det er så vidt jeg vet helt elektronisk. Min generelle mening om veldig mange av de typene elektronisk musikk man har ute i verden i dag er at de stinker hardt og lenge. kjempelenge faktisk, MEN man har visse unntak som er behagelig og fint. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Ringetone-musikk? Ligner jah... Bra innlegg det der. Selv syns jeg slik musikk SUGER! hardt!. Og når artist en sjelden gang velger å åpne kjeften for å få ut en sang strofe eller 2, glem 2, de synger jo FAEN meg bare 1 jævla ord gjennom hele den 10min lange pipe\ringe tone vaset presentasjonen, hvis et slikt trance produkt i det hele tatt er verdig å gå under: presentasjon... Tortur er det det er!!!! Og tilbake til det med 1 ord gjennom hele sangen: det ordet pleier oftest å være "love", de pitch stemmen som utaler ordet på 100000000 forskjellige måter og spiller det av evig med ganger gjennom sangen, fy pokker å patetisk!!!!!!! Og at denne musikken ikke dør ut?! At den selger!!! Helt dust, vi lever i en rar verden! Og mange rare\spezi folk kjøper faktiskt alt dette crappet!!! (No offense til de som gjør det altså) måtte bare si min mening om denne typen musikk. Vel, nå gir jeg meg. peace folks! Lenke til kommentar
andreas Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg må si at jeg liker trance/elektronisk.. Ikke sånn dina/tine 14is dritt! Men Tiesto, Avb, Markus schulz osv er bra.. Benjamin Bates, Røyksopp, Tøyen, ugress funker også.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Btw. så heter en av albumene "Goliath 9 - DJ Blackmail"... Altså, liker du ikke det albumet, så kan du si takk og farvel på trance/hardtrance/darktrance/harrddance! Det albumet kjent hos alle hard-trance elskere, liker du ikke den liker du ikke harafnatrance. SU r . . p.d Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Og mange rare\spezi folk kjøper faktiskt alt dette crappet!!! (No offense til de som gjør det altså) Årets! Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Selv syns jeg slik musikk SUGER! hardt!. Og når artist en sjelden gang velger å åpne kjeften for å få ut en sang strofe eller 2, glem 2, de synger jo FAEN meg bare 1 jævla ord gjennom hele den 10min lange pipe\ringe tone vaset hehehe:) er ikke enig, men artig var du Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Stian: ... men du har ikke hørt Aphex Twin, Røyksopp, Xploding Plastix, Ugress og Nine Inch Nails, har du? Lenke til kommentar
Crack Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Tja, jeg liker definitivt ikke Robert Miles. Synes det er skikkelig platt. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Nei, jeg liker ikke Robert Miles. Nevnte jeg at jeg ikke liker Robert Miles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå