Xanitra Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ofte når folk spør om å få anbefalinger på for eksempel "trance" er det en eller annen kødd som kommer med "trance er plastikk" eller "trance er for dorks". Vel, denne topicen eksisterer så slike personer skal få ut sitt om elektronisk her, istedet for å ødelegge for alle andre. takk Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hører lite på elektronisk musikk, men Røyksopp og musikk i den sjangeren er tøft. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ringetone-musikk? Rett... Ringelyder, men i Stereo da... Røyksopp er dritbra , men resten...usj... Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Junkie XL er elektronisk. Er kult Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Er uhyre glad i noe electronica, chillout/ambient osv. Kan nevne Ralph Myerz & The Jack Herren Band, Røyksopp, Shpongle og Xploding Plastix. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Liker ikkje slik musikk, men synes at dei som liker den kan få lov å like det akkurat så mykje dei vil. Synes det er jævlig dumt med folk som skal kritisere andre sin musikksmak heile tida. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Synes som regel at det er plastikk musikk Røyksopp er vel det nærmeste jeg kommer bra. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jepp, Røyksopp er najs. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Electronica er deilig! Røyksopp, Ugress, Chemical Brothers, Prodigy, Crystal Method... men trance liker ikke så mye av... men fsk Antiloop er jo ikke så værst da.. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Elektronisk musikk er vel det nyeste innen musikk de siste 30 årene eller så, og med alle de utallige mulighetene det innebærer, vil jeg ikke nøle med å kalle det "genialt". Det kommer selvfølgelig an på de som lager / spiller musikken. Crap in, crap out. Elektrisk og akustisk musikk har jo eksistert mye lengre (elgitaren er vel rundt 80 år gammel såvidt jeg vet). Elektronisk musikk er det siste. Hva som kommer neste gang, vet absolutt ingen, garantert. Men elektronisk musikk har kommet for å bli. Ikke fortell meg at akustisk / elektrisk musikk bare er bra.. det er laget så ufattelig mye søppel i den gata og, så det er ingen unnskyldning. Slik er det også med elektronisk musikk. Bare trangsynte mennesker nekter å godta at elektronisk musikk er likeverdig. Og de synes jeg kanskje litt synd på, for de går glipp av mye god lyd. Jeg elsker musikk - klassisk, kammer, acapella, akustisk, visesang, rock, ballader, heavy, pop o.s.v., men også trance, ambient, goa o.s.v. God musikk laget ved hjelp av synthesizere, samplere, trommemaskiner / synther og sequencere, kan ha en vel så rød tråd i seg som annen musikk. Det avhenger jo som sagt av de som lager musikken, ideenes opphav. PS* Antiloop hadde en eller to gode låter, alt etter det jeg har hørt (en kamerat i sverige sendte meg noen CDer) var som å bruke en repetisjonsknapp. De var oppskrytt av sine egne landsmenn. Endret 20. mai 2004 av Hidden Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Og de synes jeg kanskje litt synd på, for de går glipp av mye god lyd. Det er jo snakk om smak da.. er ikke alle som føler at de går glipp av god lyd... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du har rett i det, "I stand corrected" Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du har rett i det, "I stand corrected" Selv liker jeg Ugress og Røyksopp og sånt, så jeg innrømmer at det er noe bra.. men tranze er virkelig ikke min type musikk.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Septikkslam er mer interessant enn Trance. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Septikkslam er mer interessant enn Trance. Nå skal vi da ikke overdrive heller? Jeg sier svært sjelden noe som helst i slike diskusjoner, men siden denne tråden var laget eksklusivt for oss som ikke liker sjangeren så føler jeg meg kallet. For meg så dreier musikk seg om to ting. Det ene er tekst og det andre er melodi. Problemet med mye av dette dance/trance/xxance dillet er at tekstene suger kølle, samt at melodien (det lille som er) er stjålet fra en eller annen klassiker. Dermed står det hele igjen som en radbrekking av fin musikk med bompibomp rytme oppå. Klassifiserer ikke til de helt store premier i mine øyne. Når da enkelte foretrekker en ødelagt versjon av en gammel klassiker (i mine øyne), så får det være deres sak. Men problemet slik jeg ser det er at slike bompibompelskere digger å sette anlegg på størrelse med PAen på Rockefeller inn i små biler for så å fise rundt og høre på "Absoloute SmurfeTrance vol. 23" på bånn gass midt på natta når jeg skal sove. Ingenting gjør meg så inni eitrende forbanna som å våkne av en oppgæssa Knut Børresen på heliumgass med tonnevis av synth og bompibomp i bakgrunnen. Sånn rent bortsett fra dette har jeg det fint her i den lille bobla mi.... -KJ Endret 21. mai 2004 av jevel Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) "Absoloute SmurfeTrance vol. 23" OMG så genialt! Endret 21. mai 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Stort sett enig i det jevel sier, spesielt når det gjelder remixer av gamle klassikere. Ellers hører jeg en del på Ralph Myerz and the Jack Herren Band, jeg så konserten deres fra Quarten i fjor (stream på NRK lydverket), og tenkte hvorfor i %#¤"%!% var jeg ikke der?!? Vanvittig bra. Soundscoren til Fight Club er også ganske fet, Requiem for a Dream er vel også relativt preget av electronica. Holder meg unna trance/dance/techno, electronica er noe annet. Edit: slrgheif Endret 21. mai 2004 av LordTimmy Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Siden barneskolen med ett hoppet inn i tråden, ser jeg ingen vits i å diskutere det videre. Kos dere.. Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Elektronisk musikk er mye rart, mye går under den berømte paraplyen, og selvfølgelig vil trangsynte mennesker si at elektronisk suger når de kun har hørt "billig fjortiss dunk-dance". Jeg er ganske lei av folk som sier elektronisk musikk suger, usj, sånn dunk dunk musikk som de lager på data på 5 minutter, jada jada. Vel, sånn som i det fleste musikk kategorier finnes det en god og en mindre god side, alt etter hva folk liker, men å si at all elektronisk musikk er drit og billig idioti er veldig feil. Folket kan jo eksempelvis prøve norsk elektronisk: Leken sampling og elektronika, funky, jazzy og groovy : Xploding Plastix, Sternklang, Flunk, Bjørn Torske, Kyd & Kango... Utenfor Norge: Dj Shadow, Aphex Twin, Boards of Canada, Cornelius, Lamb... hør og døm selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå