Gå til innhold

Eksternt 'lydkort'


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hercules har jo det der muse pocket "kortet" sitt. koster vel rundt 400kr.

Jeg tror det er ment for bærbare pcer. Men det virka fint på min stasjonære, og lyden er grei nok (ble litt imponert). Men det blir bakgrunnsstøy så fort du tar i den. Den er ikke særlig liten, men det gjør ikke noe for den er ganske fin å se på.

Du legger ikke særlig mye merke til at du har det på systemet heller.

Lenke til kommentar

Jeg har lest et par tester på den, og på begge testene sier de at den runde knappen virker litt dårlig - litt slarkete liksom. Og på en av testene gjorde den et grovt innhogg i FPS pga at den bruker masse CPU.

 

Jeg vet ikke helt ... Jeg er ikke helt fornøyd med mitt interne lydkort og jeg har ikke PCI slot til å putte i et internt.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp et creativ soun blaster USB.

Skal bruke den både på en stasjonær og en bærbar pc.

Så langt har jeg bare prøvd den på den bærbare, med hodetelefoner,

men saken virket ok.

Denne kostet 495 på elkjøp, de hadde også en som var dyrere (1000-1500)

Den jeg kjøpte har RCA UT og INN, samt minijack for mic og lurer.

Dessuten er det digital og optisk ut.

Det var også med en overgang fra RCA til minijack (til pc-høytalere f.eks)

Lenke til kommentar

samme her... den mp3+'en funker greit. Fikk kongelyd(alt er jo relativt) fra min 233mhz laptop med 64mb ram og streaming mp3 over nettverk...

 

Hvis du har en ganske ny pc, og skal bruke den rett i usbporten, så trenger du ikke tenke på det, men den krever litt strøm, så en hub uten power vil den ikke fungere på.

 

bertie

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en USB sak som funker greit nok? Trenger ikke THX lyd, men vil heller ikke ha støy. Hvordan funker disse tingene på resten av systemet? Tar det opp mye CPU osv?

 

Så smått og billig som mulig ... ;P

 

_

johanf

Jeg har et Creativ Soundblaster Extigy (USB-boks med alle mulig inn/utganger)...

Fungerer utmerket (god kvalitet), tar endel CPU! Bør ha min. 1Ghz CPU...

 

Lasse

Lenke til kommentar

Extigy tar en litet innhogg på kontoen også.

 

Det er vel MP3+ fra Creative eller MUSE saken fra Hercules som er aktuell. Den fra Hercules SER mye fetere ut, problemet er bare det hjulet - om noen andre som hadde den kunne bekrefte eller avkrefte kvalitetsproblemet her, hadde det vært fint! :)

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Extigy tar en litet innhogg på kontoen også.

 

Det er vel MP3+ fra Creative eller MUSE saken fra Hercules som er aktuell. Den fra Hercules SER mye fetere ut, problemet er bare det hjulet - om noen andre som hadde den kunne bekrefte eller avkrefte kvalitetsproblemet her, hadde det vært fint! :)

 

_

johanf

Tja, hvor mye skal du legge i lydkortet?

 

Lasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...