Gå til innhold

Boomslang 2000 VS Logitech dual optical

Anbefalte innlegg

Har en vanlig Logitech optical musesak som hopper rundt og er unøyaktig som bare rakkern - må derfor ha en ny. Ser at emnet har vært berørt i forum før men vi tar den en gang til: Er det noen som har erfaringer fra begge disse musene? Hvem er best i spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er best i spill! :grin:

(hint, hint: lær deg norsk. det heter ikke "hvem" når du snakker/skriver om gjenstander)

hvorfor kan du ikke bare lese gjennom de utallige trådene som handler om nøyaktig det du spør om? intellimouse vs. dual optical, dual optical test, intellimouse test, boomslang vs. whatever..

min mening.. kjøp deg en dual optical framfor en bs2000. det er så mye feil på bs2000 at det ikke er morsomt engang (enda bedre, kjøp deg en intellimouse explorer 3.0)

Lenke til kommentar

Tusen takk for norskundervisningen, den trengte jeg gitt.

Og, nei jeg leser ikke gjennom de sikkert flere hundre henvisninger til hvilken mus som er best, fordi folk er jo så absolutt ikke enig om noe som helst. Derfor dette enkle spørsmålet: BoomSlang eller Dual Optical - som forøvrig bare er rettet mot de som har prøvd begge. Og - ja har fått med meg at du digger Intellimouse Ex, men det spurte jeg ikke om. Og hvorvidt BoomSlang er befengt med feil er heller ikke det som er viktigst, jeg har nettopp returnert to Gainward skjermkort fordi de ikke virket, men synes likevel at Gainward lager bra kort. Bruke nå en Logitech optical (ikke dual optical) og den er noe av det verste jeg har spilt med, den er så unøyaktig at det er nesten til å grine av, har derfor litt motstand mot Logitech sånn generelt. Synes derimot BoomSlang SER lovende ut. Men har ikke gjort meg opp noen mening ennå, skal gjøre det på bakgrunn av svarene på dette innlegget.

Men hvis "psilocybe" synes at jeg ikke skal prøve BoomSlang er jeg temmelig fristet til å prøve den, regner med at han er 12 år og ikke har store nok hender til BoomSlang, og at det er derfor han ikke liker den.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 00:01, toriamos skrev:

Men hvis "psilocybe" synes at jeg ikke skal prøve BoomSlang er jeg temmelig fristet til å prøve den, regner med at han er 12 år og ikke har store nok hender til BoomSlang, og at det er derfor han ikke liker den.

Når begynte 12-åringer å gi norskleksjoner? Nei, psilocybe er sikkert et sted mellom 18 og 25 år, yngre kverulanter finnes ikke.

Uansett, at du er misfornøyd med Logitech optical sier jeg ingenting på. Byttet inn to stykker fordi muspekern hoppa vilkårlig hit og dit ved raske bevegelser. Dual optical skal visst være bedre. Har selv ms explorer optical, av den eldre typen. Den scanner underlaget 1500 ganger per sekund, og funker bedre enn logitech, så da må nok v3.0 være perfekt. Men det var jo denne type råd du _ikke_ ville ha..

Lenke til kommentar

Liker ikke dual opticalen min jeg (for store hender :sad: )

teflon padsene på dual optical er av hardplast

jeg satte på ice skatez men da ice skatzene ble skrapet opp uheldig ripe ble den dårlig så jeg tok de av (det var et hul ikke ripe)

da hadde ice skatzene spist opp de orginale teflon padsene ?? wtf forvirra!!!

så nå er den på kanten til å schratche opp musematta mi func1030 :sad:

kjøp logitech de har visst bra teflon pads og er store og gode :smile:

btw. psilocybe er ikke 12 år. Hørtes litt sånn ut når han skrev "jeg er best i spill" :grin: !!

angående norsken han liker sikkert bare å pirke litt :grin:

Det er sant han er best til spill :smile:

har sett statsen hans i cs :grin: ikke søt nei

psilocybe = 733t . Hvilken servere spiller du på. GameSurf??

mvh CS_er gøy

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-04-10 01:01 ]

Lenke til kommentar

Har en BS2000 som jeg fikk for et par månder siden(bestillte den fra USA). Syns denne fungerer kjempefint. Har heller ikke hatt noen problemer med den. Den blir stort sett brukt til CS.

Har prøvd dual optical, virka grei nok den, men foretrekk BS2000.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 00:01, toriamos skrev:

Tusen takk for norskundervisningen, den trengte jeg gitt.

bare hyggelig :smile:

Quote:

Synes derimot BoomSlang SER lovende ut.

bs ser lovende ut på papiret og i utallige reviews, ja. hvis du er så heldig å få et eksemplar uten feil, og du har hender/håndledd som liker seg i unormale positurer.. da har du en finfin mus. som jeg har sagt fjørti ganger før, hvis kärna hadde ordnet på innmaten og stappet den inn i et komfortabelt skall, så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte den.

Quote:

jeg er 22, og har for store hender til dual optical. bs passet helt fint i hånden størrelsesmessig, men som sagt; masse feilproduksjoner, og skallet er designet mer for utseende enn komfort.

men, for all del. kjøp deg en (kjøp den ubrukt, så får du tilsendt en ny når den går i stykker) og prøv å bli vant med den. hvis det går greit, fint for deg.

Lenke til kommentar

Jeg ville annbefalt Dual Optical. Da slipper du rensinga av kulene konstant, museformen er også litt mer normal, i forhold til Boomslang i alle fall. Bs'en kan ta litt tid å bli vandt til, men den er meget god som mus, men den har havna i "kakeboksen" igjen hos meg, jeg sverger til optiske muser nå. Og det vet jeg mange andre "gamere" også gjør. Dual Optical eller Microsoft sin V3 mus ville jeg satsa på.

Lenke til kommentar

Til psilocybe: 22? Vel, jeg har også fått med meg at mange har opplevd feil ved BoomSlang, men har også registrert at de som kommer nå visstnok er nye utgaver. Så vi håper det beste. Hva ergonomi angår så synes ikke jeg at Logitech optical musene er spesielt gode: de er for høye, slik at håndleddet får en litt ubehagelig vinkel, hadde vondt i underarmen første uka jeg brukte Logitech. Hva mener du med "unormale positurer"? Hva hyppig rengjøring av musekuler angår, så er jo det litt av kosen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ville gått for Dual Optical... har den selv og er stort sett fornøyd, men ville kanskje unngått å hatt fUNC Surface 1030 sammen med denne musen da laser'ne ikke er helt kompakte...men, så absolutt!!! Genial mus og den sitter perfekt i hånda mi! Har også Icemat Padsurfers sammen med denne, og resultatet er positivt!

Boomslang 2000 < Logitech Dual Optical

(PS)

Explorer 3.0 har den beste laseren på markedet atm, men knappene virker litt "jalla".. virker som de ikke hadde mer tid og bare klistra på noen...

Lenke til kommentar

Quote:

[...]

Har selv ms explorer optical, av den eldre typen. Den scanner underlaget 1500 ganger per sekund, og funker bedre enn logitech, så da må nok v3.0 være perfekt. Men det var jo denne type råd du _ikke_ ville ha..

Dual Optical har 2x 800dpi, det er ikke det samme som å lese underlaget 1500ganger per sekund (som for meg ikke er godt nok).

Dual Optical fungerer til enhver tid og har for meg aldri "mistet grepet".

Explorer v3 ser grei ut, rask er ok og holde i men personlig synes jeg den er for glatt og rund. Jeg har sansen for tommel og lillefinger-grepet på Dual Optical som gjør den en fryd å lyfte når man spiller og surrer rundt i Windows med.

Mellom Dual Optical og Explorer v3 så er det kun en smaksak, de yter like bra begge to.

Jeg bruker Dual Optical sammen med en fUnc 1030 (glatte siden som skal være best for optisk mus).

Razor har jeg gitt opp for lengst.

Lenke til kommentar

Enig med [^FLeX^] om at Explorer 3.0 er for glatt... virker nesten som jeg har fett eller no i hånda fordi den "hopper" ut av hånda... Også enig med at de yter omtrent det samme, men det spørs hva du skal bruke den til... Er man en hardcore gamer (en såkalt QUAKER) så ville jeg anbefale Explorer 3.0, men er CS det beste, ville jeg anbefale Dual Optical...

BS 2000 er god å holde i de første minuttene, men blir ekkelt i lengden... (i hvert fall den de hadde på Gardermoen i fjor)

[ Denne Melding var redigert av: juliussen på 2002-09-04 09:22 ]

Lenke til kommentar

Dual Optical bruker jeg hjemme, og er storfonøyd, bruker Allsop matte på den, har testet dual optical på funq men det var ikke like digg!

Jeg har også testet MS IntelliMouse Explorer v3.0 på en Allsop matte, men det var ikke samme feelingen, den hoppet rundt og var ikke med i svingene.. (prøvde den i mange timer med CS)

Også er det en som har BS2000 her på skolen, den er sensitiv og fin, men jeg klarer bare ikke å tilvenne meg den! det er nok fordi min hånd er noe for liten (ja jeg er 19år :smile: bare for å frabe meg evntuelle fjortis beskyldninger)

Jeg anbefaler derfor Logitech Dual Optical

bare bruk en musmatte den liker... feks en Allsop som er en type stoffmusmatte som man for kjøpt på elkjøp for en 50kr! Jeg har en følelse av at Verdensmesteren i quake3 bruker 2 Allsop oppå hverandre (noe jeg har sett på en video)

Ellers så kan du jo vente på Logitech's nye mus serie, som inneholder 3 nye mus, blandt annet en Trådløs som går like bra som en USB basert mus, og der det følger med laderbase..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...