Gå til innhold

Lynrask maskin til rundt 5-6000,- mest mulig stillegående!

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage en lydløs rakett til rundt 5-6000,-. eneste jeg trenger er hk, ram og cpu. Noen forslag? er åpen for alt...spiller ikke så mye mer, hender jeg slår til med litt Jedi Knight 2 eller Hmm4 osv. altså ikke en ekstremspiller. Har Ati R8500 kort. Hva med Tualatin? den er jo ekstremt kjølig (lite med vifter). Eller en Northwood...

Noen gode forslag? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

100+

2 400,00

Asus P4S533 Hovedkort for S478/P-4, LAN

- SIS645DX, ATA/133, ATX Retail, DDR-Ram

Ubekreftet

26.04.2002

1 364,00

DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Ubekreftet

15.04.2002

809,00

TOTALT 4 573,00

Når denne maskinen så klokkes til 2GHz+, så vil du ha en rimelig kapabel pakke. Du får ingen superrask Intelmaskin til under kr 5000,- uten å overklokke :smile: Med foreslåtte komponenter vil du ha en maskin som er latterlig enkel og overklokke.

Dersom du ikke skal klokke vil jeg heller anbefale deg å se etter en AMD maskin.

Prisene er forresten funnet på komplett.no

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-09 22:39 ]

Lenke til kommentar

AMD = BRÅK visst du ikke legger så mye penger i kjøling

Vill ikke påstå at AMD er så billig lengre, sparer noen få usle kroner på det. Uten vifte

Intel = Stabilitet, stille, kaldt

Er ikke så dyrt som fol vil ha det til lengre. Med standart viften så kan en P4 Nw 1,8 klokkes til 2,4 +

Viften skal visst ikke bråke så mye heller

Lenke til kommentar

Nja...amd er kjekke cpu'er, de blir bare en smule varme...jeg har jo en p4 1,9ghz Willamette. Blir rundt 43grader ved full load (har den psycoribba fra mixroplex og en 80mm papst vifte på den). Men denne vifta bråker en del.

Jeg spiller jo ganske lite spill (har lcd skjerm, er litt lei av spill). Hva med Tualatin cpu'er fra intel? kanskje i en dual conf?

Eller noen andre "lydløse" råd.

Lenke til kommentar

Boksed viftene til Intel er ikke spesielt stille, det er kanskje derfor Dell kjører den spesielle vifteløsningen de har.

RD-ram koster ca 200-300.- mere per 256 modul enn 2100 ram. har ikke kikket på priser på 2700.

ville anbefale RD hvis du har råd.

Ca 2000 for ram. ca 2300 P4 1.8N. fett hovedkort ca 2000.

Det er mye å velge i. Les tester.

Når man ser på siggen din, tror jeg du har litt for mye penger.

Hva med å sende noen til en fattig stakkar

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-04-11 00:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter hva som gir mest ytelse for penga. Som dere sikkert kan se, så har jeg en 2ghz p4. og den er rask og fin den, men jeg liker ikke stønivået (viftestøyen). Vil ikke ha vannkjøling, kunne godt tenkt meg f.eks dual p3 tualatin, eller dual amd..men amd=varme...blir jo umulig å finne noe :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 19:20, iceraven skrev:

Jeg er ikke ute etter hva som gir mest ytelse for penga. Som dere sikkert kan se, så har jeg en 2ghz p4. og den er rask og fin den, men jeg liker ikke stønivået (viftestøyen). Vil ikke ha vannkjøling, kunne godt tenkt meg f.eks dual p3 tualatin, eller dual amd..men amd=varme...blir jo umulig å finne noe
:grin:

uhm... microplex selger Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" til 269,-

Den har et oppgitt støynivå på 21 db... Det hører du ikke når den er inni en maskin... kan brukes med xp 2000+.... så da kan du få deg en dual amd... :wink:

Vet ikke hvilken psu du har i maskinen, men har du en vanlig chieftec psu så er ikke de av de mest stillegående... Etter det jeg har lest så skal enermax whisper serien være veldig stillegående...

[ Denne Melding var redigert av: _diablito_ på 2002-04-11 22:13 ]

Lenke til kommentar

Siden ingen har nevnt det selfølgelige vil jeg bare ta med at du alltids har muligheten til å bruke en Via/Cyrix cpu på 933 Mhz. Den trenger faktisk ikke vifte, kun kjøleribbe, og etter det jeg forstår er den slotkompatibel med celeron hovedkort. Velger du det + et fett grafikk kort skulle det ihvertfall bli noe lignende x-box...ja også en liten men rask hd da...eller 2 i raid 0...

Lenke til kommentar

Det er jo en liten ting å velge celeron...er vel ikke "ekte" dual cpu'er egentlig. Men jeg vil ha en som er rask, meget stillegående og til rundt 6k. hk, ram og cpu...ikke.no mer...jeg spiller jo lite for tida, og min p4 er jo rask den...men jeg liker å kjøpe nytt :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...