Gå til innhold

Her kan du komme med din villeste casemod ide


Anbefalte innlegg

Tilbake til den magnet-harDiskusjonen... :!:

 

De høytalerne som er inni kabinettet som gir fra seg pipelyder har en en tjukk ring med magnet øverst. De sitter som regel på bunnen av kabinettet så hvorfor blir ikke hk eller hardisk ødelagt av den?

 

La merket til det da jeg filte i metallet på et kabinett og metallstøv satt seg fast på ringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Qwseyvnd: Det kan godt hende jeg var litt ønøyaktig så det er bra du retter det opp. Men jeg kan ikke helt se for meg at det er så mye riktigere det du sier heller:

 

1. Hvordan i all verden skal Xboxen ha bruk for dual channel DDR400 ram hvis den bare har en FSB på 133MHz SDR (eller 66?) Så vidt jeg vet sitter GPU'en på AGP-bussen så det kan umulig være at skjermkort og CPU deler på usle 64MB minne.

 

2. Intel Celeron 733MHz hadde 128KiB integrert L2 cache, men desverre kun 66MHz FSB. Jeg har hørt at Xbox'en har 133MHz FSB, så kanskje det er en spesialutgave av Celeron med halvparten av vanlig multiplier? Eller kanskje det var en PentiumIII 733MHz med 133MHz FSB og 256KiB cache? Den ekte Celeronen på 733MHz var jo som kjent en ekte PentiumIII med dobbelt så høy multiplier og halvparten av L2 cachen disablet.

Den har 133 fsb, xbox har 6.4gb/s båndbredde på minnet. Den ER Intel Celeron med 128 kb L2, slik er det bare, den må jo ha dobbel kanal for å kjøre DDR400, orginalt en vei er 3.2 gb/s, men dobbel = 6,4.

 

Personlig driter jeg i spillkonsoller, bedre vanlig pc. Jeg ønsker at en spillkonsoll skal ha IBM G5 cpu, som kjører på 4 GHz, dobbel-kjerne, 1Gb ddr3, nvidia geforce 6800 ultra som kjører på 500 mhz :D og bruke linux som operativsystem :D

Lenke til kommentar
Qwseyvnd: Det kan godt hende jeg var litt ønøyaktig så det er bra du retter det opp. Men jeg kan ikke helt se for meg at det er så mye riktigere det du sier heller:

 

1. Hvordan i all verden skal Xboxen ha bruk for dual channel DDR400 ram hvis den bare har en FSB på 133MHz SDR (eller 66?) Så vidt jeg vet sitter GPU'en på AGP-bussen så det kan umulig være at skjermkort og CPU deler på usle 64MB minne.

 

2. Intel Celeron 733MHz hadde 128KiB integrert L2 cache, men desverre kun 66MHz FSB. Jeg har hørt at Xbox'en har 133MHz FSB, så kanskje det er en spesialutgave av Celeron med halvparten av vanlig multiplier? Eller kanskje det var en PentiumIII 733MHz med 133MHz FSB og 256KiB cache?  Den ekte Celeronen på 733MHz var jo som kjent en ekte PentiumIII med dobbelt så høy multiplier og halvparten av L2 cachen disablet.

Den har 133 fsb, xbox har 6.4gb/s båndbredde på minnet. Den ER Intel Celeron med 128 kb L2, slik er det bare, den må jo ha dobbel kanal for å kjøre DDR400, orginalt en vei er 3.2 gb/s, men dobbel = 6,4.

Oki, da sier vi at prosessoren er en spesial-Celeron med 128KiB L2 cache og 133MHz FSB.

 

Men det du sier om dobbeltkanal DDR400 MÅ være feil. Du snakker kanskje om grafikkminnet? Systemminnet har i allefall ikke noe raskere minnebåndbredde til CPU'en enn FSB. FSB er 133MHz 64bit SDR slik FSB'en på Celeron og PentiumIII-serien er. Det vil si at systemets minnebåndbredde er teoretisk 1,066 GB/s, samme hvor rask ram man har fordi det er FSB'en som er flaskehalsen.

 

DDR, og i hvertfall DDR400 var ikke kommet på markedet på den tiden Xbox ble lansert, så det kan umulig ha slik ram. Dobbeltkanal var også helt uaktuellt siden FSB'en uansett ville begrense båndbredden til langt under det 1 DDR400-kanal kan levere.

 

Men som sagt: Det er vel båndbredden på Geforce2 MX-kortet du snakker om? Bare for å ha sagt det: Den er heller ikke i nærheten av 6,4GB/s.

 

Hvis du har noen linker til hvor du hentet tallet 6,4GB/s fra, så er jeg veldig interresert i å se den...

Lenke til kommentar
det som hadde vært konge var å modde en pc inn i en flatskjerm, slik at du kun trengte å ta med deg skjermen på lanet :D det er sykt...

Jeg har hadd lyst til å gjøre noe lignede lenge:

 

Alternativ 1:

Lage en hel mini-itx-PC med TV-kort bakpå en passe stor LCD-skjerm på en slik måte at skjermen ikek blier mer enn ca 5cm tykkere. Skal seff. bruke 2,5" HD og slim DVD-brenner, slik at CD-skuffa sklir ut på siden av skjermen. Alt av tilkoblinger blir langs kanten av skjermen, bare ~5cm inn så ikke alle kablene står ut fra sidene som et "bustetroll".

 

Alternativ 2:

Montere en slim DVD-brenner og en USB-hub bak skjermen (DVD-brenneren plasseres som i alternativ 1) Så har jeg litt lange kabler til PC'n som dermed kan plasseres såpass skjult at det meste av støy forsvinner. Med DVD-brenner bak selve skjermen så trenger jeg ikke å ha noen enkel tilgang til resten av kassa.

Lenke til kommentar
Men som sagt: Det er vel båndbredden på Geforce2 MX-kortet du snakker om? Bare for å ha sagt det: Den er heller ikke i nærheten av 6,4GB/s.

 

Hvis du har noen linker til hvor du hentet tallet 6,4GB/s fra, så er jeg veldig interresert i å se den...

Har ikke AGP 8x en maksimal båndbredde på nettopp 6.4GB/s elns?

Lenke til kommentar
Men som sagt: Det er vel båndbredden på Geforce2 MX-kortet du snakker om? Bare for å ha sagt det: Den er heller ikke i nærheten av 6,4GB/s.

 

Hvis du har noen linker til hvor du hentet tallet 6,4GB/s fra, så er jeg veldig interresert i å se den...

Har ikke AGP 8x en maksimal båndbredde på nettopp 6.4GB/s elns?

Nei, 8xAGP = 2,133 GB/s

 

Men så finnes det vel ingen chipsett som støtter både Socket 370 og 8xAGP heller... 8xAGP var jo noe som kom først rundt 2002, altså lenge etter at Xbox'en ble lansert.

 

Så vidt jeg vet støtter heller ingen Geforce 2MX-kort 8xAGP heller...

 

Båndbredden til systemminnet (PC133 over en 133MHz FSB) er 1,066MB/s.

Båndbredden til minnet på Geforce2MX (orginalen) er 1,333 GB/s.

Lenke til kommentar

Ja ja gutta så krangler vi igjen da :tease: Men er ikke denne tråden til ville modds :hmm: Bare spør jeg??

 

Noen som vet om det går an å få kjøpt en gammal brannhydrant? Vært kult å bygd på?

 

Noen som forresten har prøvd å modde inn en sånn badreom-->ut gjennom veggen vifte bak som utblåser? De er jo bortimot lydløse, for ikke snakke om mye større en 120mm vifter kan jo bare strekke en kabel rett fra PSU inntaket på 220V til den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vil ikke tørre å si at dette er noen crazy ide, men jeg har planer om å kjøpe et nano-itx HK, skru fast det + hd på baksiden av en LCD skjerm. Da trenger du ikke noe kabinett eller noen ting. Da har du PC og skjerm i ett, uten at det ser ut som om du har noen PC... Tror det kunne vekket oppsikt ved å kun ha en skjerm som ikke ser ut som om den er tilkoblet noen ting...

sånn som en del mac'er er bygget opp....

Lenke til kommentar

Sikkert nevnt, men orker ikke lete...

Akvarium PC

Trenger stort akvarium som deles med glassplate så det blir fisker i en halvdel og PC i andre halvdelen. Kommer til å se ut som om det svømmer fisker helt inntil hovedkortet og inspiserer. Om å ha hodet på riktig sted når man skal bytte vann. Kan jo lage enkle fester som holder hovedkortet så det kan tas ut.

 

Skal du ha vannkjølt PC blir jo fiskenes vann bra vanntank :p

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Skal du ha vannkjølt PC blir jo fiskenes vann bra vanntank :p

Jeg tror det ville blitt tidenes dårligste vanntank...

 

Det er jo ikke størrelsen som teller, det er jo renheten av vannet og hvilke tilsetninger det er i det og hvilke metaller som er i kontakt med vannet. Har du noen gang åpnet et akvariefilter? Tenk deg den gugga inni vannblokka.. Effektivt ? Nope!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...