Gå til innhold

Her kan du komme med din villeste casemod ide

Anbefalte innlegg

Hva med å lage en "kube-trekant" av 4 elgskilt? HK på bunn, eller ei av de tre sidene, og vifter i en eller flere av de fire hjørnene!  :thumbs:

Noen som forstod det?  :dontgetit:

Pyramide minus en side!

mener du en tetraeder?

Jepp. Skulle til å skrive triade, men det er jo sånn gangstere i Kina :D

Tetraeder it is!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modell av huset du bor i, bare hult og med all pc innmaten inni, da får du bokstavlig talt DVD i garasjen :) Slot in kanskje hehe

Edit, Nissen kan få problemer med å komme ned pipa der det står en 120mm Papst...Må finne på noe annet :hmm:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Modell av huset du bor i, bare hult og med all pc innmaten inni, da får du bokstavlig talt DVD i garasjen :) Slot in kanskje hehe

Edit, Nissen kan få problemer med å komme ned pipa der det står en 120mm Papst...Må finne på noe annet :hmm:

Dette var en nice ide, men dette kan bli ganske vannsklig da :)

Lenke til kommentar

Jeg har noen idéer:

* Bygge et PlayStation2-lignende kabinett bestående av en diger kjøleribbe stående loddrett på en fot. Så montere alle komponenter på denne kjøleribba, hovedkortet med CPU-siden mot ribba, med en kobberklokk i mellom. PSU'en bør også moddes slik at den blir kjølt direkte på den digre kjøleribba. PC'en skal selvfølgelig bli totalt vifteløs og totalt lydløs (med unntak av harddisken som er montert med strikk/gummiknapper). PC'n bør ikke bli mer enn ca 5cm tykk og kan derfor ikke ha noen tilleggskort. Oppå PC'n kan det monteres to kroker så den kan henges på baksiden av en LCD-skjerm (slik som foreslått tidligere) eller den kan stå frittstående slik som PS2.

* PS2-PC'n kan evt bygges på senere med 90° AGP-port forlengelse og vannkjøling. Vennkjølingen jeg ser for meg skal selvfølgelig også være svært flat, og baseres på en slik radiator som dekker baksiden av kjøleskap. Dermed kan den henges på veggen inne eller ute og kjøles passivt.

* Koffert-PC

* Vannkoker-PC. Fungerer sikkert med nano-ITX (9x9cm) Så kan man ha kunstig røykboks inni der slik at det ser ut som den ryker. Litt ekstra effektfullt blir det sikkert om man har gult/otransje/rødt silkestoff og noen LED's til å lyse opp stottet like ved tuten (utblåst for kunstig røyk og varm luft fra PC'n). Silkestoffet blafrer så det ser ut som flammer.

* Det med høytaler fungerer sikkert bra, men avskjermingen bør nok være av et ferrittisk materiale (stål/jern/blikk) og ikke aluminuim/plast/tinn/sink osv. Hovedsaken er at PC'n ikke skal forstyrre høytaleren med elektromagnetisk støy siden det lett gir lyd-støy.

* Bilmotor-PC. Få tak i en bilmotor hos en skraphandler, f.eks en havarert V6 bør være både billig og stilig. Så hules hele denne ut, sandblåses, lakkeres og får PC-komponenter inni. Alt lages med mest mulig krom, og gjerne med lys inni.

* Notebook-PC. Ta en tykk bok med stive permer. Lim kantene på alle arkene sammen og skjær ut innmaten. Plasser en Mini-ITX-PC inni den og skjær til passende utganger.

* Og noe litt utenfor temaet PC, men likevel innenfor temaet casemod, hvis du kaller TV-innkapslingen for "case", noe det på en måte er. Jeg hadde lyst til å ta den 21 år gamle TV'n min, fjerne innmaten, slå hull i toppen av bilderøret, skrape ut belegget på innersiden og lage akvarium. Bakgrunnsbelysning lages bak bilderøret med hvit maling og lystoffrør. Mulige problemer: forgiftning av vannet, vanskelig å fjerne alger, svært mange arbeidstimer for tilfredstillende finish.

Lenke til kommentar
Tror ikke det største problemet med en høyttaler-PC er forstyrrelser fra PC til høyttaler, men det faktum at harddisker (og PC'er generelt) ikke liker magnetisme.

Det var akkurat dette jeg tenkte på da.... kan forså om det oppfattes annerledes.

Lenke til kommentar
Tror ikke det største problemet med en høyttaler-PC er forstyrrelser fra PC til høyttaler, men det faktum at harddisker (og PC'er generelt) ikke liker magnetisme.

Harddisker har jo innebygde kraftige magneter i lesearm-mekanismen bare få millimetere fra diskplatene så det kan neppe være noe problem. Magnetfeltet i spissen av lesehodet er forresten ekstremt konsentrert så det skal utrolig mye til å nærme seg så kraftighet magnetfelt utenfra (trolig ikke mulig med vanlige magneter/elektromagneter i det hele tatt). Harddisk-kassen hindrer også magnetfelt utenfra ganske effektivt selv om det i hovedsak er der som mekanisk beskyttelse.

Skulle gjerne avlivet den myten en gang for alle ved å legge en kraftig magnet oppå en gammel harddisk, men det får bli en annen dag. Nå skal jeg hjem og spise taco :dribble:

Lenke til kommentar
Skulle gjerne avlivet den myten en gang for alle ved å legge en kraftig magnet oppå en gammel harddisk, men det får bli en annen dag. Nå skal jeg hjem og spise taco

hvorfor en gammel en siden du er så sikker ta heller den du har ifra før av...

ta en CRT skjerm og ta ut alt av og så sette inn en pc me lcd skjerm inni der.. med trådløst tastatur og mus så det eneste som kommer ut av skjermen er 2 strømkabler...en skjerm med pc...[

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke utfordre skjebnen selv om jeg er 99% sikker. Det har jo hendt at jeg har tabbet meg ut før, og jeg gidder ikke "vedde" en harddisk til 1000kr når jeg kan dra fram en gammel 10GB'er fra skuffa å "vedde" den i stedet for.)

Forresten: CRT-Skjermkabinett med LCD-skjerm og PC høres nesten ut som de gamle ufattelig dårlige iMac'ene og bringer ikke meg så veldig bra assosiasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...