release Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Lurer på hvordan DVD brenner + dvd kabinett ([url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121594&cks=PRL"]CD/DVD kabinett[/url]) fungerer i praksis. Det samme når det gjelder harddisk og harddiskkabinett. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Denne løsningen er jo en del rimeligere enn å kjøpe ekstern dvd brenner / harddisk. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Fungerer utrolig bra i praksis egentlig, det eneste som er å merke seg som det jo er med alle eksterne enheter er at hastigheten blir begrenset av USB, USB2.0 eller FireWire. Det er ikke sånn kjempe mye billigere enn å kjøpe ferdig eksternt, men du har muligheten til å skifte ut det som er inni kabinettene, og det er jo en fordel hvis du har flere harddisker du gjerne skulle hatt med til kameraten eller lignenede Lenke til kommentar
Djengis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det er ikke sånn kjempe mye billigere enn å kjøpe ferdig eksternt, men du har muligheten til å skifte ut det som er inni kabinettene, og det er jo en fordel hvis du har flere harddisker du gjerne skulle hatt med til kameraten eller lignenede Virker på meg som om det faktisk er ganske mye å spare: Eks 160 gb: Kabinett kroner 496,- (varenummer 119979 hos komplett) med Western Digital Caviar 160GB til kr 829 Varenummer 121356) = 1325 kroner vs Maxtor OneTouch til kr 1775,- hos komplett = 450 kr spart OG du har mulighet til å skifte disk senere... Skal sies: Jeg har ikke forsøkt noen av diskene selv, men tenker på å skaffe ekstern lagring. Skjønner ikke annet enn at "bygg selv"-løsningen er best? Noen som har erfaringer her? Virker som om de både er billigere og lettere å gjenbruke/oppgradere? :-) Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det med oppgradering er oppskrytt. Om du kjøpte eksternkabinett for et par år siden hadde det bare USB 1.0 - nå vil du ha USB 2.0 Kjøper du et nå med firewire vil du sikkert ha firewire 800 neste gang du kjøper disk. Det som skjer er jo at grensesnittet blir raskere og raskre. Hvem ville vel sette inn en 250 GB i et USB 1.0 kabinett i dag? Nei kjøp det som passer best her og nå, for det er sikkert et raskere grensesnitt på markedet neste gang du skal kjøpe. Lenke til kommentar
release Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Saken er den at jeg har en bærbar nå, og har til høsten kanskje tenkt å kjøpe meg en stasjonær. Og da hadde det vært kjekt om jeg allerede hadde disk å dvd brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå