Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd og krysset Nettverkskabel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åssen fungerer den stenginga av porter fra Chello; gjelder det bare på linja ut av huset, ut i "den store verden" eller blir også pc'er i lokalt nettver rammet?

Kan jeg, mellom mine to pc'er som er koblet opp via routeren, overføre filer va. ftp port 21 seg i mellom?

Lenke til kommentar
Åssen fungerer den stenginga av porter fra Chello; gjelder det bare på linja ut av huset, ut i "den store verden" eller blir også pc'er i lokalt nettver rammet?

Kan jeg, mellom mine to pc'er som er koblet opp via routeren, overføre filer va. ftp port 21 seg i mellom?

Hva er vitsen med det? Når du har et LAN trenger du ikke bruke FTP. Det er jo bare å dele HD. :thumbup:

Bare husk firewall.

Lenke til kommentar
smooth!

Skal helt klart få meg NGT når jeg flytter ut... Mye bedre en chello...

Chello :thumbdown:

Får ikke lov til å ha mere enn 1 pc i nettverk vis du ikke har den dyre 1024/256 linjen dems :angry:

Har du ruter, kan du ha så mange PC'er du bare orker påkoblet.

Til topic starter.

Har UPC kabelmodem.

Det er vanlig kabel mellom kabelmodem og switch hos meg.

Og vanlig kabel mellom switch og PC'er.

Ergo, ingen kryssede kabler trengs.

Så angående dette med UPC og 1 vs 3 PC'er påkoblet.

Tipper det er noe som henger igjen fra den tiden da selv en vanlig HUB var svindyr.

Med + abb får du 3 individuelle IP'er og trenger ikke ruter.

Med ruter, vil alle PC'ene ha interne IP'er, mens for omverdenen har de samme IP.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med det? Når du har et LAN trenger du ikke bruke FTP. Det er jo bare å dele HD. :thumbup:

Bare husk firewall.

Jeg har en xbox i nettverket, som jeg bruker ftp på for å få editert en del filer. Var derfor jeg lurte - for delingen går jo innom routeren, så påvirker stenging av port 21 routeren? eller er det bare fra kabelmodemet og videre ut at port 21 er stengt?

Derfor trenger jeg ftp, for pc'ene har jeg selvsagt bare deling av mapper og disker ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...