Gå til innhold

Bytte mini-pci nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en Tundra 1555 Centrino med innebgyd 802.11b wlan.

Jeg har nå fått meg en 54 mbps ruter og ringte psdata og de bekreftet at jeg kunne bytte ut det kortet jeg hadde med et nytt 54mbps kort.

Men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaringer med bytte av nettverkskort i G551, og kan fortelle meg hvordan dette gjøres? Tenkte å kjøpe meg et G kort fra Intel hvis det er å anbefale.

Det er lett å gjøre på en ECS 551, men du mister da modemet da dette er innebygd på Realtek kortet som multicom leverte maskinen med.

Det er bare å skru en eller to skruer på undersiden, så tar du av de to antennekontaktene og modemkontakten, og tar ut kortet på samme måte som en ram brikke, så putter du inn den nye og kobler på de to antennekontaktene. Så skal det være i orden.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg et intel 2200BG kort, og installert det i G551. Merker at hastigheten daler veldig, med topper på 54mb, og noen ganger helt nede på 11 mb. Det er ikke store avstandene mellom dlink 624, og laptoppen. Kanskje 10 meter. Er det mulig at jeg har byttet om på ledningene mellom main og den andre ledningen? Har nyeste drivere, firmaware på begge produktene.

Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke problemet i detalj, men generellt sett er det ikke noen stor overraskelse det du beskriver.

Høyere båndbredde krever bedre radioforbindelse. Oppsettet blir nok mere følsomt for hindringer, støy osv. Det skal ikke rare hindringen til før hastigheten faller. Har selv to stasjonære i trådløst nett(54Mb). Hvordan jeg sitter foran pc'n kan være nok til at hastigheten faller fra 54Mb til 32Mb og av og til så lavt som 24Mb.

Merker imidlertid ikke noe på surfing/nedlasting. (704Kb ADSL )

Endret av Fingeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...