Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 se her Der har jeg tegnet hvor knappene skal være i bakrunnen. Hvordan kan jeg lage knapper her? kanskje det er lettest å ta dem vekk fra bakrunnsbildet og lage nye? Men hvorda angir jeg akkurtat hvor dem skal være i css med mousover og sånn? <div>?? <span> ?? På forhånd takk Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Lag et bilde til hver knapp og bruk absolutt posisjonering for å plasssere de på rett sted. Det var kortversjonen. Hvordan det skal gjennomføres helt nøyaktig kommer litt an på hvordan resten av siden er lagt opp Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 er det ikke lettest å bruke slice-tool i photoshop, så lager den koden for deg... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 er det ikke lettest å bruke slice-tool i photoshop, så lager den koden for deg... Nå har det seg slik at ikke PS eller andre lignende editorer lager strukturert og validert kode, noe en kanskje bør ha..? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Ok, Men den absolutt posisjoneringen, blir den slik i css: position: absolute; width: 375px; height: 213px; z-index: 1; left: 205px; top: 295px; (tallene er bare et eksempel seff) Hva er egentlig den z-indexen? bruker den på en alltid men hva er det egentlig?? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Dersom du alltid har med z-index: 1; så er ikke det særlig mye vits... Mener det er det elementet med høyest verdi i z-index som ligger øverst på sida. Sånn går det nedover til den med lavest verdi. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 åja.. men har bare hatt en sånn posisjon absolutt om gangen da.. så hvis du har en med z-index 1 og en med 2 så er det 2'eren som skal være øverst? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 men tilbake til den knappen (som er et bilde) med absolutt posisjon. Kan jeg skrive alt i css? posisjonen gjør jeg jo der men hvordan blir det når jeg skal ha bildet også der? Det blir jo ikke img src i css? og hvordan blir det med mouse over og sånn? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) background: url(URLTILBILDET); er din venn. Husk bare å sette høyde og bredde tilsvarende bildet Les mer edit; semikolon er dumtr da eller Endret 20. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 ikke hermetegn (") inni parantesen til url'en? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 ikke hermetegn (") inni parantesen til url'en? Begge deler funker vel. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) klikk på Les mer så ser du at w3schools ikke har det i alle falle Endret 20. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) så det, derfor ble jeg så i tvil, men de har jo helt sikkert rett Men til nå har jeg koda dette (men får det ikke til å fungere): HTML: <a href="http://www.nanbjor.tk" class="button1"></a> CSS: .button1 { background: url(Bilder/button.gif); position: absolute; width: auto; height: 19px; z-index: 1; left: 197px; top: 218px; } .button1:hover { background: url(Bilder/button_hover.gif); } Hva har jeg gjort feil? Endret 20. mai 2004 av w3p Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 hmm, width: auto gir vel en vidde på 0px om du ikke har noe innhold i elementet. Sett vidde og høyde likt bildet så kanskje det hjelper litt Stor b i Bilder i URL-en til bildet? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) *edit* glem det Endret 20. mai 2004 av w3p Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Nå har jeg fått det til, men har et annet spm også. Nå har jeg det sånn at ved mouse hover så endrer bildet/knappen seg. Men jeg vil også at det blir skrevet noe i ei rute et annet sted på siden ved mouse hover. lar dette seg gjøre enkelt i html eller php eller css? (helst css) Endret 20. mai 2004 av w3p Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Nei, da snakker du om disjointed rollover i javascript Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 åja.. da blir det fort vanskelig ja.. nei da dropper jeg det Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Er ikke noe vanskelig det, skal du se Må nok litt redigering til i koden for at det skal funke, men når du skjønner hvordan det skal gjøres så er det faktisk ikke så vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå