Gå til innhold

Offesiel Tråd - ATi kort med FPS problemer

Anbefalte innlegg

Denne tråden hadde jeg tenkt skulle omhandle de som har ATI kort og FPS problemer i cs, som meg selv :p.

Her kan du legge inn alleforskjellige tips, komandoer, programmer som er mulig og forbedre cs FPS bugen på mange ATI kort.

Mine Specs: Intel 2.6 gz

ATI Radeon 9800 pro (128 mb)

ASUS Motherboard

1024 mb RAM

Dell Default skjerm 17" MAX 1152*864 @ 75 HZ MIN 800*600 @ 85 HZ

Internett: Telenor ADSL 704kbit (Snart 2mb) :cool:

Som dere ser burde specca mine (untatt dell skjermen?) fixe en godt over 100 i FPS på Counter-Strike (800*600) på de NYE CataLyst 4.5 driverne, når jeg står helt inn til en vegg kan jeg oppleve 120 fps, når jeg spiller på BadAss - 100mb og løper på feks. de_train med mange andre kan den falle til 30 FPS.

I går kveld lastet jeg ned noen gammle CataLyst drivere (3.4) fordi en jeg hadde spilt public med hadde anbefalt meg dem, jeg går inn på cs, og hva er det jeg ser? jo, når jeg stirrer inn i en vegg kan jeg få opp til 299 i FPS, men når jeg løper på "lange" avstander, eller ser mange terrorister/anti terrorister samtidig faller den til 30-40, jeg bruker alle mulige commands og JA "Vertical Sync" er AV!

Så kan noen fortelle meg evt hva jeg må gjøre eller hvilket CataLyst drivere som er best for Counter-Strike?

Dere andre med liggnende FPS problemer i Counter-Strike med ATi kort, post et innlegg i denne tråden hvor dere beskriver specs og problem, så skal "vi" (håper jeg) hjelpe dere mest mulig :thumbup:

mvh eQunix

EDIT: No offence "niXon" :green:

Endret av eQunix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som dere ser burde specca mine (untatt dell skjermen?) fixe en godt over 100 i FPS på Counter-Strike (800*600) på de NYE CataLyst 4.5 driverne, når jeg står helt inn til en vegg kan jeg oppleve 120 fps, når jeg spiller på BadAss - 100mb og løper på feks. de_train med mange andre kan den falle til 30 FPS.

Det er noe med at FPS motoren ikke støtter mer enn 100 FPS.. 100 er max :dontgetit:

Lenke til kommentar
Fullt mulig å få mere enn 100 fps. Med <developer "1">.

Tilbake til han med 60 fps. Last ned nye drivere til ditt respektive kort. Ligger sikkert med et bedre "kontrollpanel" hvor de justeringene er med.

Blir ikke "developer 1" i consollen bare en "fake-graph" ? :confused:

Lenke til kommentar
Før jeg forsnakker meg, kan du definere hva du mener med "fake-graph"?

øy ja, my bad ;)

Det jeg mente var; når du skriver Developer 1 eller 2 i consollen, så blir ikke Net_graph'n riktig, du får ikke bedere FPS av det :mad:

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg ikke stort CS lenger, men jeg har ikke hatt noen FPS problemer med Omegadriverne til mitt 9800kort. Stødig 100FPS hele tiden, har faktisk aldri testet catalystdriverne, så kan ikke si om det er Omega som utgjør forskjellene her. Om jeg ikke husker feil har jeg Omegadriverne basert på Catalyst 4.4... Om jeg noensinne installerte fikk disse :roll:... er ihvertfall ganske oppdaterte..

Omega

@LarsP

Mener og å dro at den teorien er rett, at du fortsatt bare ser 100FPS, men at du får se hvor mange FPS du kunne hatt... korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Jeg har 9800 pro og har 100 fps konstant da :hmm:

[PIRKE] Det heter offisiell, ikke offesiel ;) [/PIRKE]

Lenke til kommentar

Hvem av dem burde jeg laste ned vis jeg har ATI Radeon 9800 pro 128 mb og en den nyeste OMEGA driveren til XP fra før av ? :ermm:

EDIT: åja, var jo bare en ;)

EDIT2: Tester den nå as we speak :cool:

Endret av eQunix
Lenke til kommentar
modifisert ati driver til cs.

her kan dere se resultatet: http://www.spaceball.it/csbench/index.php?p=4

her kan dere laste den ned : http://www.spaceball.it/csbench/index.php?p=6

har ikke testet den enda pga jeg ikke har fps drop etter jeg gikk fra intel til amd  :roll:

Er det meningen at jeg skal laste ned den så en av de nye? :blush: funker i allefall ikke her med bare den modifiserte, faktiks verre fps

EDIT: Kan ikke Italiensk :thumbdown:

Endret av eQunix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...