punktum Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Holder på å sette sammen en side med css, men sitter litt fast no, og håpte at det var noen som kunne hjelpe meg. jeg har en div, der jeg skriver alt, som jeg ønsker skal både ha en fast høyde, men samtidg også være dynamisk i høyden. La meg forklare litt bedre... dene hoveddiven har en border på høyre kant, som alltid må være minst ca 500 px høy, selv om det ikke er så mye tekst på siden, for at det skal passe med designet. Men samtidig så vil jeg at denne diven skal kunne være dynamisk hvis siden blir høyere enn disse 500 px. Er dette mulig på en eller annen måte? Håper derer forsto min litt kronglete forklaring... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Neida... Er vel attributten min-height: 500px; som må inn der, uten at jeg skal være for sikker... Får ikke sjekka det nå heller, fordi nettet går så vidt fremover atm... Skal komme tilbake med rettelse når nettet er stabilt igjen Edit: Nettet er ikke helt stabilt, men jeg fikk da opp referansen til slutt... Det var min height Endret 20. mai 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jepp. Er vel som Jibril sier, min-height: 500px; er attributten du ser etter, men jeg tror ikke denne støttes av IE... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jepp. Er vel som Jibril sier, min-height: 500px; er attributten du ser etter, men jeg tror ikke denne støttes av IE... Pytt sann! Da får jo vertfall 10% se siden normalt.. Lenke til kommentar
punktum Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 virket i opera og firefox, men ikke i ie. ingen annen måte jeg kan gjøre det på? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du kan jo selvfølgelig ha et 500px høyt gjennomsiktig bakgrunnsbilde, på repeat: no-repeat... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du kan jo selvfølgelig ha et 500px høyt gjennomsiktig bakgrunnsbilde, på repeat: no-repeat... Vil siden da bli 500px..? Bakgrunnen setter vel ingen høyde, den tilpasser seg vel det som står definert i koden..? Måtte ha brukt et bilde, men da blir det bal å skrive oppå..? Lenke til kommentar
punktum Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 hm... greit.. takk. får vel kanskje lage meg et 500 px høy et 1 px bred bilde som jeg setter helt uti kanten av diven. får se om det virker Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Bakgrunnsbildet har ikke noe å si for størrelsen på elementet. Bruk min-height, du, så kan IE-brukere drite og dra og gå og henge seg senere. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jada! Tenkte egentlig å ha bildet til høyre eller venstre et sted der da, var bare en liten glipp! Drite i 90% av surferne? That's da spirit, webmastah! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 hm... greit.. takk. får vel kanskje lage meg et 500 px høy et 1 px bred bilde som jeg setter helt uti kanten av diven. får se om det virker Jeg brukte denne metoden en gang (bruke float:right;), og det fungerte veldig bra.. 1x500px transparent gif! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå