Gå til innhold

Gainward GF2 Ti450 med diverse problemer

Jeez

Anbefalte innlegg

Har et av det nevnte kortet der og eg har hatt noen problemer..

-Går ikkje ann å oppdatere driver (iallfall ikkje til Detonator 23.11 --> klikker i desktop`en)

-Overklokking er snål (lite overklokking, og noen ganger er den bare stabil på standard hastighet)

-Dårlig ytelse? (skal ikkje begynne å klage på 3dMark resultatet menmen)

Hvis noen hadde vore så vennlege å hjelpe meg hadde det vore fint..

Jeez

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utålmodig høyre pekefinger?

Jeg har samme kortet som du, men jeg er ikke sikker på hva du egentlig spør etter.

"-Går ikkje ann å oppdatere driver (iallfall ikkje til Detonator 23.11 --> klikker i desktop`en)"

Hvilke OS har du da? Hva mener du med "klikker i desktop'en"? Har du avinstallert driverene HELT før du legger inn nye?

"-Overklokking er snål (lite overklokking, og noen ganger er den bare stabil på standard hastighet)"

Snål...hvordan snål? Bruker du medfølgende ExpertTool eller et annet prog? I ET har du enten safe eller enhanced settings. Funker enhanced? Uansett, bruker du ET så avinstaller hele suppa og bruk heller NVMax eller PowerStrip.

"-Dårlig ytelse? (skal ikkje begynne å klage på 3dMark resultatet menmen)"

Vet ikke jeg, har du dårlig ytelse? Er det i 2D eller 3D? (spill, DivX osv...)

Hva slags 3DMark resultater har du fått med kortet da?

Lenke til kommentar

Et par ting til:

Hva slags annen maskinvare har du? (spes CPU og HK)

Har du satt opp BIOS'en på følgende punkter?

-AGP 4X mode on

-AGP fastwrite on

I skjermkortinnstillinger; er AA slått av eller på?

Hvor stor AGP aperture size har du? (og hvor mye RAM har du i maskina?)

Har du kjørt DXdiag? og kjørt testene under "display"?

Lenke til kommentar

Heh, hadde dårlig tid å glømte i farten å ticke en boks bare..

"-Går ikkje ann å oppdatere driver (iallfall ikkje til Detonator 23.11 --> klikker i desktop`en"

Kjøpte kortet brukt og fyren eg kjøpte det av la med en cd med Det. 23.11. Første gangen eg prøve å fikse Detonator avinstallerte eg ingenting, eg prøvde igjen nå, med å avinstallere "NVIDIA Windows 95/98/ME Display Drivers". Eg blei bedt om å reboote, klikka ja og venta.. men eg trengte den inf. fila på primary display drivercd`en. Så ikkje den.

Det som skjer er at hele desktop`en (Windows 98 Sec. Ed.) er helt forvrengt, en kan såvidt skimte oppgavelinja med klokke og noe som ligner på bakgrunnen (Sikkerhetsmodus og avinstallere NVIDIA Windows 95/98/ME Display Drivers for å bli kvitt det).

"-Overklokking er snål (lite overklokking, og noen ganger er den bare stabil på standard hastighet)"

Den tar vi en anna gang, nå vil eg fikse drivere.

"-Dårlig ytelse? (skal ikkje begynne å klage på 3dMark resultatet menmen)"

3dMark 2001 SE. resultatet var på 2700, eg skrudde på Fast Write og AGP x4 (noe eg trudde eg hadde gjort) og fikk ca 100 marks mer.. dette er i Windows 2000 Pro. (har ikkje DirectX 8.1 til Win98 pga. 33.6 kbps modem). Ellers er alt av Antialiasing og sånne ting skruddne av. AGP Apartur Size er på 64 MB, har 192 MB RAM.

Systemet består av følgende deler valgt med stor omhu:

-Abit KT7-Raid

-AMD Duron 850@1100

-ei 128 mb uorginal 133MHz brikke + ei 64 mb Samsung 100MHz fra enelleranna desktop Compaq

-Gainward GF2 duvetresten

-Creative Soundblaster Live! 1024

-US Robotics Sportster Voice 33.6 kbps modem

- <spør hvis du lurer>

Dere må bare unskylde meg for å vere total newbie akkurat her..

Jeez

Alle testane virker..

[ Denne Melding var redigert av: Jeez på 2002-04-10 22:02 ]

Lenke til kommentar

Ok, jeg må bare spørre og grave litt til her.

Du kjører altså en dualboot med 98SE og W2k Pro?

Er det sånn at det er bare i 98SE at det klikker, eller både 98SE og 2k?

Hvilke (hvis flere) drivere har du prøvd da? Jeg har aldri kjørt kortet mitt under 98SE (har 2k og XP).

I W2k kjører jeg kortet mitt på 27.20 nå (Gainward's egen 27.20 utgivelse).

For 98SE prøv enten 23.12 eller nyeste 28.32. Alle filer du trenger skal finnes der.

Du kan hente de (og alle andre) her (litt kjipt med 33.6 modem da :razz: )

2700 er litt lite, men greit nok kanskje. Jeg har fått kortet mitt opp i ca 5000 med litt forsiktig klokking (med T-Bird 1.33 og 640MB ram).

Si ifra om du får fiksa det eller ei da.

PS: hvis det er lov å spørre; hvor mye betalte du brukt for kortet?

Lenke til kommentar

Kjører dualboot ja, eg et ikkje om det klikker i Win2k da min mann (han eg kjøpte kortet av altså) bare la ved Detonator drivere til Win98.. hm, laste den Deto`en seinare i kveld.

Det er faktisk noe som bringer meg over på noe anna eg lurer på, har nemlig et gamalt 56 kbps modem inni her, det merkelige er at etter litt internetting med IRC i tillegg klikker det, men hvis eg ikkje kjører IRC går det greit.. merkelige saker.

Eg betalte kun 750 kroner inklusiv frakt (!!!!!). Det beste kjøpet ever!

Jeez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...