Sonymann Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg har lastet ned ImageMagick Executable version for Windows fra www.imagemagick.org, men jeg skjønner ikke hvordan dette skal kunne installeres med PHP. Kan noen enten gi meg en lenke til en guide, eller gi en newbe i ImageMagick som meg en liten instruksjon i hvordan det skal installeres? Lenke til kommentar
amund Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg har installert ImageMagcik på min Windowsmaskin. For å kalle ImageMagick-funksjoner har jeg brukt exec()-funksjonen i PHP. Det vil si at PHP kjører vanlige kommandoer akkurat slik det gjøres når du skriver "convert -resize........" i kommandolinjen i Windows. Dersom noen vet om smartere/bedre måter å få PHP og ImageMagick til å samhandle på er jeg også veldig interessert i å vite dette :-) Mvh, Amund Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Problemet mitt ligger i at jeg har installert et galleriskript som krever ImageMagick. exec()? Hva er det? Kan noen gi meg en step by step guide for installasjon? Jeg ville bli veldig takknemlig! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Alt jeg trengte å gjøre var å regidere php.ini. Denne ligger i windows-katalogen. Finn denne linjen: ;extension=php_gd.dllog fjern semikolonet.Restart apache, og det skulle fungere. Gjorde iallefall det i mitt tilfellet. Min mening er at å gjøre script avhengig av exec osv, er en uting. Mange webhotel(tror jeg) har disse funksjonene deaktivert. Iallefall de som kjører php i safe-mode. Edit: Det skal nevnes at ImageMagic og GD ikke er det samme. Derimot vil nok GD ha det meste av funksjonalitet du vil trenge. Endret 20. mai 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Men mitt galleri krever ImageMagick, og jeg spør ikke om det finnes andre ting som kan gjøre det samme. Jeg spør om hvordan ImageMagick installeres, og andre svar er jeg uinteressert i. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Det var et helt legitimt svar, din sopp! Oppfør deg! Om galleriet krever imagemagick, er det etter min mening NULL verdt. *adding user to shitlist* Edit: RTFM! Endret 20. mai 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 sven-o: Ro deg ned noen hakk du.. Spring et par ganger rundt huset og sett deg ned igjen. Uansett om du fant Sonyman's svar støtende eller ei, trenger du ikke å svare på den barnslige måten, med den holdninga der. (Ikke det at hans holdning var spesiellt god heller, men uansett.) Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 sven-o: Ro deg ned noen hakk du.. Spring et par ganger rundt huset og sett deg ned igjen. Uansett om du fant Sonyman's svar støtende eller ei, trenger du ikke å svare på den barnslige måten, med den holdninga der. (Ikke det at hans holdning var spesiellt god heller, men uansett.) Støtende, nei. Provoserende, ja. Må si jeg er kraftig lei newbies som laster ned en executable setup fra nettet, og om det ikke funker er åker det rett hit for å opprette spørretime. Får dem ikke presist det svaret dem vil ha, så oppfører dem seg appåtil frekt! Totalt uintressert i tips som forbedrer løsninger osv. Kjipt for soyamann at han var dråpen som fikk begeret til å renne over, men sånn er nå saken. Jeg står for det jeg har sagt. Må faktisk si jeg finner deg litt provoserende også, sirice. Den "løp et par ganger rundt huset" pappa-holdningen kan du spare deg for. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg beklager innlegget mitt, det var ikke ment for å provisere. Jeg har ikke bare lastet ned en executeable og forsøkt litt, jeg har trålet gjennom det som finnes av manualer. Og jeg skjønner det ikke. Da må det vel være lov å spørre om hjelp? Er det ikke derfor man har slike fora som dette? Jeg må igjen beklage mitt svar til Sven-O, jeg har fått tak i et nytt galleriskript, men dette krever PHP5. Dette er installert, og nå skal jeg prøve å installere MySQL på den ved hjelp av manualer. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg er fremdeles interessert i hvordan ImageMagick installeres. Tidligere kjørte jeg PHP Triad, men jeg har installert Apache som en service nå, og ny PHP-versjon. Derfor må jeg installere ImageMagick om igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå