Gå til innhold

Backup av maskin med Windows NT4

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en PC på jobben som styrer en rekke industriprosesser. Jeg skulle gjerne ha speilet harddisken på den før den finner på noe tull. Pga NT kan jeg ikke bruke USB enheter og heller ikke DVD-brennere(tror jeg). Er det noen som har noen gode tips til backup. Hardware og software.

Takk

Endret av JanA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Topic sier du at det er Windows 2000 på denne maskinen. I 2000 er det støtte for USB, ikke noe problem, Plug and play..

Hvis det nå er NT4 du egentlig mener, kan du sette inn en ekstra disk, og lage et image av disken med Symantec Ghost. Ta så disken ut og legg den i safen eller noe. Når disken tryner, kan du gjenopprette fra den andre. Ghost kan du bruke uansett om det er snakk om NT eller 2000.

Lenke til kommentar

Hvis du finner en IDE-kontroller med RAID1 som har drivere til NT4, så er det mulig det går, men uansett vil jo maskinen klage når den mister den ene disken.. Du får kjøpt HD- holdere internt som er for å ta løs disker, de var veldig populære for noen år siden, husker jeg.

Eksempel her, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108229&cks=PRL

Uansett, hvis du bruker speiling og du har begge diskene i maskinen hele tiden, så får du jo en brsit i "backuprutinen" din, fordi du ikke har sikret dataene i tilfelle brann, tyveri, strømfeil osv.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...